Po triumfe na Vicente Calderón sa FC Barcelona stáva majstrom španielskej Primera Division. Nebola to jednoduchá sezóna. Mužstvo sa muselo adaptovať na nový spôsob tréningu a na hru pod Luisom Enriquem. Muselo sa brodiť aj inštitucionálnymi problémami, no ukázalo, že ak sa chce, potom sa dá. Stojí to za to.

Rekordman

22. november 2014 pôjde do histórie ako deň Lionela Messiho. Barca totiž doma vyhrala nad Sevillou 5-1 a Argentínčan v zápase strelil hetrik. Táto trojica gólov ho dostala do čela najlepších strelcov v histórii La Ligy. Dovtedy viedol legendárny Telmo Zarra, ktorý mal v štatistikách 251 ligových gólov.

Trpká prehra na Anoeta

4. januára 2015 nemala Barca na výjazde v súboji s Realom Sociedad šťastie a prehrala 0-1. Blaugrana narazili na samotné dno, no potom sa začali diať neuveriteľné veci. Mužstvo začalo pomaly, no postupne stúpať nahor. V tom čase sa už nahneval aj Messi, neukázal sa ani na otvorenom tréningu tímu, Luis Enrique ho potom posadil na lavičku, Andoni Zubizarreta dostal padáka, Bartomeu vyhlásil predčasné voľby; celkom turbulentné obdobie na Camp Nou.

V tom čase sa však kabína zomkla a hráči medzi sebou uzavreli dohodu. Pomohlo. Barca odvtedy vyhrala 27 zápasov, jeden remizovala a len dvakrát prehrala. Katalánci majú už teraz vo vrecku La Ligu a bojujú o pohár a Ligu Majstrov.

Nový líder v La Lige

Po štyroch mesiacoch a 16. kolách za Realom Madrid, Barca sa dostala do čela poradia potom, čo Los Blancos prehrali na San Mamés a Blaugrana doma rozdrvili Rayo Vallecano 6-1. Písal sa 8. marec a odvtedy mužstvo isto krok za krokom kráčalo za svojim 23. ligovým titulom v klubovej histórii.

Náskok pred Madridom

22. marca, 10 kôl od konca súťaže urobili Katalánci k zisku titulu veľký krok, keď doma na Camp Nou svojho úhlavného rivala dokázali poraziť výsledkom 2-1. Barca si týmto vypracovala na vedúcej pozícii 4-bodový náskok, rozhodujúci náskok.

Titul na Vicente Calderón

V uplynulej sezóne sa Atlético Madrid stalo majstrom Španielska práve po remíze 1-1 na Camp Nou. Túto nedeľu sa osud postaral o to, že Blaugrana titul získali vďaka gólu Messiho na Vicente Calderón.

zdroj: weloba.es
foto: weloba.es

Barcelonista

38
2015-05-18 12:52:50

Bola to velmi pekna sezona :) v lige sme zazili skvele obdobia no boli tu aj klasicke zavahania s daleko slabsimi ako malaga no zapasmi s atletmi a valenciou sme si to vynahradili zatial co real tam postracal zakra vela.

Mates19

24
2015-05-18 12:55:25

Všetci čo hrajú futbal alebo hrali súťažne vedia že Kolektív je najhlavnejšia vec...
Ja aj preto vidím príčinu prečo napríklad Real hral celú jar zle netvrdím že tam sú proti sebe to vôbec ale kazí to tam Ronaldo ten chalan keď nedá gol tak by zabil aj svojích spoluhráčov je to Pán hráč o tom žiadna debata ale on je podla mňa hráč ktorý dostal Real do absolútnej beznádeje nikto nehrá rád s hráčom čo keď sa mu nenahrá tak ziape rozhadzuje ruky a fňuká


Messi má túto sezónu na 90% jasnú zlatú loptu

jokerito

13
2015-05-18 13:04:38

Ja by som zasa az tak Ronalda nevinil z neuspechu Realu. Predsa len dal mnozstvo golov a mozme ho hejtovat kolko chceme, ale je to vyborny hrac. Ja skor vidim ako velku chybu ze sa Real zbavil Di Mariu a tiez to ze sa nám výborne podarila ta Luchova taktika rotácie, ktorá tu bola na jeseň dosť kritizovaná ale vďaka nej sme mali na jar navrh pred všetkými veľkými mužstvami, ktoré narozdiel od nás trpeli rôznymi zraneniami alebo stratou formy./ Vid Realu sa zranil Modrič...)

jokerito

7
2015-05-18 13:16:45

Miesto toho, že ma tu mínuskujete by ste radšej mohli vyjadriť svoj názor prečo nesúhlasíte, je to diskusia. ja fandím Barce a vyhrali sme titul zaslúžene lebo sme lepšia parta a tiež pre veci ktoré som napísal vyššie. Messiho tiež uznávam viac ako Ronalda, ale nebudem tu písať , že je zúfalec keď je dobrý, ok má tie svoje nedostatky a nie je naj ako Leo. A tiež uznajme že Real bol statočný súper v boji o titul a bolo to vyrovnané až do konca.

