Ivan Rakitič zažíva pravdepodobne svoje najhoršie obdobie v drese Barcy. Po dvoch sezónach, keď sa po prestupe adaptoval veľmi rýchlo a takmer okamžite bol pre tím prínosom, prichádza čas, keď sa chorvátsky stredopoliar hľadá. Čo sa s ním deje?

Ivan nie je v Katalánsku primárne hráčom, ktorý potrebuje v zápasoch žiariť. V Seville síce bol ťahúňom, a to ako herným, tak aj gólovým, no v Barcelone má v podstate úplne iné úlohy. Jeho pozícia je Luchom častokrát obetovaná hre, pričom je v mnohých prípadoch prvým signálom k zmene taktiky, keďže viackrát strieda (v 9 modelových zápasoch, v ktorých nastúpil, bol až 5-krát vystriedaný).

TIP | Ivan Rakitič: Muž okamihu



Jeho nezabudnuteľný gól proti Juve vo finále Ligy majstrov

V celej situácii sa javia jasné známky abnormality, všetci totiž dobre vieme, že práve Rakitič je považovaný za Luchovho najdôležitejšieho muža, ak samozrejme nerátame obrovské hviezdy typu Messi či Piqué, i keď nastupoval miestami častejšie ako hráči z tridente.

Z množstva zápasov, ktoré Lucho viedol, sa Chorvát objavil v 127, čo je úctyhodných 88% odohraných duelov. V sezóne 2014/2015 odohral 57 zo 62 zápasov, z čoho bol 49-krát v základnej zostave, no a o rok neskôr potom 51 zo 60 zápasov. V sezóne je to zatiaľ 19 zápasov z 22. 144 zápasov Luisa Enriqueho teda prinieslo 106 štartov Ivana Rakitiča v základnej jedenástke.



Posledné Clásico mu príliš nevyšlo

Ivana túto sezónu sťahuje Lucho v rozličných momentoch, akoby nevedel, čo s ním vlastne robiť. Z minulých ročníkov vieme, že sa hra Blaugranas niekoľkokrát po jeho vystriedaní výrazne zhoršila, pričom túto sezónu odchádza za už rozhodnutého stavu (Leganés či Celtic), no i v prípadoch, že treba súpera doháňať (Gladbach, City či Sevilla).

Počet zápasov, ktoré tento záložník odohrá, je veľký, to bez diskusie. Okrem Barcy pravidelne nastupuje aj za reprezentáciu, a tak preňho Luis Enrique hľadá každú jednu minútu k oddychu. Možno však práve akási nevyhratosť bráni Rakimu dostať sa opäť do skvelej formy. Ďalšia z teórií je však i tá, že jeho hru brzdí Sergio Busquets.

Pýtate sa prečo? Odpoveď je jasná. Busi nepodáva od úvody sezóny vôbec dobré výkony a ako sme už vyššie písali, Chorvát sa stáva terčom obety. Akonáhle práca Sergia v zálohe nie je natoľko efektívna, prichádza na rad Rakitič. Ten sa musí častokrát zatiahnuť hlbšie a odvádzať ešte väčšie množstvo čiernej roboty ako sme zvyknutí. Ivan potrebuje byť krok pred pressujúcim hráčom a dostať aspoň pár centimetrov priestoru. Jeho prínos je v tom momente nevyčísliteľný.

zdroj: mundodeportivo.com forcabarca.sk
foto: mundodeportivo.com goal.com archív

Pomôž nám dosiahnuť 300 členov našej komunity Pridaj sa
109
300

Tom10

-21
2016-12-05 12:07:31

nesuhlasim ani s jednym slovom. to busquets je obetou zlej prace hračov pred nim, lebo musi robit pracu aj za nich. a každy kto tomu rozumie vie, že prave sergio je najdôležitejši hrač timu a trufam si povedat že celkom jednoznačne. ked začnu hrači pred nim poriadne hrat, bude sa moct sustredit len na svoju pracu a nebude problem. druha možnost je ho poslat z barcelony čo najdalej. niekde na antarktidu alebo kam. aspon by väčšina expertov na forcabarca.sk mala dušu na mieste.

tunno

-15
2016-12-05 12:17:02

Úplne súhlasím.

Kubo11

26
2016-12-05 12:22:00

Podľa mňa by mali na Antarktídu poslať teba. Alebo hocikam, kde nie je prístup na internet.

Rasto

7
2016-12-05 13:43:31

Trafil si presne hlavičku klinčeka zvaného TOM10.

