Tento text je komentárom madridského denníka Marca.

Utorková remíza s Levante úplne otriasla Barcelonou. Takýto výsledok nečakal nikto a to viac, keď prvý polčas sa vydaril a Katalánci vyhrávali 2:0. Po zmene strán sa však všetko zmenilo a Barcelona postupne vypadla z boja o majstrovský titul. Pozornosť sa sústredila na Ronalda Koemana, jednoduchý cieľ vzhľadom na jeho status trénera a pretože Joan Laporta zatiaľ stále nepotvrdil jeho dlhodobú budúcnosť v klube. Ani pred, ani po zápase. Tréner má však s klubom stále ešte jeden rok platnú zmluvu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Koeman je pod tlakom. Čo je však potrebné analyzovať, je to, či práve Holanďan je skutočne zodpovedný za terajšiu situáciu v Barcelone. Je zrejmé, že nie je jediným faktorom, ale Laporta má v hlave iné plány a chce ich urýchliť vzhľadom na to, že mužstvo už ligový titul nevyhrá. A tréner za súčasnú situáciu nemôže, pretože zdedil mužstvo, ktoré bolo v chaose, morálne zlomené a so zjavne nevyváženým kádrom.

Nemohol sa spoľahnúť na Messiho v dobrej forme až do januára. Odvtedy Messiho hráva ako stroj, no predtým podával na jeho pomery len priemerné výkony. V prvej fáze sezóny Katalánci len v 15. zápasoch stratili až 20 bodov. Nie, nie je Koemanovou chybou, že Messi bol veľmi nahnevaný na Bartomeua za to všetko, čo sa v priebehu posledných rokov stalo.

Gerard Piqué, Philippe Coutinho, Sergi Roberto (hneď v troch prípadoch), Ronald Araujo (2x) a Ansu Fati boli zranení počas rôznych období sezóny. Mladý krídelník mal chýbať 3 mesiace a nakoniec si do konca sezóny už ani nezahrá. Možno sa vráti na predsezónnu prípravu pred štartom budúceho ročníka. Nie, Koeman nemôže ani za chaos v kádri, ktorý zapríčinili zranenia.

Koeman si po odchode Luisa Suarez vyžiadal náhradu, ale vedenie klubu mu žiadnu nedokázalo zabezpečiť. V januári si vyžiadal Érica Garcíu, aby vystužil defenzívnu líniu, ktorá stála na hlinených nohách, ale Laporta tento prestup ešte ako kandidát na prezidenta odmietol schváliť. Nie, nie je chybou Koemana, že klub nemá v pokladnicu ani deravý groš. Pre niektorých je však najľahšie ukázať prstom na neho a obviniť ho za zlyhania Barcelony v tejto sezóne.

zdroj: marca.com
foto: marca.com

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte alebo registrovať.
2021-05-14 10:42:36
To že sme nezvládli záver sezóny je jedna vec. Ale vyhrali sme vydretú Copu.. doslova vydretú Copu kde sme ťahali za kratší koniec proti Granade a Seville. Stiahli sme obrovský náskok na Atletico na ktoré sme strácali v Decembri dvojciferné číslo. Máme obrovský potenciál v tíme lebo ani tie zápasy proti PSG neboli marné. Žiaľ nepremenili sme tutové šance. Ak mám hodnotiť túto sezónu tak som celkom spokojný. Väčšina nepredpokladala ani len tú Copu. Treba mu dať šancu budúcu sezónu určite. Meniť trénerov každý jeden rok nie je cesta...
bulldozer Premium 2021-05-14 10:49:50
Prosim nepiste uz tie hluposti ze sme pred sezonou nemali ani na Copu. To fakt bolo len par hlasnych trub co tu vyplakavali.
LaBrie 2021-05-14 10:54:11
Praveze v Cope sme sa trapili s druho a tretoligovymi supermi doradu, nie len niektorymi a to sa na klub ako Barcelona nepatri....
Cizinkx 2021-05-14 11:20:15
Zápasy s PSG nebyli marné? Vždy první zápas u nas to byla Kočka a myš? TO bylo uplně stejně hrozné jako 8-2 na Bayernu na nic jsme se nezmohli a cca60-70 minut na PSG naprosto drtilo. Ten zápas jsme mohli být rádi že jsme dostali jen 4 kusy. A to ještě nehrál Neymar - Dimar.
