Barcelona v prvom zápase semifinále Ligy Majstrov na Camp Nou proti Liverpoolu dosiahla skvelý výsledok, keď vyhrala 3:0. Pred odvetou ide o skvelý náskok. Madridský denník Marca v každom prípade upriamuje pozornosť na niekoľko aspektov, ktoré musí Barcelona v odvetnom zápase zo svojej hry odstrániť.

Ernesto Valverde po zápase s Liverpoolom odchádzal z Camp Nou spokojný s výsledkom svojho tímu, no zároveň znepokojený určitými otázkami, ktoré nefungovali tak ako mali. Mužstvo Liverpoolu vyslalo v zápase na bránku súpera viac striel, držalo sa pri lopte dlhšie, než domáci tím a po zápase panuje dojem, že po hernej stránke bol práve Liverpool tým mužstvom, ktorý mal väčšiu kontrolu nad priebehom diania na trávniku. Ak Barcelona predvedie podobný výkon aj na Anfield, môže ohroziť svoj postup do finále. Preto zo svojej hry musí odstrániť chyby, ktoré sme videli utorok.

Držanie lopty

Barcelona bez držania lopty stráca svoj charakteristický znak, na čo upriamil pozornosť aj Leo Messi hneď po skončení zápasu: "Nie sme zvyknutí na to, že nemáme loptu, bolo nám trochu ťažko." Hráči Barcelony strácali loptu a priveľa času museli behať za hráčmi súpera. Liverpool chce podobný priebeh zápasu zopakovať aj na Anfield Road. Barcelona sa musí vyhnúť tomu, aby sa zápas hral anglickým štýlom hry a prevziať kontrou nad dianím na trávniku.

Barcelona nedokázala dobre vyvážať loptu z vlastnej polovice

Valverde do zápasu nasadil Artura Vidala a Arthura Mela nechal na lavičke. Možno práve to bolo príčinou problémov s vyvážaním lopty z obrany do útoku. Barcelona mala pri každom pokuse dostať loptu z obrany veľké problémy. Hráči Barcelony počas zápasu pokazili okolo 100 prihrávok. Rakitič sa nezapájal do tvorenia akcií a vysoký presing, ktorý Liverpool nasadil, celý proces vyvážania lopty len skomplikoval.

Osobitná pozornosť venovaná Salahovi

Egypťan sa notoricky staral o bolehlav obrancov Barcelony. Mobilita hráča bola obzvlášť zaujímavá pre Lengleta. Salah na trávniku robil to, čo chcel. Chýbala mu len efektivita pred ter Stegenom. Človek mohol nadobudnúť dojem, že Barcelona Salahovi dopriala pred vlastnou bránkou až priveľa priestoru.

Priveľmi zatiahnutá obranná línia

Liverpool svoju hru postavil na vytváraní sústavného a vysokého presingu, zas hráči Barcelony nechceli alebo neboli schopní urobiť to isté. Katalánci neútočili na súpera na jeho polovici a radšej sa stiahli pred vlastné pokutové územie. To zapríčinilo, že Liverpool pôsobil ako by mal nad zápasom ešte väčšiu kontrolu.

zdroj: marca.com
foto:
fcbarcelona.com

Fishinko

31
2019-05-03 08:04:36

uplne bude postacovat, ked zopakujeme to co na camp nou.. ze neinkasujeme

PETERKRIZAN

-2
2019-05-03 08:12:52

stegen,semedo,pique,lenglet,alba,atrur,rakitic,vidal,,messi,suarez,dembele ja by som dal s aktivnym napadanim vpredu,čim by sa narusila rozohravka a myslim ze bolo by vymalovane,striedat potom od 60 minuty busquets,od 70 aleňa ,sergi roberto by bol pripraveny na zaskok či albu,či semeda alebo do zalohy v pripade nejakeho zranenia

okbor

6
2019-05-03 10:45:45

Aktívne napádať vpredu Liverpool? Koľkými hráčmi? 3 alebo 4? Ale potom je vzdialenosť medzi napádajúcimi hráčmi zálohou a obranou tak roztiahnutá, že stačí jeden krížny pas dopredu na krídlo a zrazu sú na našej oslabenej obrannej línii 3 až 5 hráči Liverpoolu. Bohužiaľ musíme "trpieť" aj ďalej a snažiť sa dať gól, najlepšie dva z protiútokov. Na súčasný Liverpool nemáme rýchlostne, silovo. Nerád to hovorím, ale mierne modifikovaný štýl á la Atletico je v odvete asi lepší, ako snažiť sa kontrolovať hru za každú cenu.

okbor

2
2019-05-03 10:47:17

A preto bude asi najlepšie, tak ako píšu ostatní tu 4 : 4 : 2.

maros1

8
2019-05-03 08:14:08

Z toho čo tu je napísané je mnohé pravda a najhorších bolo prvých 10 minút druhého polčasu.
Ale zároveň je to napísané tak, že vlastne ani nemáme moc šanci vonku byť úspešní.
Ako som už písal, veľmi pomohla zmena na 4 : 4 : 2, prehustili sme aj my stred poľa a nastalo výrazné zlepšenie možno tu je kľúč

LaBrie

6
2019-05-03 08:46:06

4:4:2 by sme mali hrat v Liverpoole. My utocit nemusime (prioritne) a lahsie sa budu zachytavat utoky supera (oni musia).

