Ernesto Valverde musel do základnej zostavy prvého tímu opätovne nasadiť Ivana Rakitiča a Samuela Umtitiho. Stalo sa tak v zápase skupinovej fázy Ligy Majstrov na Camp Nou.

Obaja spomenutí hráči v tejto sezóne nehrávali takmer vôbec, ale v stredu dostali priestor a podali veľmi dobré výkony. Rakitič pritom zažíva komplikovanú sezónu, nakoľko zasiahol do 11 zápasov, no odohral len 276 minút (z toho v jednom prípade hral od začiatku). V zápase proti Borussii Dortmund sme ho v základnej zostave videli po druhýkrát v sezóne. Chorvát nastúpil v zálohe po boku Sergia Busuetsa a Frenkieho de Jonga. Po nie najlepšom začiatku sa dostal do zápasu a podal spoľahlivý výkon.

V prípade Umtitiho sa zdá, že sa konečne otriasol zo zranení a je pripravený zabojovať o miesto v základnej jedenástke. Francúz v zápase proti Borussii vytvoril stopérsku dvojicu s Clementom Lengletom a viedlo sa im veľmi dobre. Umtiti zároveň naplno využil neprítomnosť Gerarda Piquého, ktorý nemohol hrať kvôli kartám. Otázne však je, či jeho výkony postačujú na to, aby sa v základe objavil aj v nasledujúcom zápase proti Atléticu Madrid na Wanda Metropolitano.

zdroj: marca.com
foto: facebook

marke7

29
2019-11-29 08:32:30

Nerozumím tomu, jak se Rakitić dostal před Arthura.

PETERKRIZAN

-38
2019-11-29 08:48:56

odkedy je artur v barci,na hru barce sa nedalo pozerať,preto,konecne vykon z ktoreho neboleli oči,davno tvrdim,ze hra rakitica nie je efektna ale efektivna,zatial co hra artura je efektna,ale nie efektivna,zda sa ze začina to chapať aj valverde a druha vec rakitič je pre mesiho nepostradatelny,jeho vykony su podstatne lepsie z rakiticom napravej zalohe ako s kymkolvek inzm,ved v podstate celu jesen messi nedal gol z hry,len ked bol na ihrisku rakitic,ja myslim ak chceme uspiet v lm,je najdolezitejsia uloha dostať do formy rakitiča a nie ho predavať,bola totaslna hlupost po vybornych vykonoch v priprave posadit ho na tribunu,len treba rozumne rotovať,vtedy bude barca neporazitelna lebo kvalitu ma,lenmusi zdravy rozum vitaziť nad politikou,ak budeme vyhravať o 3 goly ,nie je problem dat alenu ci puiga,ak sa trasieme o vysledky ich rozvoj nenapreduje,nevidim problem,ked messi hra slabo,vystriedať ho,to sa v mnohych pripadoch nedeje,napr.pique a potom to tak vyzera,slabe vykony jordiho albuvyvrcholilili v liverpoole katastrofou v jeho podani a valvarde zda sa sa nepoucil,nevidim problem,akpostavim rakitica a nehra nič,vystriedať,ale hrat bezdvovodne divadlo ako na zaciatku sezonu po spickovych vykonoch v priprave okerenenych ajgolmi,to fakt som na takejto urovni videl prvykrat

kofi

15
2019-11-29 09:02:10

ty toho Arthura nemas rad. Ale mas pravdu ze teraz to s Rakiticom fungovalo. Aj ked stale nema formu vymenil si s Messim najviac prihravok. Skoda ze uz je pomaly a na to mozme doplatit proti timom ako je Liverpool. Nestaci len hrat dobre pozicne. Vidno to aj na Busquetsovi ze nestiha. Ja som si isty ze aj umtiti ked sa dostane do formy bude lepsi ako Pique. S Puigom je to podla mna tuto sezonu stratene a do Acka sa uz nedostane a budeme radi ak neodide. Ked spominas Alenu tak podla mna hra horsie ako Arthur. Je to moj nazor

