Luis Enrique potreboval len 10 dní na to, aby zobudil španielsky národný tím. La Furii Roja prinavrátil stratenú prestíž, zmenil vyhliadky tímu. Pritiahol aj pozornosť verejnosti a to vďaka rozprávkovému výkonu proti Anglicku vo Wembley. Na to nadviazal fantastický výkon proti Chorvátsku.

Dvojica posledných výkonov Španielska prekvapila. Už aj španielska tlač tímu začína viac veriť. Pre Luisa Enriqueho je to triumfálny začiatok pôsobenia na lavičke trénera Španielska. Dokázal spojiť fanúšikov a verejnosť, ktorá mužstvo kritizovala. A kritizovala aj samotný výber Luisa Enriqueho na tento post.

Po jednom tréningu Španielska sa jednému mladému dievčaťu nepodarilo odfotiť s Asensiom. Tréner Španiela ho poprosil, aby sa vrátil, ale tím bol už na večeri a Luis Enrique tak dievča vzal do výťahu, Asensia stiahol od stola a fanúšičke splnil sen. Niekdajšieho trénera Barcelony si pamätáme ako človeka, ktorý s hráčmi neudržiaval prílišný osobný kontakt. Teraz však trochu upustil od zabehnutých zvyklostí a snaží sa tím stmeliť.

Mužstvo mu to opláca výkonmi na trávniku. Španieli pod jeho vedením odohrali prvých oficiálnych 180 minút a predviedli krásny moderný futbal: vysoký presing, rýchle prihrávky, vytváranie voľného priestoru, nabehávanie druhej línie, údernú hru...

Španielsky realizačný tím mal svoj recept na úspech už v Barcelone. Španielsko sa pod vedením Luisa Enriqueho k novému životu nadýchlo bez pochýb veľmi rýchlo. Tento tréner je rozhodne najlepším prestupom leta 2018. Španielskemu futbalu po kolapse na MS v Rusku svitá na lepšie časy. Je však povinné iba vyhrávať a v tomto priestore sa Lucho cíti najlepšie.

zdroj: marca.com
foto: marca.com

Danny

29
2018-09-12 21:33:53

Hlavne nech sa mu dari :) mam ho velmi v oblube a hlavne som mu vdacny za tituly ktore sme s nim vyhrali :) prajem mu to

Pader

3
2018-09-12 22:00:29

škoda že ho tu už nemáme... je to jeden z najlepších trénerov futbalu

harry525

21
2018-09-12 23:07:28

Hlavne vy, pochybovači, ktori ste sa tu neustale navážali do neho, znizovali jeho kvalitu a pod.... Neviem ako vy, ale ja mam na neho super spomienky. Hlavne teraz, ked tak ziadame tu rotaciu, by sa nam zisiel co?... Aa dalsi argument vyvrateny, tj. "LE nie je dobry trener, treble mu vyhralo MSN.." Dufam, ze sa mu v repre bude darit a kazdemu vytre zrak....
Vamos Luis!

Jhonys

9
2018-09-12 23:32:49

Argunent, že mu tituly vyhrálo pouze MSN, je jedna z největších blbostí, kterou určitá skupina lidí neustále opakuje dokola. Jenže lidi lehce zapomínají a už si Luchův přínos nepamatují. Pamatují si jen nejúspěšnější trio, ale nic víc. Považuju to však za hodně velkou neznalost a ignoranství :)

Zmazaný užívateľ

10
2018-09-12 23:48:51

Lucho pre nas spravil vela ale na poslednu sezonu pod nim sa nedalo pozerat

Jestper9

3
2018-09-13 00:44:15

Ani na tu pod Guardiolom...

Jhonys

2
2018-09-13 12:36:52

s tím souhlasím, poslední sezona nebyla dobrá. Ale štve mě, že lidi právě kvůli tomu znevažují jeho schopnosti a dosažené výsledky.

Jestper9

0
2018-09-13 14:33:23

Ja neznevazujem. Len konstatujem. :)

tunno

0
2018-09-13 10:56:06

Lucho je skvrna nasej historie kvoli tomu ze sabotoval nasu moznost vyhrat vsetky tituly za 1 rok schvalnym nasadenim slabuckej zostavy v superpohari. Vyzdvihovat trenera ktory ide proti svojmu klubu je detinske.