2sjr

11
2019-05-03 08:30:31

Rovnako si myslím že sa to až preháňa. Veď sme hrali dobre nemôžeme chcieť aby Barca bola stále na lopte. Sme v lige majstrov a aj Liverpool je skvelý. Začínam si myslieť že niektorích ani neteší to skóre. Každý vie že to tam bude ťažšie ako doma

emiliano

5
2019-05-03 08:41:29

Nemôžeme napadať súpera, keď v zálohe máme dvoch pomalých hráčov. Oni to vedia a snažia sa brániť len priestorovo, ustupujú, aby sa vyhli osobným súbojom s rýchlejšími hráčmi. To tvrdím už 2 roky. Keby boli Raki a Busi behaví, ako Vidal, či Arthur, mohli by sme presovať a ovládnuť stred. Takto sa sťahujeme až pred svoju 16-ku. Nemôžeme v Liverp. takto hrať, lebo tam bude súper ešte odvážnejší a agresívnejší a nevydržíme neustále centre k našej bráne. Treba to zmeniť, ale Valverde pošle oboch (Rakiho i Busiho) zasa, lebo na nich trpí, a tak treba k ním dvoch, aby za nich behali. Zrejme pošle Vidala i Arthura. Ale mal by urobiť iné, vynechať Rakiho alebo Busiho , napravo Semedo, do zálohy Roberta, Vidala i Arthura.

Fishinko

3
2019-05-03 08:42:28

vobec by ma neprekvapilo keby sme hrali na anfielde 442... teda podla mna to je viac nez iste po tom obraze hry jak sme videli po striedani coutinha

rominho

4
2019-05-03 09:15:32

podobne to vidim aj ja, treba hrat ovela vyssie, napadat rozohravku. myslim, ze nas prekvapili, ako presne a odvazne hrali. mali by sme sa poucit a nedovolit im viac takuto hru. stale hovorim, ze treba strelit gol, hrat s tym, ze mame naskok, je ista smrt. mali sme viac stastia, ako rozumu a s tymto treba na anfielde s pokorou nastupit.

ace67

1
2019-05-03 08:42:41

Pamätám si, ako som častokrát v minulosti nadával na držanie lopty,hovoril som si nech požičajú loptu aj súperovi,nech to otvoria aby sme ten posratý gól mohli dať.Real takto nejak uhaluzil LM trikrát.Nebude mi vadiť ak to takto vyhrá aj Barca.To,že sa na to nedá poväčšinou dívať je druhá vec

harry525

7
2019-05-03 08:42:58

Nesuhlasim s jedinym, a to je "drzanie lopty" za kazdu cenu... Prave to "nutkanie" neustale mat loptu je a bola zdrojom mnohych problemov, ked proti nam nastupilo fyzicky pripravene muzstvo s vysokym presingom...Boli by sme radsej, ak by si Ter Stegen na kratko prihraval s obrancami a my by sme trpli, aby im lopta neodskocila?...Asi nie... Zapas sa mi pacil aj z toho hladiska, ze Stegen nemal problem poslat dlhu loptu...Aj napriek tomu, ze sme ju stratili, stihli sme sa zoorganizovat v zadnych radoch...

Malloy

1
2019-05-03 09:08:29

Neviem ci ste si všimli ale často bola stratená lopta nepresnou nahrávkou a Liverpool hneď išiel po tejto strate nepresnou nahrávkou do proti útoku z 3 hráčmi.... z toho mohli trestať ale našťastie sa im to nepodarilo....

Misty

2
2019-05-03 09:10:36

4-4-2 formace bude ideál.

dani5

2
2019-05-03 12:23:52

uplne by stacilo posadit busquetsa, ktorý momentalne nema formu a nestiha tempu supera a nasadit tam arthura, ktory prinesie viac pokoja do rozohravky a vacsie drzanie lopty. VIDAL-RAKITIC-ARTHUR by bol ideal

emiliano

2
2019-05-03 13:28:38

Súhlasím dani5, ak jedného z dvojice posadiť, tak Busiho, lebo loptu neudrží, nevie si ju brániť telom, iba sa s ňou otáča, nevie kľučku, ktorou by sa zbavil napadajúceho hráča, ako Arthur. Vie správne rozohrať, keď na ňom nik nie je, ale to sa už stáva len so slabšími klubmi. Musíme viac behať najmä v strede, presovať. Bez lopty hrať nevieme s takou statickou zálohou. Záložníci sú tí, čo majú behať najviac, behať, nie pomaly sa klusom presúvať. Ak aj len traja súperi bežia na štyroch našich obráncov, je to nebezpečné, lebo majú loptu a sú pred obrancami o myšlienku, záložníci sú tam nato, aby ich spomalili. Ale oni dobiehajú za nimi. Mane a Salah nemajú problém 1na1, musia byť zdvojovaní a to musia robiť záložníci. Nemôže sa stať, že lopta smeruje od bránkovej čiary späť na čiaru 16-ky a tam nabieha úplne voľný Milner našťastie strelil do ter Stegena. Ale kde bol Busi ? Mou to povedal - málokedy sa stane, že súper na našom štadióne má väčšie držanie lopty. To malo aj Valente na konci zápasu a tréner to bagatelizuje tým, že sa to stalo a nič z toho nevyvodí? A teraz Liverp. to isté. Valverde vidí proste len to, že sa to môže stať, ale je nad jeho pochopenie, že problém je v typológii Rakiho a Busiho. Doplatili sme na to v Ríme, keď útočili a my sme nevedeli výjsť z polovice, ale on to videl ako dôsledok únavy. Teraz boli oddychnutí, ale to isté, našťastie sme to ustali bez gólu, čo bol aj zázrak. Jeden záložník, ktorý ide vypľuť dušu, ako Vidal, to nemôže stačiť, takí musia byť všetci traja. A od Rakiho a Busiho to ani nemôže chcieť, lebo oni sú ako so zatiahnutou ručnou brzdou, alebo zaradia trojku a celý zápas s ňou vydržia.

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.