PETERKRIZAN

-4
2019-11-29 09:14:57

artura mam rad,ale jeho neefektivnu hru nemam rad,mam rad vsetkych hračov barce,ja vzdy hodnotim len hru ,artur ma skvele krytie lopty,len sa netlaci do hustych priestorov pred branou a dava prihravkz len na istotu,kvoli statistikam či comu,futbal sa hra na goly,nie na statistiky,radsej dat tri nepresne prihravky riskantne a stvrtu golovu,ako 100 presnych negolovych,to je princip hry kloppa,ktory tlaci hracov do maximalneho rizika,chcel by som vidiet percento uspesnosti prihravok ich zaloznikov,dokopy nemaju ako artur ale vedu o 10 bodov anglicku ligu,lebo ich prihravky su tvorive,ako boli niekedy iniestove,ktory zdaleka nedosahoval take cisla,ale jeho tvorivost bola famozna

Tamis

6
2019-11-29 09:06:41

Artura bych tolik neodsuzoval, ale se vztahem Messi-Raketa se naprosto stotoznuji . Jenom díky jemu měl Messi poslední roky tolik volnosti, kolik on potřebuje. A má to minimální dopad na tým. A pokud chteji hrát 433 tak tam má dle názoru svoje podstatný místo.

PETERKRIZAN

4
2019-11-29 09:20:32

ja artura neodsudzujem,hovorim kde ma problem,ak to nezlepsi,nie je to hrac zakladu barce,ma 23 rokov do 2-3 rokov to moze byť najlepsi stredopliar na svete,avsak chce to tvrdu pracu od neho,federer tiez nehra na istotu,sem tam leti loptickaa j na ciaru aj za ciaru ,preto je najlepsi na svete,artur je vyborny hrasc,malo mu chyba by bol skvely,nazval by som to len zdrave riziko,to rakitic napriklad ma

Kazik

-4
2019-11-29 11:20:21

Ale rakitic nema golove prihravky, vobec hru netvori, tak mi pride cudne ze ho tak uprednostnujes pred A.Melom. Rakitic je vecsi pracat, vyhra viac subojov, ziska viac balonov, ale jeho prihravky su iba do strany, alebo dozadu. Tu mi potom nastava jedna otazka ze ci nam prave viacero tvorivych zaloznikov nie je na skodu ako na uzitok...

Joan

0
2019-11-29 09:12:08

úplne s tebou súhlasím

marke7

6
2019-11-29 09:19:19

Souhlasím s tou částí, že Arthur je málo efektivní. Pěkně se na něj kouká, kryje si dobře míč, to už jsme si ale užili v jeho první sezóně. Myslím, že je načase, aby ukázal nadstavbu, kdy bude dříve od nohy odevzdávat míč a tlačit se více dopředu. Stále však dám kdykoliv přednost Arthurovi, před Rakitićem. Ať chceš, nebo ne, Ivan je minulost a je třeba dostat z Arthura to nejlepší. Na lavičce nedozraje.

MessiGOAT

-15
2019-11-29 11:56:36

Ty jsi normalní feťák vymaštěnej co buďto provokuje nebo máš fakt o kolečko méně...
Hra Rakitice a Arthura je jako nebe a dudy tak se vzpamatuj!

FCB1933

9
2019-11-29 09:00:00

Veľa sa píše o Ivanovi, že by mal odísť, ale za peniaze kt. berie vs. výkony kt. podáva by to nebolo správne. Ak chceme rozvíjať mladých hráčov (co síce aktuálne nerobíme, ale ktovie co bude v novej sezóne) Ivana na lavičke potrebujeme. Pre mňa je väčší problém Bussi. Evidentne nestíha a nepridáva mu ani to, že hra plne porcie zápasov ako za klub tak aj za repre

Martin77

5
2019-11-29 09:13:24

Umtiti, když je v pořádku, tak je skvělej, úžasnej a k vzhledem k jeho věku má budoucnost. Zatím co Rakitič má to nejlepší za sebou při jeho max. snažení zahraje nadprůměrně. Tato sezóna by měla být jeho poslední. Doufám, že další zápasy a hned v proti A. Madrid bude už zase Arthur v základu. Je to budoucnost a má kvality na to hrát v Barce. No to je prostě Valverde hráči se nepodaří jeden zápas a už topí X měsíců. Teda až na Suaréze. Ten podzim 2018 nestřílel góly, klopýtal přes balón měl 1000 ofsajdů za poločas, ale hrál každý zápas, protože Valverde byl posranej strachy z Messiho podle mě bezdůvodně.

marke7

5
2019-11-29 09:24:59

To mě neuvěřitelně sere, jak dokáže hráče odsoudit po jednom špatném utkání. To aby pak byl každý nováček posraný cokoliv zkusit, když při jednom špatném zápase je s ním konec.

