Čas je neúprosný a nelze ho zastavit. Pro Ivana Rakitiće se ten v Barceloně pomalu ale jistě blíží ke svému konci. Chorvatský záložník je velmi uznávaným hráčem, což v barcelonských barvách za ta léta mnohokrát ukázal, jenže nyní nastal čas předat štafetu dál - mladším a perspektivnějším hráčům.

Až do nedávna byl Ivan Rakitić pro Ernesta Valverdeho nedotknutelným hráčem. A to až do takové míry, že byl během minulé sezony jedním z nejvíce vytížených hráčů. Jeho vytrvalé běhání od vápnu k vápnu sice jistě mnoho fanoušků ocení, a to i těch mimobarcelonských, tudíž v konečném důsledku se nelze příliš divit, proč právě rodák Rheinfelden se stal takovým oblíbencem Valverdeho. Jenže právě pro mnoho fanoušků se Rakitić stal ztělesněním Valverdeho na hřišti. Pilný, spolehlivý a uznalý ve své činnosti, ale hlavně bez jakékoliv dynamiky. A to zkrátka na Camp Nou nejde.

I přes všechny jeho hodnotné atributy se stal Rakitić tak čitelným hráčem, až jeho hra, můžeme-li to tak říct, začala být nudná. Jelikož je o v současnosti 31letého záložníka taková zájem, a Barcelona má velmi nabitou záložní řadu, vypadá to, že nastal ten pravý čas na odloučení. Možný scénář již byl naznačen (více zde), jenže Rakitić se zřejmě k odchodu nemá a chce mermomocí zůstat v Katalánsku. 

Když si vezmeme například zápas proti Arsenalu Londýn, Rakitić nepodal vyloženě špatný výkon, ale byl zcela zastíněn novým hráčem Frenkiem de Jongem. Nizozemec je, společně s takovými hráči jako Arthur Melo, předzvěstí nové podoby barcelonské zálohy - nastává výměna stráží. A to je to, na co by se měl nyní Rakitić zaměřit. Jeho důležitost v kádru totiž bud klesat, nicméně jeho schopnosti by si velmi cenily na stále vysoké úrovni v jiných týmech. Je totiž také fér uznat jeho kvality, za svou hru v dresu Blaugranas v uplynulých letech si zaslouží také pochválit - častokrát hrál excelentně, zvláště v prvních dvou sezonách. Navíc, jak ukázal například proti Tottenhamu v minulé sezoně či nyní v Japonsku proti Chelsea, Chorvat stále disponuje jednou z nejpřesnějších a nejsilnějších střel v kádru. Jenže to není dostačující k tomu, aby i nadále začínal v základní sestavě.

Pokud si bývalý hráč Sevilly nepřeje být součástí žádného výměnného obchodu, je to pochopitelné, ale jako inteligentní profesionál ví, že jeho budoucnost leží jinde. Pokud tento fakt nyní přijme, stále je tu čas a prostor na solidní přestup. Patrně jeho poslední největší v jeho kariéře. Pokud si tuto nevyhnutelnost neuvědomí, skončí tak, že se mu budou postupně snižovat herní minuty.

Když se chce člověk pohnout dopředu, vyžaduje to někdy spolknout svou hrdost. Klub by nyní měl dát přesně tohle Rakitićovi na vědomí, aby pochopil, že jeho čas v Barceloně se již naplnil.