Mecik

-2
2018-09-13 11:09:36

Mimo to, ze asi ne, proc je to detinske? xD

Mecik

-1
2018-09-13 11:01:42

Ovšem argument, že mu tituly vyhrálo hlavně trio MSN je již zcela legitimní. Prozraď, jaký je podle tebe hlavní důvod úspěchu krom dalších taktických prvků ať už šlo o Messiho, Albu, Raketu, Dona - ty byli tez klicove, ale co bylo vice rozhodujici nez MSN?

harry525

2
2018-09-13 11:19:44

Tak potom rovnako to mozme tvrdit aj o Pepovi, tiez moze dakovat za to, ze v strede pola hrali pravdepodobne najlepsi spanielsky hraci v historii (Xavi a Iniesta)... Takze...

Mecik

-4
2018-09-13 12:40:11

Takze hlavni argument Pepkova uspechu, tedy kombo tech dvou spolu s Messim, snad zni jinak? xDD

harry525

3
2018-09-13 13:44:45

Nezni.... Ale hlavna pointa spociva v tom, ze ked Pepa berieme za boha, vyzdvihujeme same uspechy (ktore bezpochyby ma), tak v pripade Lucha poniektori len ho podcenuju, znehodnocuju jeho trenerske schopnosti a celkovo, cely trebble beru v podstate za nahodu... A mna osobne to stve a mrzi.

Mecik

0
2018-09-13 20:57:55

Me to taky stve a mrzi, je to muj oblibenec, ale objektivne je Pepek jinde. Kdyz to prezenu, tak Pepovi metody vice ci mene determinuji smer moderniho fotbalu. Jinak receno on je jednim z tech, kdo urcuji aktualni “trendy”. To jsou mety, ktere se Enriqueho aktualne netykaji a buhvi jestli se nekdy tykat budou, osobne si myslim ze takoveho hypu nenabyde, uvidime. A jak jsem psal posledne - chapu, ze ma co dokazovat, koho presvedcovat.. Jinak je ta kritika misty dost prehnana, to souhlasim, i ty pochyby, ale nekdy je to opravnene, treba prave v onom pripade: Kdyby nebyla tresnicka na dorte v podobe MSN, chutnal by dort stejne?

Jhonys

2
2018-09-13 12:43:58

ne, tento argument je všechno jenom ne legitimní :) rozhodující byl celý tým. Nemůžeš celý úspěch přičíst pouze triu MSN, to je urážka zbytku týmu. Ještě jsem neviděl, že by samotní 3 hráči vyhráli proti 11 hráčům zápas, to se vážně nikdy nestalo a ani nestane ;) já si MSN neskutečně cením, protože to byla radost pohledět, ale oni byli pouze součástí týmové spolupráce - nebýt dobré obrany, brankáře, správně nastavené taktiky a plno dalších věcí a detailů, tak ten tým by úspěšný nikdy nebyl. Něco ti ocituju z knížky Johana Cruyffa, který přesně o tomhle hovořil: "Reportáže ze zápasů Barcelony se téměř vždycky soustředí na výkony Messiho, Neymara a Suáreze, ovšem jsou to Iniesta a Busquets, kteří odvádějí ten základ. Každý velký hráč stojí a padá s výkony svých parťáků v týmu." -- Johan Cruyff, Moje filozofie fotbalu, strana 273. Tady to je, prosím pěkně, černé na bílém a to přímo od člověka, který fotbalu rozuměl jako nikdo jiný ;)

Mecik

-3
2018-09-13 13:24:01

Diky za to cteni, ale poucujes me o necem co je evidentni, bez debat, co nijak nevyvracim, co mi nijak nevyvraci ani citace pana Vazeneho. Jen tezko popres, ze ona nadhodnota, ergo hlavni aspekt naseho uspechu bylo trio MSN, jemuz byla taktika celeho tymu podrizena, coz, znovu, nijak nevylucuje to, co pan Vazeny psal, to jen ty tim jdes nesmyslne proti mne, jakobych napsal, ze MSN = sezona 2015. Vubec! Muzes vyjmenovat milion aspektu, kvuli kterym to melo ten efekt, at uz pujde o Dona, obranu - ovsem stejne vzdy skoncis u toho ze nebyt tech tri, coz byl i vrchol taktiky Luise, kteremu vse podridil, jak pisu hore, tak by to nebyla takova jizda. Ostatne, jak moc bylo ono trio klicove se preci ukazalo v posledni Luchove sezone...byt v ne zrovna pozitivnim smyslu.

