Gerard Piqué, jeden z najlepších stredných obrancov na svete, by podľa názoru Alfonsa Péreza nemal hrať v drese španielskeho národného výberu. Dôvodom tohto názoru bývalého hráča FC Barcelona je Geriho snaha o osamostatnenie Katalánska.

Gerard Piqué v drese Španielska dokázal vyhrať dvakrát Majstrovstvá Európy a v roku 2010 dopomohol svojmu národnému družstvu k zisku Svetového šampionátu, no i napriek tomu sa stále nestretáva s porozumením u všetkých. Bývalý útočník Blaugranas aj Realu Madrid, štyridsaťštyriročný Alfonso Pérez, do tejto skupiny podľa všetkého patrí taktiež.

"Keď chcel byť Guardiola ako tak veľký Katalánec čestný, mal odmietnuť reprezentovať Španielsko. Piqué je na tom rovnako, jediný rozdiel spočíva v tom, že stále hrá, no keď si to bude situácia žiadať, postaví sa radikálne za nezávislosť Katalánska podobne ako to bolo v prípade Guardiolu," hovoril v rozhovore pre denník Marca.

"Nemám nič proti Kataláncom, v Barcelone sa narodil aj môj syn. Keby som bol naozaj tak radikálny, postaral by som sa o to, aby sa to udialo v Seville či Madride. Opäť tak vravím, nemám proti Kataláncom nič, no mám problém s tými, ktorí sú za jeho osamostatnenie," dodal Alfonso.

TIP | Barca Pepa Guardiolu poškodila futbal

Zdroj: goal.com
Foto: archív, goal.com

Grendo

31
2017-02-19 12:36:10

ani neviem kto to je...ale trápny je teda dosť...

tominno9

4
2017-02-19 13:20:16

Tak to sa čudujem, lebo vek na to máš a ja si ho celkom živo pamätám, na druhej strane to závisí aj od toho ako dlho sleduješ Barcu

Bramir

17
2017-02-19 12:39:29

Oleguer Presas to bol riadny typek ten normalne odmietol reprezentovat Spanielsko lebo bol Katalanec.

tominno9

8
2017-02-19 13:18:58

Ale jeho kvalita zas nebola na takej úrovni, aby sa dostal do národného výberu La furija roja, to treba tiež uviesť!

Bramir

4
2017-02-19 13:45:52

ano to je pravda nebol nic extra ale museli ho asi volat ked odmietol lebo ako inak by sa k tomu dostal ze odmietol museli ho zavolat a on odmietol.

Mates19

12
2017-02-19 12:45:36

Tak chooď to povedať tým čo chcú osamostatnenie...Nebyť Katalánska tak Španielsko dopadne ako Grécko najbohatšia časť je práve v Katalánsku...a kto sa ím môže čudovať po všetkých udalostiach čo ím spravili...tých hráčov čo je za osamostatnenie je poodla mňa omnoho viac lenže Pique je úrpimný a hovorí na priamo možno ej to troška neprofesionálne...ale kto osobne bol v Barcelone tak vie že ludia chcú Katalánsko ako samostatný štát

Mates19

9
2017-02-19 12:47:05

a ešte by ma zaujímalo prečo nekritizuje takého Hierra čo mal radikálne reči voči katalánsku ;)

Teo07

-1
2017-02-19 13:07:01

Nejaký odkaz na výsledky prieskumu, z ktorého vychádzaš?

tominno9

12
2017-02-19 13:21:26

Zrejme už zabudol ako dopadlo nedávne referendum

anko1963

-1
2017-02-19 13:03:00

Myslím že Pérezovi vadí to, že Pigue na to ako sa prezentuje nemá gule urobiť to, čo hráč o ktorom vyžšie hovoril Bramir.

quentin

9
2017-02-19 13:14:35

Každému je jasné, že Katalánsko dopláca na ostatné Autonómne oblasti. Kebyže Madrid vychádza v ústrety Katalánsku, bolo by to inak. A to nemienim rozoberať, polemizovať o tom, ako Madrid zasahuje (viď Real Madrid a Liga; viď naháňanie hráčov FCB pre dane a pod, pritom brutálne čísla vynieslo Footballeaks, ale Perézova štetka má právomoci...). A tento človek je buď radikál a/alebo krátkozraký tupec. Svet, a vlastne všetko všeobecne, nie je striktne len biele alebo granátovomodré (pre "iných", nie je len čierny a/alebo biely).

BarcaFan4502

5
2017-02-19 13:25:26

ten alfons je dobry kokot

Rossel

7
2017-02-19 13:30:25

skúsme sa na to pozrieť aj z inej stránky...keby sa chcelo osamostatniť južné Slovensko kvôli väčšinovej maďarskej populácií v istých oblastiach tiež by sme boli proti...a keby nás reprezentoval hráč ktorý by pindal na Slovensko, bol tvrdým zástancom nejakých maďarských symbolov, tiež by sa nám to nepáčilo a radšej by som ho nevideli v repre... teraz nechcem nechcem uraziť žiadného Maďarského návštevníka stránky, len to hovorím ako príklad...buďme obiektívni konečne a nepozerajme sa na stránku len zo strany nášho obľúbeného Klubu

Teo07

1
2017-02-19 13:36:29

Jóóój! Za toto dostaneš! Miestni odborníci na celistvosť územia Španielska a regionalne špecifiká katalánskej oblasti v kontexte ekonomickych, politických a kultúrnych dopadov na potencionálne osamostatnenie si Ťa podajú! ;-)