Aministrator

6
2015-05-18 13:34:38

ja súhlasím s vami oboma, odchod DiM bola totálna blbosť a som rád že za to zaplatili, no a CR má tiež na tom veľký podiel áno goly dáva ale to čo predvádza na ihrisku k spoluhráčom je hanba. Ja by som k tomu pridal ešte hru bez klasického DM tak tomu hovorím gól do vlastnej branky

jokerito

2
2015-05-18 14:11:00

Áno s tým jeho takým netímovým duchom súhlasím a tiež mi to na Cr vadí. Len si myslím, že to nie je až taká závažná príčina toho, že boli neúspešní ako tie veci, ktoré som spomenul. Ten výrok , že to tam kazí a dostal Real do beznádeje mi prišiel proste prehnaný.

Aministrator

3
2015-05-18 14:13:40

no ked nevidíš do kabíny tak nevieš možno to je jeho spoluhráčom fuk a možno ich to neskutočne serie, mna osobne by to sralo a nedivil by som sa nejakej oslave ala "ked ibra odchádzal z ajaxu"

jokerito

7
2015-05-18 14:23:53

Presne ako vravíš, môže to tak byť aj nemusí. Mne osobne by mi tiež prišlo trošku mimo keby sním hrám v jednom tíme, spravím dvoch hráčov a nahrám mu do prázdnej, on si ide pri zastávku vyskočiť tú "piruetu - oslia riťka" a pri ďalšom útoku mi povie, že som " kakaný" lebo som mu už nenahral a dal gól :)

Aministrator

5
2015-05-18 14:35:49

no tak teraz si to vystihol...skáče po gole ako opica a dorazil gol z metra do prázdnej brány :D no keby ja by som ho asi doreral keby su mu na ten gol nahrával... uplný rozdiel ako v barce tam ked dakto spraví geniálnu akciu/prihrávku tak ten čo dal gol hned ukazuje na neho a dakujem mu za to

crevo

2
2015-05-18 13:03:17

:D haha , spimínaný používatel nemenovanej stránky relamadrid.cz Iker zas a znovu perlí :D čakal som na neho dlho a dlho sa neozýval, pár dní mu trvalo predýchať že madrid zakopol s Valenciou no teraz po zisku titulu sa ozval ( som aj rád, myslel som si že sa obesil a bola by nuda ) tu máte jeho výrok :D " Gratulacia Barcelona, hlavne ze sa im vyhybali zranenia, zatial co superi ich mali neurekom.. potom aj na stastie v zapasoch proti Valencii, prvy vyhral v nadstavenom case a v druhom mala Valencia asi 4 tutovky vratane penalty.. proste tento rok to bolo viac o stasti ako o kvalite a to mi nikto nevyhovori "
Inak je smiešne ako každý druhý fans Realu píše že prehrali všetko z dôvodu že sa im zranil 1 píšem slovom JEDEN hráž zostavy a tím je Modrič :D Sám velký Real madrid stojí na jednom priemernom hráčovi ktorým je modrič :D Madrid sa premenil na mesto nárekov.

jokerito

8
2015-05-18 13:12:31

Trošku objektivity by im fakt nezaškodilo.Ešte spomenie ako šancu penaltu proti nám,ktorá ani nemala byť odpískaná.bolo by im treba pripomenúť,že rozhodcovia po celý rok pískali dosť v ich prospech : penalty Realu pískali jedna radosť, nám pomenej, často aj proti nám,vylúčenie Albu... O šťastí? V Lm sme mali vo vyraďovačke vždy najťažšieho súpera City,PsG,Bayern,/postupili sme s prehľadom/Real takmer vyletel už so Schalke,s Atleticom len tak tak ...

Tom10

20
2015-05-18 13:24:08

ak je modrič priemerny hrač, ja som buduci držitel zlatej lopty

soyferinho

5
2015-05-18 13:28:19

podla mna si Barca zasluzila titul, lebo teraz na Jar boli neporazitelny, ale mala aj viac stastia, co samozrejme k titulu treba.
Pravda je niekde uprostred.

