Diskusia okolo Ronalda s Messim je aktuálna už roky. Jedným z hlavných dôvodov je ten, že týchto dvoch hráčov jednoducho porovnávať nemožno, majú úplne iný štýl hry. Mnohí sa však o to pokúšajú a v tomto článku vyjasníme, prečo je z tejto dvojice lepší práve Messi.

Dribling a technika

Ak sa opýtate akéhokoľvek hráča, fanúšika či futbalového experta, aby povedali meno jedného hráča, ktorý je s loptou schopný prejsť cez piatich či šiestich hráčov súpera, určite si spomenú na Lionela Messiho. Argentínčan sa dokáže preštrikovať cez celú defenzívu súpera – na rozdiel od Ronalda, ktorý sa spolieha len na svoju fyzickú silu. Zastaviť Messiho s loptou počas akcie je takmer nemožné. Aj preto sa hráči uchyľujú k faulom, no Messi sa za každú cenu snaží udržať na nohách. Veľmi rýchlo mení smer behu a loptu si drží blízko pri nohe. Má nízke ťažisko hry, vďaka čomu má takisto výhodu. Ostatní hráči mu jednoducho nestíhajú. Zároveň má futbalovú víziu, ktorá je v porovnaní aj s tými najlepšími hráčmi o hodne kvalitnejšia. Tento talent potvrdzujú asistencie a kľúčové prihrávky, ktorých mal Messi najviac aj v uplynulej sezóne.

Individuálne ocenenia

Na konte má 5 Zlatých lôpt, podobne ako Ronaldo. Argentínčan si stal aj najlepším hráčom Majstrovstiev sveta v Brazílii, čo Ronaldo zatiaľ nedosiahol. Aj keď Portugalčan sa k Messimu z pohľadu individuálnych trofejí pomaličky približuje, na hviezdu Blaugranas stále nemá. Hráčom roka v La Lige sa Messi sa stal 6x. Messi má na konte priebežne 44 individuálnych ocenení.

Messiho disciplína

Ak hovoríme o disciplíne, aj v tomto smere sa Ronaldo s Messim nemôže porovnávať. Ronalda sme neraz pristihli v šarvátkach na ihrisku pri rôznych príležitostiach. Viaceré údery či kopance súpera v podaní Ronalda pritom neboli kompetentnými ani len potrestané. Messi sa na druhej strane týmto situáciám vyhýba. Argentínčan počas svojej kariéry videl len 1 červenú kartu, kým Ronaldo už 9. Zároveň je Messi aj menej napomínaný ako Ronaldo. Ten počas jednej sezóny dokázal nazbierať aj 16 žltých kariet.

Messi je rozhodujúcejším hráčom

Hoci sa Ronaldovi darí strieľať góly, gólový priemer na zápas má lepší Argentínčan a to čím ďalej tým viac pôsobí ako záložník, než útočník. Ronaldo na druhej strane v Reale Madrid v posledných rokoch hrával takmer ako hrotový útočník. Počas kariéry dokázal v 669 zápasoch nastrieľať až 534 gólov. Okrem toho má aj presnejšie strely. A navyše podáva vyrovnanejšie výkony, góly strieľa pravidelnejšie ako Ronaldo. A ako sme spomínali, kým Ronaldo je čistokrvný útočník, Messi je ďaleko univerzálnejší.

Bonus

Aj keby ste Messimu vzali všetky góly a ocenenia, sledovať jeho futbal je radosť. Takmer nikdy nesklame. Vždy hrá pre tím, podnecuje spoluhráčov k lepšiemu výkonu, ťahá ich dopredu inteligentnými loptami, nábehmi, akciami či prihrávkami. Ronaldo na druhej strane strieľa veľa gólov, treba však podčiarknuť, že množstvo z nich prichádza po skvelej súhre tímu, kde Ronaldo akcie zakončuje. V tom aspekte je úžasným hráčom. A tu to aj končí. Ak zoberiete Ronaldovi góly, čo vám zostane?

zdroj: sportskeeda.com
foto: sportskeeda.com

Jestper9

top komentár
78
2018-09-10 14:53:30

Pred nedavnom tu boli uz dake dovody preco je messi lepsi ako ronaldo a je to uz mega trapne. Totalne detinske a normalny fanusik nie len barcelony, ale aj futbalu uz ma toho po krk. Samozrejme aj pre mna je lepsi messi, ale ronaldo je tiez vyborny a s messim jediny co uz vyse 10 rokov hra na najvyssej urovni. Ale tieto clanky beru uroven tejto inak vynikajucej stranke. Sme fanusikovia fc barcelona, alebo fanusikovia messiho co stale alfa a omega je jeho individualita a individualne uspechy. Nie je vo fifa top 3. Je to hlupost lebo tam patri jednoznacne. Ale to vzdy ked daco nevyhra a nebude na stupni vitazov si budeme masirovat ego ze je aj tak naj? Vsak je to na smiech a keby toto vidi aj fanusik ineho teamu ako eealu, tak si pomysli, ze fans barcelony su ufnukanci a messifanatici. Je to len moj nazor, ale mam uz aleegiu na clanky ze preco je messi naj. To si to takto musime dokazovat?

