Bývalý kapitán a absolútna ikona FC Barcelona, Xavi Hernández, v rozhovore prezradil, aké rôzne atribúty by mal dokonalý futbalista podľa jeho gusta. Okrem herných aspektov ako prvý dotyk alebo dribling sa dostal aj k vtipnejším charakteristikám ako módny vkus a účes.

Xavi povedal, že dokonalý futbalista by podľa jeho názoru mal mať silu Cristiana Ronalda. Proti tejto portugalskej hviezde nastupoval v El clásico zápásoch, v dobhách key ešte bol mozgom barcelonskej zálohy. Podľa elegantného stredopoliara je: "Ronaldo ukážkovým príkladom veľmi fyzicky orientovaného hráča."

Ďalšia hviezda Realu Madrid, Gareth Bale, imponuje Xavimu svojim zrýchlením. Keď sa zas jedná o rýchlosť, Xavi poukázal napr na Edena Hazarda, Lionela Messiho, Pedra alebo opätovne na Ronalda.

Keď sa reč zvrtla na prvý dotyk s loptou, Xavi nevedel vynachváliť Sergia Busquetsa, ktorého opísal ako: "momentálne najdôležitejšieho hráča barcelonskej zálohy." Nezabudol ani na svojho skvelého priateľa a parťáka zo stredu poľa, Andrésa Iniestu, na ktoromu mu imponuje jeho prehľad v zápase.

Rozhovor však nebol len o športových charakteristikách a preto čo sa týka módneho vkusu, Xavi pochválil Davida Beckhama a na Gerardovi Piquém sa mu zas páči jeho účes. Čo sa týka zmyslu pre humor, vyhráva opäť Iniesta a osobnosť by podľa Xaviho mal dokonalý futbalista presne takú, ako jeho bývalý spoluhráč Javier Mascherano.

zdroj: goal.com, forcabarca.sk

foto: goal.com

Jestper9

8
2017-04-26 13:18:47

Mnohí sa budete hnevať, ale opäť sa mi potvrdilo, že ako hráč bol génius, ale jeho názory a postrehy... Špičkový hráč a predsa o futbale dosť natára. Messiho vyzdvihne lenv rýchlosti s ´dalšími tromi? Ronaldo fyzicky orientovaný hráč? Ale no... však padá kedy sa len dá. Nie je absolutne silový. Možno proti slabým liliputánskym obrancom ked nabehne na hlavičku. prvý dotyk s loptou Busquets? Messi, Ronaldinho Iniesta preberú loptu a vedia posunúť v takých situáciach a rýchlosti, že Busquets sa akurát obtočí a na pár metrov ju dá.

tominno9

20
2017-04-26 13:23:28

Ja by som tiež v silovosti uviedol radšej Puyola a nie Kristinku ;)

Jestper9

3
2017-04-26 13:25:59

Akože asi to bral z ofenzívnych hráčov tak aj ja radsej utočnikov max ofenzívnych záložníkov uvádzam. Lebo ano. Puyol, Bonucci z terajších a mnoho dalsích. Obranocia sú takí no. Ale z ofenzívnych hráčov este Lewandovsky, Muller!!! Rooney! Isto nie Ronaldo. On to fyzično skor ukazuje. Ale tehličky na bruchu silného chlapa nerobia :D

Mates19

6
2017-04-26 13:23:41

Ty si to zrejme absolútne nepochopil on to myslel tak že Ronaldo je fyzicky najlepší a že hráči by mali byť podobný jemu...keby postavíš vedla seba tých istých hráčov s takou istou rýchlostou istými schopnosťami a výška by bola u jedného 180 cm a u druhého 170 cm si vyberieš ktorého? Samozrejme že vyššieho lebo má lepšie fyzické parametre a na to narážal Xavi

