Katalánsky veľkoklub FC Barcelona bude s najväčšou pravdepodobnosťou musieť zapredať svoju pýchu a mať sponzora na drese s cieľom zredukovať finančné problémy klubu. S nástupom Sandra Rosella sa dostalo mnoho zaujímavých informácií na povrch. Jednou z nich je, že FC Barcelona sa topí v dlhoch. Na zmiernenie problémov s likviditou dokonca klub požiadal banky o finančný balíček.

Východiskom z tejto situácie môže byť práve stabilný príjem v podobe reklamy na drese. Klub sa podľa španielskeho denníka SPORT takto pripravuje o asi 25 miliónov eur ročne, táto suma však môže byť ešte vyššia. Barca už niekoľko mesiacov spolupracuje a medzinárodnou organizáciou UNICEF, ktorej nadpis a logo už figuruje na drese klubu. Táto spolupráca sa však nekategorizuje ako sponzorstvo, nakoľko katalánsky veľkoklub nemá žiaden príjem tejto z dohody. Prvoradým cieľom je vylepšenie image-u klubu a zosúladenie ho so základnými hodnotami vyznávanými už viac ako stodesať rokov.

Vedenie Barcy sa preto rozhodlo vypracovať tri alternatívy ako dostať sponzora na dres.

  1. Prvom možnosťou je nahradenie názvu UNICEF inou spoločnosťou/organizáciou, ktorá bude pripravená zaplatiť aspoň 25m ročne. Súčasný nadpis a logo UNICEFu by sa pri tom presunul na iné miesto, ako napr. na rukáv alebo zadnú časť dresu. Podľa správ zo Španielska sa spoločnosťou viditeľnou na drese môže stať iba firma, ktorá vyznáva rovnaké (podobné) hodnoty ako FC Barcelona a UNICEF. Preto sa všetky alkoholové, tabakové, gamblerské a tipovacie spoločnosti radia do kategórie neprípustných.
  2. Druhou alternatívou je, že nový sponzor sa objaví na zadnej strane dresu tesne pod číslom hráča. Takáto dohoda by mohla zabezpečiť zhruba 12 miliónový príjem za sezónu.
  3. Poslednou a najkonzervatívnejšou alternatívou je, že sponzor bude figurovať na zadnej strane kraťasov. Takto upravené šortky by mohli zabezpečiť 6 až 12 miliónov eur ročne.

Mala by podľa Vás FC Barcelona podľahnúť finančnému tlaku alebo zachovať svoju hrdosť?

Zdroj: SPORT.es

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.