zolko06

12
2018-09-10 15:02:37

Maximalny súhlas...

jarolamo

12
2018-09-10 15:35:19

Už len nadpis mi stačil k tomu, aby som nestrácal čas čítaním tohto článku. Snáď už naozaj stačilo. Každý, aj priemerne inteligentný fanúšik si urobí svoj názor aj sám a nepotrebuje takéto nejaké stále sa opakujúce - už naozaj trápne - porovnávania;..

Vladinko

11
2018-09-10 15:38:28

Presne- tá debata Messi vs Ronaldo je už trápna a obohrana- tu týpek píše, že Messi sa nezapaja do sarvatok- fan Ronalda povie, že Ronaldo sa zapája do sarvatok a tým motivuje tím..fan Messiho povie, že Messi urobí 5 hráčov, fan Ronalda povie, že Messi je slabý hlavičkár atď atď atď..nekonečný a trápny súboj ktorý sa na tejto stranke rieši týždeň čo týždeň..a samozrejme- fan Barcelony napíše iba body pre Messiho, fan CR napíše iba body pre Ronalda..
Avšak už je vrcholne trápne, že každý druhý článok je o Ronaldovi- teraz som otvoril bilybalet.cz a viete koľko článkov je tam o Messim? 0. Starajú sa o seba a nepotrebujú si takto trápne naháňať čitateľov..

apropo

6
2018-09-10 16:32:43

presne tak, je to uz maximalne trapne, kazdy den clanok preco je Messi najlepsi, uz mi to tu nepride ako fanklub FC Barcelona, ale Messiho kult osobnosti :-)

Roni957

3
2018-09-10 16:56:51

Konecne niekto s normalnym nazorom....

tunno

3
2018-09-10 15:04:46

Neprestrelne statistiky z minulej sezony :
Z 5tich najlepsich lig dal Leo najviac golov, vytvoril pre spoluhracov najviac sanci, skompletizoval najviac driblingov a prienikovych prihravok, najviac krat sa stal hracom zapasu.
V najprestiznejsej sutazu LM 8 startov v zaklade z toho 6 x MOTM, ronaldo 13 startov v zaklade 4 x MOTM.

tunno

5
2018-09-10 15:05:17

A dal najviac golov z priamych kopov..

Ronaldinho123

19
2018-09-10 15:13:45

Lukáš, neprepína ti už z toho Ronalda?

ximpp

4
2018-09-10 15:28:11

Také chci říct, že toho srovnávání je už dost. Každý na to má nějaký názor a těmito články jej nezmění.
Jen bych podotkl, že mladý, krásný a bohatý byl za svou kariéru už vyloučen 10x a souhlasím s tím, že mnohokrát zůstaly tyto jeho zákroky z frustrace nepotrestány.

apropo

4
2018-09-10 16:30:44

5 rokov, ospravedlnujem sa

apropo

9
2018-09-10 16:30:30

akoze suhlasim s tym driblingom a technikou, aj ked Ronaldo po svojom prichode bol na lopte tiez velmi silny cca do 30tky.

a ta trojka, no to si snad robite srandu :-) Vzdy ked tim Ronalda potreboval, on tam bol a svojim golom rozhodol, preto mame 4x LM za 4 roky

apropo

5
2018-09-10 16:33:00

5 rokov, ospravedlnujem sa

tunno

5
2018-09-10 16:37:52

Apropo dovolim si nesuhlasit. Za posledmych 5 rokov vyhral real LM 4x, a ja sa pytam v kolkych z tych finale hral ronaldo svetovo? Akurat v jednom, v dalsich troch patril medzi najhorsich na travniku. Takze rozhodne nozes povedat ze ronaldo vzdy rozhodol, naopak casto bol mimo napriek tomu real vyhraval.

apropo

-1
2018-09-10 23:19:15

Tunno - hernym prejavom bol posledne sezony slabsi, ale proste vzdy bol tym rozhodujucim faktorom

tunno

-2
2018-09-11 08:32:00

Vzdy? Prave som ti vymenoval 4 finale v ktorom zohral dolezitu rolu len v jednom a vo zvysnych patril k najhorsim.