Mates19

10
2017-04-26 13:25:27

a aby som doplnil on vymenoval hráčov ktorý keby sa zlúčia do jedného tak je to Dokonalý hráč on nepovedal že Ronaldo je dokonalý...a budte troška objektívny Rondaldo je atlét má takú postavu má jeden z najvyšších výskokov vo futbale je rýchly to je fyzická zdatnosť ;) len tak medzi rečou

pepo46

-1
2017-04-26 14:03:18

Len tak mimochodom. Bol. CR bol rýchly. Ale už to nie je nič extra.

anko1963

-1
2017-04-26 15:54:48

Ja 170cm Messiho s nižším ťažiskom.

cruyff

0
2017-04-26 21:32:29

prečo by sme sa mali hnevať, ale si trochu mimo..videl si trening CR7 live z pár metrov, tak by si zistil, že Xavi o nom povedal hodnotenie trochu s rešpektom a ja by som CR7 dal hodnotenie ešte o nejaký ten stupienok vyššie, ale o ostatných jeho vlastnostiach radšej pomlčím...ináč Xavi každého pomenoval pravými vlastnosťami..visca..

nepalko

0
2017-04-27 01:18:12

cruyff,konečne si napísal komentár z ktorým sa dá súhlasiť ...

Jestper9

7
2017-04-26 13:23:17

A aj to zrychlenie... bale ho má, ale Messi aj ked má 30 s loptou na nohe je výbušnejší. Bale obšprintoval stožiar Bartru a odvtedy si mnoho ludí myslí, že je nadpozemsky rýchly. ked na neho hral Alba zrazu rýchlik nejak neprebíjal. Ale aj tak tá Ronaldová silová a fyzická hra ma dorazila :) Svojho času bol pre mna silovao a atleticky velmi dobrý útočník Etoo. nebol to tank a skôr sa šikovne vyhol súbojom, ale bol to hráč, čo aj tvrdo hrajúcim obranocm narobil jeho stýlom problémy.

Mates19

1
2017-04-26 13:27:11

Messi ťaží zo svojho zrýchlenia driblingu a nízkemu ťažisku Messi nepatrí ani medzi najrýchlejších hráčov v top 10 môj názor...aj v poslednom zápase bolo spomenuté že Messi ťaží z prvých 3 krokov lebo má strašné zrýchlenie

Jestper9

7
2017-04-26 13:32:16

No však o otm zrýchlení vravím. Ale zase vela krát Messi s loptou a to aj teraz ked nie je najmladší uhána a obrancovai len za ním. Netvrdím však, ze je top medzi najrýchlejšími. Ale vela krát vidno, že s loptou na nohe ho majú problém dobehnuť. Ale ano. je to o tom ťažisku atd. Ani netvrdím, že on je fyzicky lepší ako Ronaldo. To nie. Ale hrá ovela fyzicky náročnejšie si myslím a aj súboje viac do tela!!!

plcd

10
2017-04-26 13:23:25

To padanie Plačka,nie je o sile,ale o jeho simulovaní.

Jestper9

5
2017-04-26 13:29:32

Pochopil som to tak, ako povedal v tej poslednej ci kolkej vete. Ronaldo je fyzicky orientovaný hráč. Výskok ako som napísal má. To uznávam. Otázkou je proti akej obrane. A celkovo podla vyskoku toto určovať? Inak je absolutný opak pre man fyzicky hrajúceho hráča. Sorry. Hráč čo do neho tuknu okopnu a hned ako keby ho tank prešiel sa tvári... ja ho ako hráča velmi uznávam. Ale isto nie ako silového útočníka a fyzicky zdatného. Ked tak bude hrat, tak ok. Uvidíme ako s Chiellinim a Bonuccim ukáže silu

Mates19

0
2017-04-26 13:34:09

:D ty si podla mňa riadne mimo nauč sa čo je fyzická zdatnosť a nepíš tu niečo o simulácii to vôbec neni o tom som fanušik FCB ale spochybnovať vkuse Ronalda len preto že je druhý najlepší po Messim je na smiech ani ja ho nemám rád ale vo fyzickej zdatnosti sa mu nevyrovná ani Suarez ani Lewandovski nikto ked sa naučíš čo je fyzická zdatnosť a že je fyzicky orientovaný tak sa ozvy