Federer

3
2016-12-05 15:43:19

@ Tom10 : výnimočne súhlasím. Busquets je dôležitosťou 99% Messiho ak nie viac, t. j. aj Messi od neho závisí. Berie lopty + rozohráva. Čo ešte má robiť bez striedania od jeho 22 rokov (Guardiolov čas) ? Neexistuje za neho náhrada nikde v žiadnom mužstve. tešme sa že ho máme a že sa pozbiera. Classico ho určite nakoplo.

triton

1
2016-12-05 19:34:25

tiez si myslim ze Rakitic vobec nepodava v poslednej dobe dobre vykony, kto to nevidi je slepy, ten hrac byva v niektorych zapasoch uplne neviditelny oproti tomu, ako tomu bolo v minulosti ked priam dominoval.

Ladislavvs

17
2016-12-05 12:15:31

No mne sa Ivan v classicu ľúbil náhodou.. skôr by som striedal Gomesa ako Ivana v tom zápase. A nechal by som tam klasiku iniesta busy raky. Stále je to naša top záloha.

tunno

0
2016-12-05 12:20:04

Ivan proti realu aj atleticu hral parádne. možno bolo to striedanie dohodnuté už pred zápasom pretože Rakitic hral na hrane možnosti a zrejme by to celý zápas takto nevydrzal.

Jestper9

9
2016-12-05 12:43:59

Busquets dopláca na prácu hráčov pred ním? Súhlas s článkom. Rakitič musí fakt este viac čiernej práce robiť a je viac v defenzíve ako v ofenzíve. Busquets je defenzívny záložník v podstate, takze by to mal aj splnať, ale ked nevie pobehnúť a nie je dôrazný tak... Zvláštne, že proti Realu kde sa hecol, tak zrazu mu to išlo. Rakitiť a Iniesta sú inak krajní záložníci. Busquets má pred sebov vlastne MSN a v strede to má rozbíjať a zachytávať lopty. Prečo teraz mu to slo, ale inokedy ako lemra je? To ako hrá je len jeho chyba, ale dopláca na to aj Rakitič, lebo musí makať aj za neho. Tak je!

tunno

-3
2016-12-05 12:51:56

Možno preto mu to šlo lebo Rakitica po dlhom čase zahral veľmi dobre, a rovnako Gomes keď už nič iné aspoň nestrácal lopty.

tunno

-3
2016-12-05 12:57:15

Bránit/pressovat má celý tím. Ak to nefunguje tak to schyta za ostatných Buskec ktorý to nemá šancu stihat

Jestper9

4
2016-12-05 12:55:02

Nemyslím si. Busquets sám o seba zahral dobre. Aj mal pohyb aj bojovnosť aj tak s chuťou ako keby hral. Rakitič hral podla mna tak ako aj doteraz. Bojoval bojoval snažil sa aj rozohrávať a viac do strany hral. Busqets mal doteraz hlavne problem s pohybom. Teraz bol ako keby namotivovaný. Gomes tiež inak nerád robí krok navyše, ale zase nemá Busquetsov prehlad a ani techniku takú. Neviem. Už som to inde písal, že on je taký priemer. Neviem či má na základ. Snáď sa mýlim

zolikFCB

4
2016-12-05 15:17:51

Ja osobne sa s článkom velmi nestotožnujem. Je pravda že busquets je pomerne dlho mimo formy ale to isté je vidieť aj v prípade rakitiča, ak nie ešte dlhšie. Už to sledujem dlhšiu dobu, jeho nasadenie, jeho tempo..pôsobí strašne ťažkopádne občas mám pocit že má 60 rokov, do väčšiny súbojov prichádza neskoro, pôsobí demotivovane, miestami až ležerne. Myslím si že nie je fér pripisovať jeho zlú formu na účet iného hráča, aj keď tam určite existuje nejaký súvis, ale ten je obojstranný. Nie je žiadnym tajomstvom že CELÁ naša záloha bola od zranenia Iniestu najslabším článkom tímu, ale pevne verím že s príchodom Andresa sa všetko vráti do starých dobrých kolají.

Federer

1
2016-12-05 15:46:15

Keď si predstavím že Busquets má na starosti CELÚ ŠÍRKU IHRISKA čiže 60 - 70 metrov x hĺbku od šestnástky po šestnástku, tak ... Troje pľúca a byť bezchybný ? Busi je absolútna svetová jednotka na svojom poste. Aj keď je fakt že tento rok po Classico to nebolo ono. Ponúknite ho Guardiolovi a dá Vám za neho celý útok City.

emiliano

-4
2016-12-05 20:49:02

Nech ho berie,DM je Kante, A.Vidal,Naingolan.Busiho odborníci prehliadajú a vadia prečo.