Tomo10 2021-05-14 11:33:33
v tomto prvom zápase sme v prvom polčase boli lepší, len pozahadzovali sme niektoré šance a naopak, PSG všetky šance čo mal, využil. Druhý polčas už bol v ich réžii. Ale druhý zápas sme ich absolútne prehrávali, po prvom polčase sme mohli siahať na postupujúci výsledok, ale žiaľ Bohu, zase tá istá pesnička dookola - efektivita, efektivita, efektivita
Cizinkx 2021-05-14 11:58:30
Už před koncem prvního poločasu jsme tahali za horší konec. A při nástupu do druhého to byla stejná tragédie jako na bayernu. PSG si dělalo naprosto co chtělo. I kdybychom dali 3 goly protože efektivita v druhém poločase jsme byli rádi že jsme nedostali 6-7 :). Ano druhý zápas jsme odehráli se ctí ale taky by chtělo zohlednit že PSG vůbec nepotřebovalo zapínat, stačilo jim vlastně jen kontrolovat výsledek. Čímž neříkám že jsme to neodehráli lépe jak první zápas to rozhodně ano :).
paliboy17 2021-05-14 12:43:32
Pistolero: "Stiahli sme obrovský náskok na Atletico na ktoré sme strácali v Decembri dvojciferné číslo." Mame jedine stastie, ze tak jalovi ako sme my su momentalne aj atleti a real. Len kazdy v inej casti sezony...A na nasu smolu, oni boli trochu menej jalovejsi...
2021-05-14 10:49:59
Samozrejme ze Koeman za to nemoze a paradoxne za to ze je kritizovany si moze, lebo zlepsil natolko vysledky, hru muzstva a dal nadej na titul, ze terajsie sklamanie plynule prechadza do utokov. Ja verim a prajem mu, aby dostal poriadnu hviezdu do timu a mal este sancu ukazat co dokaze na buducu sezonu
paliboy17 2021-05-14 12:50:00
Po katastrofalnom uvode, paradna druha cast sezony a priemerny zaver. Aj ked sme boli v lepsej casti sezony sme neboli schopny porazit silneho supera - takticky to ronald absolutne nezvlada. Chybajuca rotacia = chybajuca energia klucovych hracov = priemerny zaver sezony. A na toto nemusi mat vysoku skolu, abyto vedel. Keby nebol taky tvrdohlavy, mame o par bodov viac a sme stale v hre o titul, to moj nazor.
Urcite by som nechcel, ze ronald povyhadzuje paru hracov (zalezi teda ktorych) a privedie si priemernych wijnalduma a depaya a aj tak to bude stat za hovno. Aj obraz hry vo vacsine zapasov stale za prd.
Hviezda 2021-05-14 13:22:09
Uplne teraz neviem koho myslia na rotaciu okrem Puiga (nevieme kde je problem a fandim mu aj ked mam voci nemu urcite vyhrady ale mal ho vyuzit pri unave Pedriho) ineho hraca na rotaciu proste nemame. Plus zranenia, maldici bez skusenosti, toto vsetko ma vplyv a s tymi skusenostami aj psychicka labilita suvisi, ale tuto Koeman naozaj mal tazku pracu, pritom tie sance s Levante boli obrovske a nebol by problem
LaBrie 2021-05-14 15:16:37
Keby Peedriho s Puigom pravidelne rotoval, mal by obidvoch v dobrej forme, so zapasovou praxou a boli by pre tym uzitocni obaja...takto vystavil Pedriho ktory tym padom aj prisiel o formu a Puig plesnivel na striedacke....
LaBrie 2021-05-14 15:17:05
...tim....
paliboy17 2021-05-14 15:59:07
Boli zapasy, ked mohol dat aj Pjanica, aspon by si Busi alebo Frenkie trosku oddychli. Vedel by to trosku prestriedat, keby chcel, len on moc nechcel.
maryann 2021-05-14 16:41:35
Aj Firpa !! ,castejsie Trincaa aij Konrada
LaBrie 2021-05-14 17:27:17
Koeman je s rotaciou hracov nachlp rovnaky ako bol Valverde...rovnaka 11-ka a dve, mozno tri striedania od 85 minuty :)...alebo aj skor, ale zly typ hraca...