Zdroj: barcablaugranes.com
Foto:  mundodeportivo.com, instragram.com (účet IvanRakitic)

Revive

-3
2019-08-05 18:32:37

Ale podľa Rakitiča nikto na jeho post neprišiel, pretože jeho miesto je nedotknuteľné :/

Martin77

top komentár
40
2019-08-05 18:33:54

Hezky napsáno. Dlouho byl můj velký oblíbenec a hlavně ze začátku, když uměl jezdit na trávníku po zadku. Ale teď se často jen tak po hřišti plouží a jak je napsáno v článku neumí soupeře čím překvapit. Je čas jít, někde může hrát důležitou roli a myslím, že o nápadníky nebude mít nouze a hlavně ňáký ty eura z jeho odchodu se budou Barce hodit.

marke7

top komentár
60
2019-08-05 18:42:39

Já vám nevím, ale po včerejšku si troufám říct, že Rakitic byl vedle de Jonga úplně jiným hráčem, který nemusel řešit defenzivní úkoly, které ho očividně svazují. Věnoval se ofenzivě, neposouval jen tupě balón, ale přihrávky měly smysl. Neměl by být takový článek věnován spíše Busguetsovi?

Maaca

36
2019-08-05 18:47:53

Přesně. Takový článek by měl být spis o Busquetsovi, ale ten tady nebude protože Busquets je oproti rakiticovi na téhle stránce oblíbený. Právě na Busquetsovi je nejvíce videt, ze uz proste nestíhá. Rakitic hraje pořád výborný fotbal a ať se vám to libi nebo ne tak v téhle přípravě hraje výborně.

Jhonys

-11
2019-08-05 19:26:03

Osobně nemám problém přeložit takový článek i o Busquetsovi. Jenže nevšiml jsem si, že by takový někde na renomovaných stránkách či blozích byl :D klidně mi takový pošlete s já si ho prostuduju. Důvod je ale prostý - zatímco Busi sice zažívá také pokles formy a více chybuje, stále je to daleko větší přínos pro naši hru než Rakitić. Busi se totiž nebojí zariskovat, zkusit poslat přihrávku třeba přes několik hráčů, dokáže svým chováním a čtením hry roztahovat linie soupeře. Nic z toho Rakitić prakticky nedělá, protože hraje jenom na jistotu, bez kreativity. Ne nadarmo se mu na socíalních sítích přezdívá Mr. Backpass...

mikimi122

7
2019-08-05 19:43:57

Nám ale oveľa viac škodia tie Busiho chyby a dlhodobý pokles formy ako Rakitičova nekreativita. Busi si je až veľmi istý základom a preto si nemyslím, že by sa tá jeho zlá forma mala niekedy v blízkej dobe zmeniť.

Jhonys

5
2019-08-05 20:55:53

Nesouhlasím. Samozřejmě - Busiho minela někdy vede k nebezpečí (viz Chelsea), ale z dlouhodobého hlediska či obecné perspektivy je daleko více škodlivější Rakitićova nekreativita, na kterou doplácí hra celého týmu. Navíc podobné minely dokáže udělat i Rakitic (viz zápas s Liverpoolem). Ale jinak souhlasím, že Busimu doposud chyběla pořádná konkurence.

mikimi122

1
2019-08-05 22:00:43

No máme rozdielne názory, ale rešpektujem aj ten tvoj. Chyby robí každý a nie je to len tak, že chyby za celú sezónu robí len Busi, len problém je v tom, že tie jeho chyby sú skoro stále pre nás najnebezpečnejšie, lebo Busi sa zvykne sťahovať ku stopérom, čiže už za sebou má len Ter Stegena a tak nie je už nikto za ním kto by tie jeho chyby napravoval. A zas s Raki to nie je až tak, že by nič netvoril a na druhú stranu tvoriť by teraz mali zo zálohy hlavne Arthur a de Jong. Čo sa týka konkurencie v podobe de Jonga, tak tam odhadujem, že Valverde asi nemá v pláne dávať hrať de Jonga za Busiho, ale keď už tak k Busimu.

Jhonys

6
2019-08-05 22:26:52

taktéž, není nad věcnou debatu ;) to máš pravdu, nicméně si myslím, že pro naši hru je potřeba, aby kreativitou disponovali 2 naši záložníci - Ivan to první dvě sezony ještě jakžtakž splňoval, ale teď už minimálně rok ne. Ta hra je potom prostě strnulá a neatraktivní - a sám Arthur nebo teď de Jong to neutáhnou. Samozřejmě nejhorší volbou je Rakitić - Busi - Vidal, na téhle formaci vynikají snad nejvíce limity všech tří hráčů.