Federer

6
2016-12-05 15:46:56

P. S. Yaya Ture musel odisť z Barcy lebo sa "narodil" Busquets, vtedy 22 ročný.

tunno

-3
2016-12-05 16:43:41

Presne.. furt keď akoze "horí"je tam v zálohe sam

emiliano

-3
2016-12-05 20:50:54

Keď horí on tam nie je vôbec ,lebo ešte nedobehol a kým dobehne,horí inde.

emiliano

0
2016-12-05 20:44:09

Konečne ste tu prišli na to,že náš problém je záloha.A to Busi a Raky.Obaja sú pomalí a keď sa na nich pritlačí ,nestíhajú.Busi je najpomalší záložník v La Lige,iba inteligenciou to zakrýva.Keď však súper tesne presuje a zrýchli,náš Busi šľape vodu,kým dobehne dopredu,už chýba vzadu a naopak.Je to DM,opakujem,DM,ako môže brániť,keď nedobehne ?

Jestper9

1
2016-12-05 23:13:00

Najväčšie problémy nám robia rýchle a dynamické teamy. Rakitič ano... Často má problémy, ale prečo? Busquets obhospodaruje velku plochu? Rakitič sa snaží dopredu, ale zároven hasí, kde Busquets neni a tento rok casto aj stráca lopty + ked ide Roberto dopredu, tak ho istí. A Roberto nie je Alves, čo podržal zakombinoval. On ide, odcentruje, alebo stratí a zase sa ide na nás. Tým nechcem vraviet zle na Roberta, ale nepodrží ako Alves skrátka. Rakitič je preťažovaný a podobne ako Turan, nemoze ukázať svoje dobré stránky. Smerom dopredu je napr velmi dobrý a hrá jednoducho a priamo

Tom10

3
2016-12-05 23:56:34

fakt, to čo tu niektori pišete su blbosti. pozrite sa na to z druhej strany ihriska. nestiha dozadu? take situacie ani nemaju nastat. ak utok a zaloha vyvinu spolu tlak na loptu hned od začiatku, tak situacie že sergio nestiha nebudu mat kedy nastat. je to podobna situacia ako v sezone 13/14 kedy všetci hovorili že obrana hrala slabo. vtedy to bola blbost a blbost je to aj teraz. ked suarez pressuje sam, pripadne ešte s jednym len preto aby bolo videt že behaju, može to narobit viac škody ako užitku. pressing musi byt timovy, nacvičeny a ovela agresivnejši ako teraz, ked vznika priestor medzi liniami a trojčlenna zaloha to nezvlada. potom sergio nestiha. začat treba od utoku, inak sa zaloha zlepšit neda.

Jestper9

1
2016-12-06 08:06:58

To je pravda. A hlavne... Útok aj často stráca loptu a nepodrží ju v predu dlho, ako by mal. Proste útočníci nemajú formu. Možno Messi. Suarez sa snaží a aj Neymar, ale Neymar aj ked pár prienikov mu prejde a prihrávok na gol, ale neuveritelne vela stráca loptu a súper ide do protiútoku. Záloha aj obrana sú preťažované. Ale hlavne záloha. Reči, že MSN sa nedarí, lebo nie je záloha sú hlúpost. KOlko krát sme na 16ke a aj vo vnutrí a vypracujeme si príležitosti. Ale bud sa šance nepremenia, bud sa pitkaním stratí lopta, alebo dôjde k individuálnym chybám, ktoré su v poslednej dobe časté. Záloha vlastne maká hore dole a jasne, že je potom aj vyčerpaná. Rakitič ako po sprche chodí dole z ihriska.

emiliano

0
2016-12-06 09:55:30

Útok stráca loptu? Áno, stráca a prečo? Pozeral som pozorne, ideme do rýchleho protiútoku a naši traja útočníci sú proti 5 až 6 hráčom súpera, záložníci nedobehnú, Ney má loptu a nemá komu prihrať, musí dozadu alebo ísť individuálne proti dvom.To je celé tajomstvo.Stratíme loptu a RSSS išlo so 6 hráčmi do útoku proti naším štyrom obrancom, lebo záloha sa zasa nevrátila včas.

Jestper9

0
2016-12-06 10:03:33

No.... Nesúhlasím v otmto s tebov. Neymar vela krát môže prihrat. Roztiahnuť kus hru a aj dozadu prihrávka nie je vzdy zlá, lebo dokáže rozhodit obranu pokial tie prihrávky idú rýchlo. On prihrá dozadu už iba ako východisko z núdze ked vie, že sám neprejde. Vela krát ide do 2 hráčov a úplne nezmyselne. Hodí si loptu, ale tam s jeho fyzickými parametrami končí. Vela krát spraví dobe. Nevravím, ze nie a ani ho nejak nehejtujem, aj ked jemu dost tiez nejde a nehrá s lahkostou ako ked je vo forme. Ale proste je to dost individuálne. Ale to clwekovo v teame nejak nie je chémia. Treba nám tvorivého záložníka určite. Iniesta už nemôže byť vyťažovaný ako dakedy. ZIAĽ. Stále tvrdím, ze Turana treba na jeho poste využívať a nie Gomésa nemastného neslaného

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.