Jestper9

2
2017-04-26 13:40:42

Mne je jedno, že ako sa snaží hráč prezentovať. A ako ty vieš posúdiť fyzickú zdatnosť hráča ak nie podľa toho ako hrá? Mne je jedno kto ako vypadá, či má dlhé nohy, výskok, postavu. Ked hrá ako bábika je pre mna fyzicky o ničom. Gattuso malý, krpatý ale odstavil od lopty ovela vyssich a robustnejsích hráčov a on hral napr silovo. Aj v hokeji je Gáborík podl atvojho ponímanie fyzicky zdatný, ale v NHL ho o 2 hlav ynižši obrancovi aodstavili od puku hocikedy a pri mantinely nepoužitelný.

Mates19

1
2017-04-26 13:43:34

Kašli na to nevysvetlím ti to aj tak to je jedno nejdem sa tu kvoli tomu naťahovať ty máš svoj názor ja svoj :)

Jestper9

4
2017-04-26 13:49:55

vsak ok. ja sa nechcem hádať. asi to opbaj ainak berieme. máš pravdu v tom, že parametre má Ronaldo ako atlét o tom netreba ani diskutovať. Ale pre mňa proste nehrá tak, že by som ho dával za priklad silového hráča.

myuren

3
2017-04-26 13:46:31

Slovo zdatnosť sa dá nahradiť slovom predpoklad alebo aj predispozícia v tomto ponímaní. Mates19 má pravdu tu. Ronaldo je najlepšie fyzicky pripraveným futbalistom dlhé roky, a aj v jeho veku. To, že stále padá, a neustojí čo by v 90% mohol je vec jeho hlavy nie tela.

Jestper9

2
2017-04-26 13:58:14

ale s týmto súhlasím. predpoklady má samozrejme a je to atlét, ale nehrá tak. AKo vravíš. Telo má, ale hlavu na to asi nie. A ja by som ho preto nedával ako príklad silovo hrajúceho hráča. K čomu mu to telo je, ked to tak nehrá. To ako keby v basketbale má hráč 2,40m, ale nedoskakuje. tak ho nebudem dávať ako príklad naj doskakovača len pre predpoklad. Inak s predispozíciami máte pravdu. To sa hádať nemožem ani.

Mates19

0
2017-04-26 14:01:44

to si dal teda riadny záder LeBron James je silový hráč a je obávaný hlavne pre svoju fyzickú zdatnosť keby to je taký istý hráč a má 90 KG tak sa ho nezlakne ani moja mama

Jestper9

2
2017-04-26 14:06:43

nepochopil si ten moj príklad :) vravím, že ak má hráč napr. v basketbale 2,40, ale nedoskakuje, tak ho nebudem dávať za príklad naj doskakovača. Alebo inak. Ak má v hokeji hráč cez 2m a 110 kg, ale odstaví ho od puku kadekto, tak tiež nebude silový útočník. LeBron je silový a aj tak hrá. Ale keby nehral tak. Ronaldo predpoklad má tiež, ale nehrá tak. Hrá ako keby mal postavu Neymara

myuren

1
2017-04-26 14:02:03

Pohodka, len Xavi hovorí o tom, že dokonalý futbalista by mal mať jeho silu, a on tú silu jednoducho má.

Jestper9

2
2017-04-26 14:08:46

V poriadku. Len ju neprezentuej potom a preto by som ja dal príklad iného hráča no. Takého na ktorom ju v hre aj vidno. Z iného pohladu sa na to pozeráme, alebo každý to inak zobral. Ja možno zle a veľmi do podrobna no :)

barcelonista29

3
2017-04-26 15:30:21

Mates19 má pravdu. Ronaldo je fyzický orientovaný hráč. Vysoký, rýchly, výskok, atletická postava. Ideálne fyzické parametre a zdatnosti. A štýl jeho hry je druhá vec. Ale nič to nemení na tom, že je fyzicky orientovaný hráč. Celkovo to Xavi zhodnotil celkom správne.