Hviezda 2021-05-14 17:44:14
Akoze samozrejme da sa to a suhlasim Pedri - Puig. Ono je to otazka, co je pre hraca lepsie ako to Pedrimu ublizilo ze sa nestriedal, tak Destovi ublizilo ze sa strieda s Robertom. Je to o jednotlivcovi. Suhlasim s rotaciou vpredu, proste chybal tam vacsi pohyb a variabilita, takze tam sa to mohlo skusit. Ale je to teraz lahke hodnotit po neuspechu, ale nemyslim si ze Koeman by nemal dostat sancu, lebo objektivnych pricin je dostatok
2021-05-14 10:52:20
stale treba brať do uvahy, že tam kde sme nas dotiahol Leo..ak skončí nedajbože, tak bude dalšia sezona vyrazne horšia, bez ohladu na to kto bude tréner
Toky 2021-05-14 10:59:45
Môže za zlé striedania. Môže za to, že Puig dostal primálo priestoru, a tipnem si že väčšina fanúšikov toto nechápe. Môže za to, že Roberto dostával priveľa šancí a na pre neho nevhodnom poste. Môže za to, že nenariadil alebo nedonútil hráčov zrýchliť presun lopty k súperovej 16ke. Netvrdím, že Koeman môže ako jediný za prehraný titul. Ale ako tréner má svoj diel viny.
MalyJanko 2021-05-14 11:04:44
samozrejme ze ma svoj podiel viny ako si to dobre pomenoval, ale zase on nemoze za uplne nemoznu koncovku nasich hracov a za ten nespocet chyb v obrane, hlavne Lengletovych. Staci si pozret oba zapasy s Cadizom a zapas s Alavesom vonku. Neuveritelne co sme zahodili a potom to este pokaslali v obrane
2021-05-14 11:15:03
Ja s autorom z casti nesuhlasim. Copu sme sice vyhrali, co je velky uspech vzhladom na odchody a minimalne prichody, ale treba si povedat, ze sme vyhrali len kvoli tomu, ze Real a Atletico sa vyradili skor. Ako sme videli velke zapasy hraci psychicky stale nezvladaju a preto kym nepride k uplnej obmene kadra a postupne neodidu aj dalsi hraci starej gardy tak nemozeme superit s top timami. Hovorim o Gerim, Lengletovi, Albovi, Sergiovi aj ked ten ma stale, co ponuknut a dalsich hracoch, ktori ani nehravaju a iba poberaju vysoky plat Coutinho, Umtiti, Pjanic... na druhej strane je chyba trenera a jeho rozhodnutia, ze tam tych istych hracov dava dufajuc, ze pride k zlepseniu. Nema velmi na vyber, ale preco viac nerotoval, preco ani raz nenechal Albu oddychnut a nedal tam Firpa? Alebo miesto Pedriho Puiga/Moribu skor ako ked uz vsetci videli, ze Pedri je uplne vystaveny? Mozeme byt len radi, ze nedopadol ako Ansu z tolkeho zatazenia hned v prvej sezone a v 18tich rokoxh. Problemom je, ze Koeman vacsine kadru vobec neveri a muselo by odist asi 10 hracov, ktorym aj tak dava minimalne prilezitosti a u nas su zbytocni. Takze zaver sezony je z velkej casti aj jeho chyba hlavne nepripravenost po taktickej stranke na Clasico a Atletico, kde sme odohrali dobre iba 1. Polcas a tiez Levante a reakcia s Granadou v 80. minute..
baimato 2021-05-14 15:24:12
Opravujem v zapasoch s Realom a Atletikom sme hrali iba druhy polcas. V prvol polcase boli zaskoceni taktickou pripravenostou superov.
2021-05-14 11:43:55
Trenér asi fajn, coach a motivator, absolutní neschopnost!!!
2021-05-14 12:24:49
Tréner dokázal s materiálom ktorý má k dispozícii zázrak
paliboy17 2021-05-14 12:44:56
Ja mam na to diametralne odlisny nazor. Material v Barce je, ze (skoro) vzdy hra o titul. Aj tento rok. A bolo by to aj bez koemana.
zolika 2021-05-14 13:00:36
Bohužial další rok trápenia s ním.