Rossel

6
2017-02-19 13:41:23

:D :D no veď si aj myslím že toto nebude "zadarmo" :D

adel

4
2017-02-19 16:21:35

konečne normalny nazor....vždy je dobre si to predstaviť ako by to bolo u nas, naozaj si viete predstaviť že by bolo spravne keby niekto kto by verejne vyhlasoval že nechce byť sučastou slovenska mal slovensko reprezentoať?????

quentin

1
2017-02-19 19:00:09

Rossel, keď hovoríme o objektivite, kedy Bratislava, Košice alebo celé Slovensko tyranizovalo alebo inak utláčalo južné Slovensko? A po druhé, nemám znalosti, že by južné Slovensko držalo ekonomicky celé Slovensko, či? A po tretie, kto kedy zo Slovenska v rámci športu pravidelne poškodzoval kluby z južného Slovenska? Toľko k Tvojej žiadosti o objektivitu.

Rossel

0
2017-02-19 21:40:57

nieje to tak dávno čo sme to boli my, kto bol utláčaný ľuďmi národnosti ktorí žijú na Juhu...a presne také typy ľudí sa istú dobu snažili aspoň o autonómiu na juhu.. po druhé, máš pravdu neťahajú nás ekonomicky, ale kĺudne by nás mohli potiahnúť poľnohospodársky keby to u nás ináč fungovalo...a mať čo dať do úst deťom je to najdôležitejšie..

Rossel

1
2017-02-19 21:41:39

a po tretie, keby existoval poriadny klub, či už hokejový alebo futbalový ktorý by konkuroval špičke na slovensku a situácia by bola ako v španielsku, myslím si že by mohlo dôjsť k zvýhodneniu...

Rossel

1
2017-02-19 21:47:52

nechcem sa už veľmi vyjadrovať, ale ekonomický nemusí byť, ale sú tam strategické zásoby vody, ktoré by podľa niektorých údajov dokázali zasobiť aj 3násobok populácie Slovenska...ak nabudúce budeš chcieť niečo komentovať, aspoň si zisti fakty pred tým než odpíšeš časť krajiny

quentin

0
2017-02-20 09:29:56

Rossel, dúfam, že moja reakcia na Teba nevyznela zle. Stále si však myslím, že si nedal dobrý príklad na porovnanie. Ale kto rozmýšľa, pochopil to. Myslím si, že keby mal Madrid rovnaký meter na Katalánsko ako na ostatné Autonómne oblasti, tak by rivalita ostala len športová, a nie politická a národnostná.

Rossel

0
2017-02-20 15:04:12

nie neboj Quentin, som rád že si sa vyjadril, rešpektujem tvoj názor :) myslím si že sa zhodneme na tom že táto téma je veľmi citlivá a možno aj náročná a taktiež si myslím že obaja zastávame názor že v dnešnom svete by bolo najlepšie ak by existovala rivalita len v športe (koniec koncov aj si to spomenul)..prajem pekný deň :)

sidi

0
2017-02-19 16:59:39

Rossel, miešaš pojmy s dojmami. Ak hovorím o športe a reprezentovaní štátu, ktorého občanom v súčasnej dobe som, tak nehľadiac na moje politické presvedčenie je mojou povinnosťou a zároveň aj cťou reprezentovať vlasť. Odmietnuť poskytnúť túto službu domovine-teda vlasti je chrapúnstvo a nie hrdinstvo. Ak bude existovať samostatný štát tak samozrejme bude reprezentovať ten štát, kde ako št. občan bude žiť. Oddanosť vlasti nie je podmienené národnosťou alebo politickým názorom, ale je to úcta tej zemi v ktorej žiješ.

Rossel

2
2017-02-19 17:15:26

Beriem tvoj názor Sidi...lenže prečo by to malo byť chrapúnstvo odmietnuť štát, ktorého občanom sa necítiš byť...chápem čo chceš povedať, nikdy by som ani ja nepohŕdol Slovenskom..lenže oni sa ako Španieli necítia..myslím si že najlepšie by si to pochopil, ak by si sa tam narodil a žil... Alebo ako príklad si zober keby Palestínčania reprezentovali Izrael, Kurdi Turkov...proste nezmysel..

Rossel

1
2017-02-19 17:15:40

A oddanosť vlasti podľa mňa je najviac podmienená láskou, názorom že sa cítiš ako Slovák, že si hrdý...úctu mám veľkú aj k Českej republike no napriek tomu sa necítim byť Čechom

Jestper9

-1
2017-02-19 18:44:23

Rossel 100% súhlas. A hlavne my sa môžme vykašlať na celé Katalánsko-Španielske spory. Nevieme o tom nič a hlavne sa nás to netýka. Ale je to to isté, ako s južným Slovenskom. Alebo napr. bratislava by sa chcela osamostatniť a hráč odtiaľ by nadával na Slovensko. Páčilo by sa nám to? Radšej nech odmietne a ok. Je Katalánec, hrá aj za katalánsky klub a je to ok. A nie takto. Je Katalánec, hrá za katalánsky klub, reprezentuje Španielsko na ktoré ale nadáva. Tak prečo ho reprezentuje???

Rossel

-1
2017-02-19 21:44:21

s každou vetou tvojho komentára sa úplne stotožňujem :) +

anko1963

0
2017-02-19 18:57:49

Adel, Rossel, Jestper9, je to presne tak, vy ste to rozmenili na drobné v príkladoch, ale u Piqueho to asi neplatí.

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.