Jestper9

6
2017-04-26 13:37:08

Rýchlosť dakedy mal, ale posledné roky nijak nou neohuruje a s loptou? Ten chlap má problém 1vs1 aj obhodením. Je jedno ako to Xavi myslel, ale dávaj za príklad Ronaldovu silu... Tak si predstavujem útočníka čo rozbíja obrany a nie baltku čo páda a plače-škrieka. Nisterloy napr... to bolo o inom. Batistuta.

Mates19

-1
2017-04-26 13:41:37

Poviem ti taký jednoduchý príklad kedysi dávno hráči ako Messi Iniesta Xavi Griezman by futbal ani nemohli hrat lebo by ích nikde nezobrali do mužstva dôvod? Fyzická zdatnost fyzická zdatnosť znamená vedieť behať byť rýchly mať v podstate postavu ako Atlét mat výšku a váhu ty tu do toho vsúvaš futbalové schopnosti ale to neni fyzická zdatnost takže klídek

anko1963

0
2017-04-26 16:08:41

Pre túto teoriu to tak aj u nás vyzeralo.

loptajegulata

5
2017-04-26 13:39:25

bojovnosť suareza

Jestper9

5
2017-04-26 13:40:54

Este rat! Aj ja Ronalda ako hráča uznávam hoci v dnesnej dobe ani nie už v top 10, ale nie je to pre man hráč ktorého by som dával za vzor silovosti.

Jestper9

6
2017-04-26 13:41:35

Suarez sice tiez prifilmuje ale aj zabojuje. teraz premyslam. Ronaldo stratí loptu a už len sa rozčuluje. U neho bojovnost že sa driape po lpte neviem či som videl.

netfrog

7
2017-04-26 13:43:07

Silovi utocnici su podla mna Costa Ibra atd atd a nie ronadlo

Jestper9

6
2017-04-26 13:47:52

No a na Ibru som zabudol. To je hrač čo svoje telo ovláda tak, že dá gol z pozície pre iných aj nemožnej. Okrem toho, že postavu má ešte lepšiu ako Ronaldo, lebo to je chlap ako hora. Vidno to aj teraz, že v kolkých rokoch a stále mu ide a to aj v anglickej lige.

Jestper9

4
2017-04-26 13:50:57

Vieri bol dakedy tiež typický silový a fyzicky hrajúci útočník. U mna to je proste o spôsobe hry a nie o danostiach a predpokladoch.

Dick

-1
2017-04-26 14:32:54

no uz mu to velmi nepojde kedze si roztrhol vazy v kolene

frkmrk

10
2017-04-26 14:04:05

Ja by som na Xaviho len tolko: aj v poslednom merani sil Messi-Ronaldo sa ukazal rozum a chytrost a nie sila,no ved aj v tabulke strelcov LL hovori nieco v prospech mudrosti a orientovanosti,31ku19 a okrem toho v Reale podla mna nepatri ani medzi troch najlepsich,pre mna je v Reale dlhodobo najl. Marcelo, aj ked je totalny tvrdas,no bez neho by ten vytrenovany nebol ani na hranici 11 golov.

sid1

0
2017-04-26 14:17:24

myslim ze Ronaldo chce spadnut ale neda sa nesuhlasit,fyzicky je to uzasne disponovany hrac. Takisto Busquests ma naozaj dobry prvy dotyk pretoze si vsimni ako na poste DM dokaze riesit aj zlozite veci a hlavne ten prvy dotyk mu pomoze

Jestper9

-1
2017-04-26 14:44:57

No ano chce spadnut. Ved viac krat som povedal, že on je fyzicky zdatný a velmi dobre vybavený, len jeho hra taká nie je. A netvrdím, že Busquets má zlý prvý dotyk. To vôbec nie. Len hráči čo som povedal mi príde, že ho majú lepší a hlavne veľa krát vo väčšej rýchlosti. Po technickej stránek je Busquets top DM

abstinent

0
2017-04-26 18:30:15

dyzicky dobre stavany CR7,jeden trapny suboj a lezi na zemi jak keby ho podtali

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.