"Sledujete zápas, nevidíte Busquetsa. Sledujete Busquetsa, nevidíte zápas." Je to pravda. Ak sledujete Barcelonu počas zápasu, vašu pozornosť si získajú Suarez či Messi, no Busquetsa si všíma len málokto. Mnohí ho však kritizujú. Neprávom.

Sergio Busquets v zápase Ligy Majstrov proti Liverpoolu odviedol brilantný výkon. V podaní Španiela pôsobí všetko tak jednoducho. Niektorí hovoria, že vidí aj za seba. Doslova vidí všetko okamih predtým, než sa to skutočne stane a táto analýza to aj potvrdzuje.

Busquets nielenže dokáže získať loptu po jej strate nesmierne rýchlo, ale jeho prehľad v hre a rozhodovanie je naozaj najlepšie na svete. Pri výhre Barcelony nad Liverpoolom bola rozhodujúca aj jeho pozičná hra a disciplína. Busquets sa v každom prípade nedostane na titulky novín ako niektorí hráči, ale jeho vplyv a skúsenosti sú vo Valverdeho plánoch životne dôležité.

Busquetsov zápas proti Liverpoolu

100% úspešných sklzov
91% úspešnosť prihrávok
11 získaných lôpt
3 zachytený prihrávky
3 odkopy

Steven Gerard uviedol, že hrať proti Busquetsovi je nočná mora, pretože sa nedokážete dostať do jeho blízkosti, zatiaľ čo Rio Ferdinand vyhlásil, že Busquets by dokázal hrať aj v papučiach a stále by podal výkon. Keď tohto defenzívneho záložníka sledujte pri hre, máte pocit, že v hlave má stále jasný obraz toho, čo chce urobiť. A potom príde skvelá prihrávka.

Jednoducho povedané, Busquets aj v zápase proti Liverpoolu neustále prerušoval útoky súpera, no smotanu si zlízali Messi a Suarez za ich snahu v útočnej tretine. Treba však uviesť, že práve Busquets uľahčuje Messimu život. Je to cesta Barcelony a on to vie: "Hrávam na pozícii, ktorá si vyžaduje tvrdú prácu a štedrosť, no len málo slávy, ale to sa mi páči. Je to moja práca a mám ju rád. Radšej by som zachytil 10 železných lôpt, než vystrelil. Práve preto som tu, aby som všetkým zjednodušil život," uviedol Busquets.

zdroj: sportbible.com
foto: fcbarcelona.com

emiliano

-19
2019-05-04 09:35:55

Veľmi skreslený pohľad na jeho hru, krátky úsek. Ak máme loptu a on je voľný, tak tam je špičkou, prihrá presne tam, kde by to vyhodnotil aj počitač, ako najvhodnejšie. Je to veľmi inteligentný futbalista. Ale problém je, keď loptu nemáme a súper rýchlo útočí. Tam nestíha. Bolo by dobre vidieť video, keď nás tlačili a nevedeli sme sa dostať od brány - kde bol a čo robil (aj Raki). Liverp. voľne kombinoval pred našou 16-kou. Áno, Busi spred rokov presoval, získaval lopty a organizoval hru. Teraz už len organizuje hru, ale v bránení je podpriemer. A to je jeho hlavná úloha.

barca87

18
2019-05-04 09:40:51

ja neviem, fakt sa dá nechápať, že na tento Liverpool my nemôžeme hrať taký futbal ako bežne? ak by sme chceli napádať vysoko, prípadne hrať na klasické držanie lopty, mal by LFC oveľa viac šancí ako tomu bolo, pretože by sa pri minimálnom zaváhaní Barcelony dostával do rýchlych protiútokov...takto síce mal loptu, ale celkovo sa dostal reálne do 3 šancí...