Martin77

9
2019-11-29 09:30:41

marke7 viz takový Malcom na něm bylo vidět, jak je posranej zkusit přes někoho projít jeden na jednoho, protože kdyby přišel o balon, tak by zase půl roku seděl na tribuně.

PETERKRIZAN

5
2019-11-29 09:27:34

kamarat,ak 31-32 rocny hrac je podla teba posledna sezona,tak chod na dorastenecke zapasy,ved rakitic je stale lepsi od 97 percent svetovych futbalistov do veku 32 rokov,ved uz nebluzni datumom narodenia,ale skutočnym futbalovym umom,ved jeho genialna prihravka mesimu myslim v getafe pred par dnami,nic nenasvedcuje ze by mal ist do dochodku a zaujem svetovych klubov je toho jasnym dokazom,ze je to este pan futbalista a do konca sezony to iste ukaze za normalnych podmienok,ci už na osoh barce alebo niekoho ineho,myslim ze aj vykony busuetsa jeho pritomnostou podu hore,lebo oni maju efektivne nie efektne videnie futbalu

PETERKRIZAN

-1
2019-11-29 09:38:05

prvykrat mam pocit ze je tuto diskusiana urovni aka ma byť,co moze zlepsit trener,co mozu zlepsit hraci,kritika je potrebna,ale urazat hrača len kvoli veku,alebo ze postavili ineho ako som ja chcel,s tym malcolmom mas pravdu,len neberies do uvahy,ze on nedokazal udrzat štandard hry po cely zapas 15 minut ziaril a 65 minut bol nulovy,myslim ze v jeho pripade valverde nepochybil,podobne je aj dembele odhliadnuc od jeho zdravia,proste ma vynikajuce fazy kratke a slabe dlhe,mozno to vyplyva ze malo hraje,ale neskutocny potencialje v tomto hracovi,keby mal jednu sezonu moznost to ukazat,svet bude ohureny,on este desatiny sekundy pred kluckou pomaly nevie aka bude,famozna schopnost ako u mesiho

Federer

12
2019-11-29 09:47:49

Uplne súhlasím s Petrom Križanom. Aby Messi, Suaréz a spol. mohli driblovať a pri tom sa aj strácajú lopty ! potrebujú za sebou krytie = istotu. A hopci hra Rakitiča a Busquetsa nie je atraktívna, takýchto hráčov ISTOTY musíme mať. Má ich každé mužstvo. Koľko gólov sme dostali z portiútokov keď krytie útočníkov nebolo. Aj Pique hrá lepšie ak má pred sebou krytie záložníkmi. Obdržané góly nie sú len chybou obrany ale obranného systému. A tam Rakitič patrí. Niekto namietne že hral síce dobre ale len 1 zápas. No, na lavičke asi nemohol hrať dobre - ani zle. Keby bol tak slabý nebol by o neho taký záujem aký v skutočnosti je. Na hru dopredu máme de Jonga ale i Raki a Busi dokážu hrať krásne prihrávky. Rýchlosť už nemajú - je ju pri ich úlohách treba ? Ti nie sú tanky čo rozbíjajú súperovú obranu, na to máme iných. A súhra s Messim je jednoznačné plus pre týchto dvoch "pomalých".

PETERKRIZAN

-2
2019-11-29 09:53:07

My máme 400-500 milionovy utok,tak nemozme chciet aby este 3 zaloznici utocili,ti presne musia vycitit chvilu kedy tam ist a ktori na pomoc,artur bohuzial tuto schopnost momentalne nema,pretorakitic chybal ,to bola vazna valverdeho hlupa chyba,myslim ze dokonca alena by bol prospesnejsi ako artur,aj ked zdaleka nema statistiky ako artur,vidal je hrac do kazdeho pocasia,ten na ihrisku len prospeje,idealny na striedanie kohokolvek,podla mna uz do zakladu nie

Milan87

3
2019-11-29 10:09:09

Arthur to strieda s lepšími vykonmi a horšími. Tiež som si vsimol že loptu nikdy nestraca a vymota sa z nemožného ale niekedy by mohol dat loptu rýchlejšie od nohy a nie sa tam točit před každou prihravkou okolo svojej osi jak planeta. Možno je to tým že arthur bol v brazílii primarne CDM. tu sa po ňom chce aby hral vyššie a nie vždy mu to vide. Boli ale zápasy kde má vyslovene vytacal

Grent

5
2019-11-29 10:43:24

Podla mna by mal uz cim menej dostavat Busquets priestor a jeho poziciu by mal nechat na De jonga, + ak by na jednej strane ostal Rakitic tak na druhej by sa kreativne mohli striedat Puig, Arthur

T0mIO

-1
2019-11-29 17:15:37

De Jong na busquetsove miesto to by bola katastrofa.