Mecik

-3
2018-09-13 13:33:22

Jeste k veci - cloveka docela i urazi, ze mas zapotrebi poucovat o tom, ze to nikdy nebylo o nekolika hracich, ze se fotbal hraje v 11 a ne ve 3, ze nebejt mene vyraznych jako Iniesty, Rakitice, Kanteho, Makeleleho, Viery tak by se nic nekonalo. Pritom se vposledku bavime o tom samem, tak na me neprskej a premyslej...

Jhonys

1
2018-09-13 13:52:19

proč jsi hnedka takhle salty? :D chtěl jsi to vysvětlit, napsal jsem to úplně v klidu a polopatě a ty se hnedka urazíš, že s tebou jednám jak s dementem :D tak já už nevím, co dělat :D mě zase naopak uráží to, že je vše připisováno jen MSN, když jenom o nich to nebylo ;) a o tom to je, vnímat i ty ostatní detaily, bez kterých by ten tým prostě úspěšný nebyl, ale plno lidí je ani nevnímá. Takže se hoďme do klidu ;)

Mecik

-1
2018-09-13 20:35:48

Prosim, uz ten generator neoddiskutovatelnych zakladnich tezi nezapinej a bud chlap, prijmi, zes to jenom nepochopil a zkus si muj puvodni prispevek precist znovu, ty klide: ,,Ovšem argument, že mu tituly vyhrálo hlavně trio MSN je již zcela legitimní. Prozraď, jaký je podle tebe hlavní důvod úspěchu krom dalších taktických prvků ať už šlo o Messiho, Albu, Raketu, Dona - ty byli tez klicove, ale co bylo vice rozhodujici nez MSN?”

A jestli zase zacnes uvodem: ,,Nemuzes cely uspech pricist pouze triu MSN...” tak ses s prominutim uplne blbej...

Jhonys

0
2018-09-13 22:37:38

aha, už chápu, tady je to slepá ulička. Příště se potom neptej na něco, co nechceš pochopit a hned se neurážej :D

Mecik

-1
2018-09-13 23:32:40

Ptam se na neco, co nechci pochopit - to vis, ze jo! Kazdy at si udela obrazek sam...

Zmazaný užívateľ

20
2018-09-13 00:17:35

Jo,hezky se to čte a teď budeme všichni generálové :-D Vždyť je přeci strašně brzy na jakýkoli hodnocení a já zůstávám nohama na zemi... Ano,provedly se dva zápasy,hráli slušně,ale jak se říká “nový koště dobře mete”. Faktem je to,ze ty dva zápasy jsou slabou naplasti za fiasko na M/S. Čas ukáže. LE jako trenéra nemusím, ale přeju mu,ať se mu dari a ať to se španělským týmem dotáhne hodně daleko. Jen to chce klid pánové...;-)

ximpp

-2
2018-09-13 07:54:08

Jsem i rád, že Alba není v repre, i když on sám asi ne. Ale může se lépe soustředit na Barcu, roky mu také přibývají a tuto sezonu by to chtělo treble!!!

Zmazaný užívateľ

-3
2018-09-13 11:39:21

No, po dvoch uplne bezvyznamnych zapasoch z neho robit trenera, to je fakt sila. Pajac vyhorel v AS, u nas mal dobru jednu sezonu a potom nedokazal naplno vyuzit v tej dobe najlepsie trio na svete. Este rok a skoncime treti. Je to pajac. A navyse sem dotiahol tolko babrakov, ze este teraz sme sa vsetkych nezbavili. Hruza, parodia trenera.

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.