2021-05-14 12:25:18
Mě naše hra až na pár výjimek prostě nebaví. A to je pro mě asi to nejdůležitější. Furt všechno hrozně pomalý, žádnej přechod do útoku, žádná střela, proti zalezlé obraně nejsme schopní si vypracovat zhola nic, se silnýma uhrajeme sotva remízu. Takže to, v co já už pár let doufám a očekávám, Koeman podle mě nepřinesl.
2021-05-14 12:32:58
Treba obrátiť list a Laporta by mal priviesť svojho trénera (ak ním ovšem nie je Koeman, ktorého podpísal Bartomeu) a tento nový tréner spolu s realizačným tímom by mala začať budovať Barcelonu tak, aby sme o 2-3 roky boli na vrchole. Základy nejaké sú, či pevné, to neviem, ale je potrebné dotiahnuť progresívneho trénera s víziou do budúcnosti. V inej diskusii som spomínal ten Haga, ktorý mi sem pasuje. Verím, že s ním by sa misia zisku titulu už budúci rok a LM do 2-3 rokov podarila.
Nemali by sme stratiť ďalší rok s Koemanom, hoci určite urobil veľa dobrého, poukázal na nedostatky a vytiahol mnohých mladých sľubných hráčov.
Lebo aj Laporta má svoje funkčné obdobie, za ktoré musí toho veľa napraviť a pre mňa je najdôležitejšia športová stránka a v ďalšom rade rekonštrukcia Camp Nou.
maryann 2021-05-14 16:47:03
Asi by bol prave problem,ze by ho bolo treba vyplatit...,ale je mozne,ze "dostane kvapky" od Laportu a bude musiet zaradit aj inych hracov a nekupi mu napr.Wijnalduma...
adam25255 2021-05-15 14:06:28
Bartomeu priviedol aj Frenkieho a Desta! Predať!😂😂😂
2021-05-14 12:35:24
:D :D :D :D Takže Koeman nemůže za to, že není tým schopen takticky připravit, ani za to, že jeho taktiku i sestavu ví soupeři už dopředu, ani za to, že nerotuje a hraje se stejnými hráči i když jsou fyzicky úplně v h*jzlu, ani za to, že neumí ovlivnit vývoj západu a neumí střídat (pozdní střídání, nebo nic nezmění, popřípadě jsou úplně d*ebilní viz Roberto poslední zápas). Samozřejmě nemůže ani za to, že je to tvrdohlavec, který má prostě svůj pohled a nenechá se ovlivnit. Klenot La Masie, odchovance, který na to má, tak tomu ani nedá čuchnout a na druhou stranu protlačuje hráče, který ještě moc neukázal, jen ma mohutnou postavu a to asi stačí...🤷‍♂️ No jo, Koeman za nic z toho nemůže, to jen ostatní mu pořád hází klacky pod nohy...🤦‍♂️
Dody21 2021-05-14 12:36:42
*zápasu
zolika 2021-05-14 12:46:52
Suhlas
Eli_vantha 2021-05-14 14:06:08
Nie Dody. Koeman nemoze za veci ktore su napisane v clanku a ktore mu trenersku robotu neulahcuju
tunno Premium 2021-05-15 09:05:00
Dody suhlas :Dv sucasnosti je v mode len chvalit a tvarit sa, ze za vsetko zle trener nemoze. Ani za prestupy, ani taktiku ani predzubany uvod z dovodu, ze nemal o hracoch barcelony prehlad. On voooobec za nic zle nemohol, tak co je on malomocny? Minule leto si mohol v klude vypytat napriklad Cavaniho a nie zachranovat flek najzbytocnejsiemu hracovi Coutinhovi. Stacilo by, aby mal pred sezonou o hracoch prehlad a ligu by sme v pohodicke vyhrali.
2021-05-14 12:57:56
Strasne lacny clanok. V Madride dobre vedia, preco toto pisu :(
2021-05-15 20:55:10
A každým rokom klesá aj úroveň španielskej ligy - to na úroveň kádra - žial uteká im vlak