Denník ARA sa podrobnejšie zaoberal snahou FC Barcelona o zvýšenie počtu divákov na zápasoch konajúcich sa na Camp Nou. Zmena modelu predávania vstupeniek umožnila zvrátiť negatívnu tendenciu spred dvoch sezón a zvýšiť príjmy do klubovej pokladnice.

Na začiatku sezóny 2017/2018 začal Camp Nou pociťovať úbytok divákov na zápasoch prvého tímu Blaugranas. Čiastočne za to mohol teroristický útok v meste a čiastočne udalosti z 1. októbra. Len pripomenieme, že zápas proti Las Palmas boli kvôli tomu odohraný pred prázdnymi tribúnami. Na štadión však vo všeobecnosti začalo prichádzať čoraz menej fanúšikov a týkalo sa to predovšetkým ľudí spoza Barcelony. Počet socios, ktorí sledovali domáce zápasy, sa nezmenil. Predaje vstupeniek v každom prípade začali upadať citeľným spôsobom a v klube začal panovať veľký nepokoj a tak sa začalo hľadať riešenie. Odpoveďou na problém bola zmena systému predaja vstupeniek. Nový model predaja priniesol požadované výsledky len niekoľko mesiacov po spustení. Barcelona sa v súčasnosti môže pochváliť vysokou návštevnosťou domácich zápasov a nárast oproti problémovým obdobiam je zrejmý.

Začiatok prebiehajúcej sezóny dokonca prekonal rekord. V prvých 6. domácich zápasoch sa návštevnosť zvýšila v priemere o 6 tisíc fanúšikov. Priemer na zápas bol v uplynulej sezóne na úrovni 77 tisíc fanúšikov, v tejto sezóne je to 83 tisíc. Najhorším výsledkom za prezidentovania Bartomeua je priemer 68 591 fanúšikov. Podľa informácií, ktoré poskytol priamo katalánsky klub, kľúčom k tomuto úspechu bolo riadenie predaja prostredníctvom inteligentného rezervovania. Zodvihla sa priemerná cena vstupeniek vďaka zavedeniu dynamického ocenenia, optimalizovali sa investície do médií a takisto sa vylepšil prístup k e-commerce. Nový prístup sa používa pre zápasy na Camp Nou, v Palau Blaugranas a najnovšie aj na Estadi Johan Cruyff. Ceny sú variabilné a odmeňujú tých, ktorí sa pre zakúpenie vstupeniek rozhodnú v dostatočnom predstihu. Klub sa zároveň stará o vytvorenie ponúk v závislosti od rôznych období. Podobný systém môžeme nájsť aj pri rezervácii hotelov.

Veľký úspech predstaveného modelu bol výborne vyzdvihnutý pri príležitosti Gamperovho pohára proti Arsenalu. Okrem toho, že Barcelona čelila súperovi z radu prestížnejších, stretnutie bolo naplánované na jeden z víkendov, kedy je v metropole Katalánska najviac turistov. Výsledkom bolo, že na Camp Nou prišlo 98 812 divákov. V histórii Gamperovho pohára najviac. Na tak úžasnú návštevu nemala vplyv ani absencia Lea Messiho, ktorý je v Barcelone najväčším magnetom pre fanúšikov. Lístky boli pritom vypredané už oveľa skôr. Klubová pokladnica sa len vďaka jednému zápasu naplnila o viac ako 5 miliónov eur.

Až do výstavby nového Camp Nou (inaugurácia je naplánovaná najskôr na rok 2024), maximalizácia príjmov z predaja vstupeniek patrí medzi hlavné priority súčasného vedenia Barcelony. Metóda Seient Lliure funguje na výbornú. Ide o opätovný predaj vstupenky, ktorú si predtým zakúpil socio, pretože v priemere každý jeden z troch socios nakoniec na zápas nepríde.

FC Barcelona očakáva, že v tejto sezóne sa jej aj na predaji vstupeniek podarí zarobiť 220 miliónov eur a to vďaka využitiu všetkých ďalších možností, ktoré Camp Nou ponúka. Zdrojom príjmov majú byť samostatné vstupenky, ďalej predaj permanentiek, VIP služby či Camp Nou Tour. Ak sa plány podarí naplniť, klub by v porovnaní s uplynulou sezónou navýšil zisk o 8%. Na pamäti však musíme mať aj to, že Blaugranas pred rokom postúpili do semifinále Ligy Majstrov a nový plán počíta s postupom do štvrťfinále tejto súťaže. Barcelona vďaka zápasu s Liverpoolom a predovšetkým vďaka Lige Majstrov zarobila takmer 17 miliónov eur. Veľmi dobre sledovaná je aj La Liga, ktorá do klubovej pokladnice priniesla 42 miliónov eur (o 26% viac). Negatívne sa na príjmoch odrazil Španielsky superpohár. Súper nemal takú prestíž ako napríklad Real Madrid a jediný zápas sa odohral mimo Španielska. Barcelona zarobila len 1,2 milióna eur, kým predtým sa jej podarilo zinkasovať aj 10 miliónov.

Barcelona v uplynulej sezóne zarobila len na lístkoch 71,6 milióna eur, čo v porovnaní s predchádzajúcou sezónou znamenalo navýšenie o 10 miliónov. K tomu je potrebné prirátať ďalších 42 miliónov, ktoré klub zarobil na predaji permanentiek. VIP služby priniesli pokladnici 22 miliónov eur, teda o 3,6 milióna viac v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. Prispela k tomu novinka - Star Pass, ktorý fanúšikom umožňuje vidieť príchod hráčov do klubových zariadení. Existuje už aj Match Day Tour, ktorý fanúšikovia využívajú na to, aby si pozreli celý proces prípravy Camp Nou v deň zápasu. Klub ponúkol svoje služby aj 250 firmám, ktoré na Camp Nou následne priviedli viac ako 35 000 hostí.

zdroj: ARA
foto: twitter

Komentáre

mikimi122

10
2019-10-15 20:51:38

Môžeme to vedenie nenávidieť, ale predsa aspoň niečo vedia urobiť dobre. Konečne by mohli začať s rekonštrukciou Camp Nou. Už nechcem počuť, že sa to odkladá o ďalší rok. Veľmi chcem, aby potom na novom Camp Nou bolo aj finále LM. V srdci sa už pomaly presúvam o 5 rokov dopredu a predstavujem si ten krásne zrekonštruovaný štadión, na lavičke máme Xaviho, ktorý trénuje skvelý mladý a kvalitný tím, ktorý valcuje každého súpera. Toto chcem!

Milan87

1
2019-10-16 08:24:00

A vraj ja som slniečkar :D

Gabrieloo

3
2019-10-16 10:15:45

Ja dufam ze Leo sa bude lucit az na novom Camp Nou a nie skor :-D

maryann

1
2019-10-16 12:01:17

A Messi je stale kapitan...

maryann

2
2019-10-16 12:01:58

To bola reakcia na mikimi

Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.