mexes

19
2019-05-04 09:59:01

nesuhlasim. Busquets aj Rakitic su skveli zaloznici a dufam, ze aspon este 2 sezony v Barce zostanu, pretoze som si isti, ze stale budu hrat na tej najvyssej urovni. B. je vo vybere miesta, v pozicnom braneni, v reakcii po strate lopty asi najlepsi zaloznik, akeho si pamätam. je vyborny v subojoch a vo vsetkych defenzivnych cinnostiach, navyse skvely po zisku lopty, ked hru treba rozumne rozohrat. nie je ziadny sprinter, ale na jeho pozicii to rychlostne uplne staci. Neexistuje ziadny superman, ktory by bol dokonaly vo vsetko, ktory by lietal od brany k brane, od hraca k hracovi, robil vlkazky, ziskaval lopty a popritom bol este aj skvely technik, organizator hry, pripadne este aj mal vybornu strelu z dialky. POZNAS TAKEHO?? nie je takym ani Modric (vraj najlepsi hrac na svete :) ani Pogba, nebol takym ani Xavi, ani Iniesta, ani nikto dalsi. Je vela vybornych defenzivnych zaloznikov, ale nikto z nich nie je natolko komplexny, aby zvladal vsetko skvele. Naco by nam bol hrac, ktory by lietal po ihrisku a ziskaval lopty, ked by ju do 3 sek. znovu stratil, lebo by ju nevedel dobre rozohrat, ale by ju zakazdym len vracal dozadu stoperom? Rakitic aj Busquets dosahuju ten najvyssi level na svojich postoch, kazdy je iny, ale su velmi cenni a platni pre hru Barcy. v zapase s L. niektore veci nefungovali dobre, ale to sa proste moze stat, ked mate velmi disponovaneho supera, navyse takticky vyborne pripraveneho.

Federer

4
2019-05-04 16:00:44

Presne si to opísal

Andrejomus

3
2019-05-04 11:20:00

Emiliano, prosim, nepíš už chujoviny. Je to obtazujuce...

barca87

10
2019-05-04 09:36:10

hmmm...toto je článok vhodný pre tunajších "tiežtrénerov", pre ktorých na to busquets či rakitič už nemajú...

Teo07

5
2019-05-04 11:11:49

O tom, ci Busquets podal skvely vykon, nerozhoduje nejaka videoanalyza, alebo nejake statistiky, ale miestna Rada trenerskych elit. To predsa v Barcelone vedia, tak naco marnia cas videoanalyzami? Sa cudujem, ze s tym vobec Emiliano suhlasil, aby sa tu na tejto stranke nieco take vobec uverejnilo.

Andrejomus

-1
2019-05-04 11:20:45

:)))

BayernMunchen

3
2019-05-04 12:34:53

A o tom kto ma pravdu vzdy rozhoduje inernetovy milionar! Cim viac dochodcov okradne tym je vacsi sef!

FCBarcelona2018

3
2019-05-04 11:22:10

Podľa mňa Busquets s Rakitičom tvoria absolútnu svetovú dvojicu v zálohe. Vedia veľmi dobre čítať hru, majú perfektnú predvídavosť a vedia perfektnými prihrávkami prečísliť súpera a vytvoriť tak priestor pre Messiho a Suáreza. Obaja sú často kritizovaní za svoju pomalosť, ale tú nahrádzajú fantastickou pozičnou hrou. Podľa mňa vždy zahrajú kvalitne a zodpovedne. Samozrejme ako každý futbalista aj oni majú slabšie dni, ale nedá sa každý zápas zahrať na 110%.

Jhonys

5
2019-05-04 11:30:29

ojojoj, tak tohle by si měl každý číst povinně před spaním. Pak by některé z váš přešly ty myšlenky typu, že Busquets by měl proti Liverpoolu sedět :D přesně kvůli tomuto je naprosto nenahraditelný.

Federer

0
2019-05-04 16:03:56

100 % pravda. Svetová trieda a to hovoria nejaké kapacity. Neviditeľní velikáni.

BayernMunchen

0
2019-05-04 12:37:02

Nebol to nahodou busquets kto nahral do najvacsej sance liverpoolu? Taky maly detail ze?

2sjr

3
2019-05-04 14:09:29

Ja súhlasím s článkom. Busi je skvelý to čo predvádza robí s chladnou hlavou. Nie nadarmo ho prezývajú chobotnička. Je jasné že pod veľkým tlakom dokáže pokaziť ale pri tých otočkách na mieste ktoré sú preňho tipické to vždy nebude podľa predstáv. A ten nadpis by mal byť : Sledujete zápas a nevidíte Busquetsa no ak sledujete Busquetsa vidíte celý zápas a povedal to tuším Guardiola.