Rajen

6
2015-05-18 13:37:21

Nemali sme viac stastia. Mali sme Messiho...

soyferinho

-3
2015-05-18 13:42:41

Messi hral genialne, ale porovnaj si dvojzapasy RMA-VAL a FCB-VAL, proti Barce hrala Valencia omnoho lepsie a zahodili aj nemozne, kym proti Realu mali snad 2 sance z toho 2 goly. Teraz Barca povyhravala viac zápasov 1:0, 0:1, kde neboli lepsi, len im to tam padlo, v EL Clásicu by bolo takisto "spravodlive" aby bola remiza alebo vyhra Realu, ale FCB sa podarilo vyhrat.
Samozrejme nehovorim ze by si Madrid zasluzil titul viac, lebo Barca hrala vynikajuco, a nehrá sa na keby.

Rajen

9
2015-05-18 13:50:28

Uplne blbosti riesis, takisto by som ti nasiel X zapasov, v ktorych Real nejako ziskal body a nezasluzil si ich. Alebo im rozhodca nejakou penaltickou pomohol. Alebo nam naopak uskodil napr. pri prehre so Celtou.

soyferinho

5
2015-05-18 13:53:11

opakujem ze si titul FCB zasluzila, nejde o to, iba hovorim, ze Madridu nevysiel krok, nevyhrali zradné zápasy, ktoré Barca áno.
Nie nadarmo hovorili hraci barcy ze "v takychto zapasoch sa vyhrava liga"

jokerito

1
2015-05-18 14:15:54

Presne tak, bolo dosť zápasov kde som videl ako Real dostával na frak herne, rútila sa na nich šanca za šancov a nejako ten zápas vyhrali. Ok boli efektívnejší. Tá valencia nás prvý polčas riadne trápila , uznávam ale vydržali sme a druhý polčas už sme to v pohode strážili.

MRaper

4
2015-05-18 13:14:12

Nebyla to era Pepka vsude vyhry a hlavne nadhernej fotbal, ale jednu pozitivni vec to ma nasli jsme zpusob na tymy co brani coz je plan B , to od Pepka jsme nedostali .

jokerito

5
2015-05-18 14:19:31

Mne sa na tomto mužstve a sezone páči to, že mi príde, že máme skvelú fyzičku. S najlepšími súpermi sme vždy druhý polčas alebo ku koncu mali viac síl a prevalcovali ich / nemyslím zápas ako na bayerne ktorý vypustili v druhom polčase/

SergiRamos

8
2015-05-18 13:25:13

Nikto tu neplace, madrid tento rok nevyhral nic, to iste mala fcb minulí rok.
O rok to bude zase ine, klud, nic sa nedeje. Neda sa stale vyhravat. Rozhodlo par momentov o la lige. V LM na to real nemal aby postupil.
Uzivajte si eru messiho lebo ked mu bude odchadzat forma tak nebude ani tolko vyhier ako ich teraz on sam zariadil.
Toď vše přátelé

crevo

6
2015-05-18 13:29:15

Ja neurážam real madrid ani normálnych fanúšikov,, Ja si robím srandu len z jedného primitíva, ktorý je naj neobjektívnejsí fanúšik všetkých čias ,,, tento rok vyšiel Barce, na budúci to môže byť niekto iný a kludne aj real madrid,, ak tak bude, pogratulujem a budem hladať chyby v nás a v naších hráčoch. To je všetko

SergiRamos

10
2015-05-18 13:36:29

Je milion fanusikov a milion "fanusikov".
Tu druhu skupinu netreba brat vazne.

jimmySK

6
2015-05-18 13:40:39

Sergi, suhlasim. Len nezabudaj, ze aj vy si uzivate eru Ronalda. Myslim, ze jeho strelecka potencia odide skor, ako Messimu, ktory sa uz teraz viac transformuje za tvorcu. Tak o 3-4 sezony sa bude lamat chleba. Skoda, ze Suarez nie je mladsi :)

SergiRamos

9
2015-05-18 13:52:01

Ronaldo bude na vrchole rok mozno dva.
Treba hladat alebo si vychovat nahradu.
Je to presne o tom aku ulohu ma takyto hrac, podla mna je chyba stavat na jednom, toto bola pricina neuspechu v tomto roku.

guraj1111

4
2015-05-18 14:05:30

Neda sa stale vyhravat? Kolko razy ste vyhrali ligu za poslednych 7rokov?

Mafel

5
2015-05-18 15:04:41

Boze zas ten real,sama uvaha kto je lepsi.samozrejme ze barca.co tu rozoberate detaily,nehra sa na na sance ani na keby,dolezite su body a tych sme nazbierali viac my ci uz dal gol messi alebo bravo z brany.hlavne body chlapci sa rataju na konci sezony,a kto ich ma najviac ma titul,to je cela politika.dovi idem slavit titul

guakamole

7
2015-05-18 16:14:43

Blahozelam Barcelone, urcite si titul zasluzi za vykony ake podavali tuto sezonu. My mozme tak akurat hladat priciny nasho neuspechu a poucit sa z nich do buducna. Bolo to napinave. Ideme dalej...Hala Madrid

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.