Milan87

-9
2019-08-05 20:00:14

To je zaujímavé ze ku každému článku vždy pises a zdroj skadial si ho prelozil ale v tomti nie, to ma potom clovek pocit ze si ho napísal ty sám a podla seba. Nič v zlom ale tak to posobi a nie jd na tom vôbec nic zlé keď to takto vidíš -vidíte, len potom to sa pod to aj podepsat

barcelonista29

9
2019-08-05 20:06:58

:D :D

Jhonys

9
2019-08-05 20:48:11

Cože? :D

LaBrie

3
2019-08-05 20:07:02

Mne by ten clanok super pasoval, keby na miesto mena Rakitic bolo napisane Busquets. Vcera bolo jasne vidiet, ze pri DeJongovi hra Rakitic ovela lepsie ako pri Busquetsovi. Tiez sa mi zdalo v minulej sezone, ze Rakitic nestiha, ale to bolo sposobene tym ze hral s tym solnym stlpom Busquetsom. V repre Chorvatska hral Rakitic ovela lepsie ako v Barce, vdaka "tvorivym" spoluhracom...

rominho

0
2019-08-06 08:48:01

raki a cele muzstvo hra inak, pokial nieje messi na ihrisku.

JJ5FCB

20
2019-08-05 18:45:53

Zaujímavý názor, za mňa je zas väčším problémom v poslednej dobe bohužiaľ Busi, určite nezabudol hrať futbal, skôr ako keby sa mu nechcelo alebo nebol dostatočne motivovaný, taký akoby príliš presvedčený o svojej dokonalosti. Ivan bol v kombinácii s de jongom úplne iný, do "normálnej" rotácie super hráč podľa potreby a súpera. Dobrý stredopoliar.

barcelonista29

1
2019-08-05 18:46:04

Za chvíľu tu máme PK, ktorý ten názor vyvráti :D

PETERKRIZAN

4
2019-08-05 19:52:08

Stale si myslim ze je este lepsi ako vidal,rafinha,sergi roberto,alena,rigui puig,dokonca i busauets a atthur,myslim ze jeho odchod to najlepsie ukaze,pretoze bol hlavne mesiho nebranenim uviazany na tak asi tazko este mohol byt kreativny,jeho odchod najlepsie ukaze,ako sa vsetci neprajnici mylia,samozrejme ak prude este neymar,bez neho bude zaloha derava ako ementalsom si isty dajte aj 100 minusiek

barcelonista29

2
2019-08-05 19:57:21

Ja ťa mínuskovať nebudem, ale ani s tebou nesúhlasím :D

2sjr

3
2019-08-05 19:13:28

Je to tak. Urobil pre nás veľa ale je naozaj čas si priznať že nemá Barce už čo ponúknuť. Možno treba upresniť že nič navyše nemôže ponúknuť , pretože v Barcelone treba vždy dať niečo navyše. A súhlasím aj s názorom o Busim. Je to pán a spolu s ním im to išlo. Jeden silný dravý a druhý technicky chladnokrvne dokonalý. Čas ale nezastavíme no môžu sa z nich tešiť ešte fanúšikovia iných klubov

mikimi122

3
2019-08-05 19:16:27

Ak hraje v zálohe bez Busiho, tak stále má čo ponúknuť. Prvý ktorý by sa mal pratať preč z našej preplnenej zálohy je určite Busi, ktorý na to už jasne nemá.

xdiko

3
2019-08-05 19:20:45

Je uplne jedno, co si kto mysli, ci aky clanok napise, vsetko to stoji a pada na zufalom trenerovy, ktory si jednoducho netrufa urobit zmeny ani dat sancu mladikom. Jeho praca spociva v tom, ze iba kopiruje predosle zapasy, kym mu zranenia neurobia skrt v zostave...