caco

-2
2019-05-04 14:13:55

úžasný výkon,musel som sa zasmiať. do bodky súhlasim s Emilianom. velmi pekné sú tieto video analýzy kde vypichnú dobré zákroky,ale tie zlé ostanú bez povšimnutia a jeho a rakiho rýchlosti nejdem ani hovoriť. je jasné že na ihrisku musia byť aj futbalisti na špinavú prácu a väčšinou ostanú bez povšimnutia,ale to sa rakiho a busa už minimálne rok netýka. sem tam saniektorý zápas podarí ale v celkovom súčte je to priemer..Nepáči sa mi tu pár zaslepencov,ty by chválili aj keby ležal celý zápas na ihrisku.kritika existuje na to aby pozitívne pôsobila na dalšie výkony. mal som trénera ktorý nikdy nechválil a len nás drbal že to mohlo byť lepšie.darmo sme vyhrali alebo lietali po ihrisku....skrátka mali sme byť ešte lepší o 30%

mexes

3
2019-05-04 15:20:40

kritizovat moze kazdy kazdeho, ale kazda kritika by mala byt 1.opravnena 2. primerana. Cize ak napr. vynadas po zapase Messimu, za to ze pri driblingu stratil loptu a z protiutoku strelil super gol a nezohladnis to, ze v tom zapase vytvori alebo streli 3 goly, je to primerane? takisto ak kritizujes B. alebo R., ze tam a vtedy nepristupili k superovmu hracovi vcas, ale nevsimnes si to, ze B. zachytli pocas kazdeho zapasu xxx superovych akcii, alebo ze R. odcentruje na gol, je pri vytvoreni xxx akcii, atd. tak takato kritika je jedenoducho nemiestna a nikoho nemotivuje, akurat tak otravi.

BayernMunchen

-6
2019-05-04 15:41:31

Ak mi vymenujes aspon 2 utoky ktore Busquets zalozil nejakou kolmou prihravkou tak uznam ze v zapase s live hral dobre.

mexes

3
2019-05-04 16:09:46

ty hodnotis vykon hraca v zapase podla toho, ci dal dve dobre kolme prihravky? sorry, keby som to vedel, tak by som si to kvoli tebe v stredu zaznamenaval :)

BayernMunchen

-3
2019-05-04 16:18:59

Ano lebo futbalove branky su smerom dopredu a nie do boku ak si si nevsimol. Posuvaca lopty zo strany na stranu teda naozaj nepotrebujeme. Alebo inak povedane chvalit posuvaca lopty ze neskazil 63 prihravok je smiesne, kedze ich posuva do miesta kde je nasich hracov viac ako superovych - do nasej obrany. A tym ze Busquets nahra obrancom, umozni superovi sa vytiahnut vyssie a dostat nas pod silnejsi tlak.

mexes

3
2019-05-04 16:34:12

aha, takze kvalitu prihravky hodnotis podla toho, ci smeruje do strany alebo dopredu :)))) cize ak napr. Jordi Alba zbehne na kridlo a da spätnu loptu pred 5ku Messimu, tak to je uplne zle, vsak :) rozumiem, ze kazda akcia ma ist dopredu, ale Barca proste nehra na nakopavane lopty dopredu a nie je podstatne, ci prihravka smeruje dopredu alebo dolava,, ale ci to prihravkou akciu skazim, alebo naopak podporim. dufam, ze aj na to mi odpises, lebo tvoje prispevky su celkom zabavne :)

Jhonys

1
2019-05-04 16:19:00

pokud tohle je pro tebe měřítko Busiho úspěchu, tak absolutně nechápeš jeho úlohu na hřišti a nemůžeš ho kritizovat :)

BayernMunchen

-1
2019-05-04 16:34:00

Povies mi co je jeho ulohou na ihrisku? Lebo zachytavanie utokov to urcite nie je lebo superovi hraci si z neho robia kuzelku, pomahanie pri rozohravke tiez nie, lebo ako vidiet z videa, neurobi ani krok do volneho priestoru aby mu mohol spoluhrac nahrat, a ani konstruktivna rozohravka lebo prihravky dozadu akurat zvysuju tlak na obranu, ktora je nutena loptu odkopnut. Takze budem rad ak mi vysvetlis v com je pre nas taky uzasne nenahraditelny, lebo posuvat lopty naozaj moze aj Rakitic ci Athur

BayernMunchen

-2
2019-05-04 16:35:31

Ako aj v clanku hovori Ferdinand: "A potom príde skvelá prihrávka". Lenze ta uz minimalne 2 roky od neho neprisla

Malloy

2
2019-05-04 15:01:14

No co je znalci co nadávali na busquetsa aký dreva kde ste posli?

Dr-QQ

1
2019-05-04 18:53:56

Busquets hral celkom dobre, povedal by som, že svoj momentálny nadštandard, až na ten kiks pred najväčšou šancou Liverpoolu.
No 100 % úspešnosti v sklzoch isto nemôže mať, sám si pamätám zo zápasu ako skosil kĺzačkou Fabinha a len vďaka rozhodcovej benevolentnosti, ktorý Liverpoolu poskytol výhodu a potom už Sergia netrestal, vyviazol bez žltej karty.

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.