Messiking10

-3
2018-09-13 15:18:19

Viez preco mate lm 4x za 5 rokov diky rozhodcom, ramosovi ze schvalne zranil salaha a kariusovi ty madristky trdko chod radsej na svoje merenques ty chudak

Zmazaný užívateľ

1
2018-09-10 19:26:54

Ano madriska zlata rybicka. Hlavne v roku ked jediny tim ktoremu vo vyradovacke dal gol bol gigant z wolfsburgu

FcBarca

6
2018-09-10 20:08:45

Aj proti bayernu hral dobre

Roni957

4
2018-09-10 16:57:27

Lukas zameraj sa na kvalitu a nie na turo sracka kvantitu, je to trapne

Messiking10

-3
2018-09-13 15:20:07

Chod na merenques ty madridcan a nie tu nas donasat na svoju stranku

dany12

5
2018-09-10 17:05:50

súhlasím s tým čo písali na hore. rád si čítam tyhle články ale todle už je naozaj zbytočné psát.ale aj tak ďakujem a chválim tí že si si dal takú prácu :)

Marian

7
2018-09-10 17:55:55

Najviac článkov na forcabarca.sk vyprodukuje Lukas. Je teda na ňom, aké hodí na pľac.
Ja mu ďakujem za každý jeden. Ak nechcete, nečítajte všetky, vyberajte si.

vondeylen

5
2018-09-10 19:13:54

chapem pointu,ale uz by ozaj stacilo o penaldovi na tejto stranke,pochybujem ,ze je to aj naopak...)

Anonym657

2
2018-09-10 22:24:14

Pak se lidé jako bruno diví, že tu chodí Madridisté… Na stránkách Realu se objeví článek o Messim tak 4x do roka... Tady článek o CR7 4x do týdne...

Barca_kingL10M

1
2018-09-10 20:57:01

Každý má svoj idol a je logické že jeho rivala nebude mať rád áno je to zbytočné písať takéto články lebo hádky medzi CR7 a Leom su trápne a tým ktorý nevidia nevysvetlila ale je to tak a toto budeme počúvať ešte pár rokov pokým neukončia kariéru čo dúfam nebude tak skoro ale keď vám to vadí necitajte články tohto typu. Chápem lukasa že chce každý deň postnut päť šesť článkov za deň čo si tu všetci ceníme a sme radi že máme ešte čerstvé správy preto si myslím že netreba tu z toho robiť haló a byť rád že nejaká fan stránka barcy existuje a že si s tým aj dajú prácu za mňa sa tieto články čítajú veľmi dobré super stránka som rada že niečo také je a ďakujem za to

quentin

5
2018-09-10 22:07:28

Nikto nemôže spochybniť ako Leove, tak Ronaldove kvality. Pre mňa sú neporovnateľní. Prečo? Práve preto, čo Lukáš napísal a pred ním xy ďalších.

Jestper9

4
2018-09-10 22:44:19

Ja si cenim praci adminov a toto je fakt super stranka !!!!! Ale majme svoju hrdost a hlavne.... Budme fanusikovia fc barcelona a nepodliehajme ako kolega vyssie spomenul kultu osobnosti. Barca nie he len messi. Aj ked si to mnohi myslia. Pozrime sa na repre argentiny. Aj tam su hviezdy, ale s tou hrou teamu aj messiho samotneho by nemal ani na hazarda v chelsea. Hnevajte sa kolko chcete. Barcelona robi messiho a on barcelonu. Co sa malo sa spojilo a tvori uz roky unikatny celok. Ale celok. Nie je to o jednom hracovi. A ja aon napr. fanusik teamu, kde su aj ini skveli hraci. Potom robte clanky, ze preco xavi a iniesta ani taz neboli naj hracmi kym messi 5×.

MrCrowley

0
2018-09-11 09:15:08

V poslednom odstavci s nadpisom BONUS je chyba v druhom riadku, kde je text "Takmer nikdy nesklame". Správne má byť: "Nikdy nesklame".
V sezónach 11/12 a 12/13 musel dať 50 a 46 gólov v lige, lebo všetci tu síce správne tvrdíte, že futbal je kolektívny šport, ale keď Alexis Sanchez nevedel dať 2-3 mesiace gól, Munir so Sandrom detto a darmo tam boli Xavi aj Andrés, proste to musel Leo zobrať na seba. Luis myslím tiež po príchode nemohol ešte istú dobu hrať a až keď sa zohrali Ney Luis a Leo tak bol futbal naozaj kolektívnou hrou. Verím, že túto sezónu opäť uvidíme kolektívny výkon. Vedenie konečne pochopilo že VŠETCI na ihrisku musia excelentní.

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.