Katalan18

-3
2019-08-05 19:29:44

Kdyby nebyl sobcom a měl soudnost, odešel by. Pokud ho neprodané nyní, do budoucna na něm zle prodělané .

Dufe

0
2019-08-05 20:18:22

Stále to hovorím.. Raki na post Busiho (ten sa aj tak teší do MLS).. Rakitic ešte minimálne rok v základe.

tunno

5
2019-08-05 20:52:06

Jednoznacne treba zredukovat pocet zaloznikov, ak nie rakitic tak vidal a roberto by mali ist.
Nam vsak chyba najviac intenzita pressingu a rychlost konbinaciii, a to je chybou aj utoku. Pressing zacinaju utocnici a trener ho ocividne od zverencov nevyzaduje.

maros1

0
2019-08-05 21:05:48

Ten nadpis vymyslel dilino
ešte jednu sezónu minimálne spokojne uhrá a podla mňa vôbec nejde o Valverdeho ale o zdravý rozum, to je všetko

T0mIO

-4
2019-08-05 21:10:19

lenže busquetsa nikto nechce. to je ten problem. ani v siedmej lige ho nechcu.

T0mIO

-2
2019-08-05 21:26:05

busquets je najlepši defenzivny založnik na svete. nenajdete lepšieho. a vy by ste ho len tak ponukli inemu klubu. fakt to nechapem. je to s messim naš najdôležitejši hrač. dokonca doteraz bolo jednoduchšie nahradit messiho ako sergia. dufam že de jong bude tuto aspon z polovice na jeho urovni. ale určite ho neposadi. bez busquetsa sa hrat neda.

Cristianko

5
2019-08-05 22:00:52

Busquets hra dobre ked ho nikto neatakuje a ked ma oproti sebe podobneho slimaka. Vcera som si znovu pozrel zapas LFC- Barca a Busquets vyslovene horel a nestihal. To nieje vizitka najlepsieho DM na svete.

T0mIO

2
2019-08-05 23:12:57

v tom zapase horel každy. ak hraju hrači okolo neho zle, a nema možnost dobre prihravat, čo ma robit? predriblovat ihrisko?

mikimi122

3
2019-08-05 22:09:15

Kedysi bol Busi najlepší def, záložník, ale dnes už zďaleka nie. Teraz je už úplne pomalý a každý ho už ma prečítaného. Už hraje bez motivácie a je si až veľmi istý základom.

T0mIO

-3
2019-08-05 23:13:36

zdaleka nie? ak mi najdeš lepšieho, založim si futbalovy tim a podpišem ho.

elcentrolino

1
2019-08-06 07:53:16

počúvaj tomino... tebe sa páči ako barcelona momentálne hrá ? že hráme obiehanie šestnástky , namiesto toho aby aby sme hrali priamočiary utočný futbal . a žiaľ, ak si pozeral zápas s arsenalom tak aj ten zarytejší fánušik Busquetsa musí poznamenať, že proste už nemá na to. mal by sa valverde spametať ale to samozrejme nepríde aby začal Sergia výrazne rotovať...prvý polčas sme hrali oveľa dynamickejšie ako druhý, z dôvodu, že DMko hral Frenkie. je rozdiel keď dá niekto prihrávku v behu ako keď len posúva loptu do strany ako na páse. Ak bude trener hrať so zálohou B-R tak toho veľa nenamútime.. :)

T0mIO

-1
2019-08-06 11:35:01

Áno mne sa busquets v tom zápase pozdával. Priamočiary futbal sa môže hrať v madride alebo liverpoole, nie tu. Koho to má baviť?

LaBrie

0
2019-08-06 11:58:10

...na hadzanu musis ist na iny stadion....

T0mIO

0
2019-08-06 12:24:32

Kedy si videl hrať barcelonu priamočiary futbal?1

Filko

0
2019-08-06 12:47:16

Len ci si to dokaze jeho zena priznat? :D

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.