PETERKRIZAN

0
2019-11-29 11:06:03

chybou valverdeho je ze on nepoznalen cierne alebo biele,predsa nie je riesenim artura posadit na tribunu ale tlacit ho nech sa vykasle na statistiky a ide aj do rizika,rakitica tu div do hrobu nedaju pre jednu nepresnu prihravku z ktorej je protiutok,tak artur toto nebude riskovať aj svzhladom na svoju slabu kondiciu,co je podla mna pricina ze sedi,dolezite je ze ta prihravka ma ideu,ajked nevyjde,len musime najst sposob koordinacie muzstva v takom pripade,aby to nam vzdy nehrozilo golom,mam pocit ze toto valverde nezvlada,barca vzdy hrala tvrdy presing na superovej polovici,tym padom ze on od toho upustil,superi maju skonsolidovane formacie a porom logicky pique doplaca na to ze je zadny stoper a golove situacie idu cez neho,hoc niekedy nema sancu nič urobit,jordi nemoze hrať 4 utočnika,ked artur kondicne nestiha a vpredu je slaby coutinho,co bol absolutna pricina krach v liverpoole,na pravej stranevyborne utocne hrajuci semedo,ktory v obrane je pozicne slaby a tak v podstate v tom pripade je obrana pique a lenglet a vysledok pozname,dat tam este todiba,tak zbohom zdravy rozum,ked bol umtiti zraneny,obrana hned je lepsia zo sergim robertom,ktory hra pozicne omnoho lepsie hoc jemenej tvorivy ak hra v obrane,ale on vie vycitiť kedy ist dopredu omnoho lepsie ako jordi ci semedo aby neublizil defenzive,hoc paradoxne ako stredopoliar by mal byt v ofenzive platnejsi,sergi roberto je v tomto vynikajuci podla mna,dokaze sa udrzať na uzde,lebo predsa messi v ofenzive nepotrebuje rizikove kroky roberta a rakitica,tam je ich cit pre vhodnemomenty super a toto funguje i napriek tomu ze je semedo zdanlivo efektnejsi,je robert vyvazenejsi,co sa jasne ukazuje na lavej strane ak tam semedo hra,kde je artur s lavym kridelnikom slabsi,ta podpora semedom je vtedy potrebnejsia,len potom treba ratat s tym co sa deje,teda busquets musi pomahat primarne defenzive,preto dejong nalavo je omnoho lepsie riesenie,lebo jeho cit pre vyvazenie ofenziyz kridelnika a laveho beka je o mnoho vyssi a pretoto v stredu aj fungovalo,a zrazu ci dembele ci griezman boli o triedu lepsi,ja by som firpa predal ,semedo s jordim lavy bek a k sergimu druheho laveho beka,ktory je pozicne dobry by som kupil,vsetko ostatnenie jeproblem,muzstvo nema chybu,niet problem komu sa nedari vystriedat,nehra busquets,stiahnem dozadu jonga a ide artur na lavo,nehra rakitič je tu vidal,nehra de jong,busquets,rakitic ,alena alebo vidal,stalemam riesenie,ak je niekto zraneny puig

MessiGOAT

-8
2019-11-29 11:53:58

Rakitic podal velmi dobrý výkon???
Tady je někdo slepý nebo fetuje??
Jdete s těmi kecy už do hajzlu

jjakub

6
2019-11-29 13:36:02

Osobně jsem názoru, že hra Arthura je fajn proti týmům, které nejsou zataženy a napadají nebo hrají zataženě, ale neumí bránit kompaktně. Arthur nikdy neztratí míč proti pressingu, nicméně když tým hraje 5-4-1, je nesmírně důležité rychle posouvat míč ze strany na stranu.
Uvědomil jsem si to proti Dortmundu, tam se to párkrát skvěle dařilo, a nyní to vidím i v Matchday od Rakutenu.
K rozbití toho bloku, který nám tolikrát dělá problém, stačí několikrát rychle změnit stranu zprava doleva. A při tom druhém nebo třetím přesunu těžiště hry se bránící tým nestihne tak rychle přesunout, respektive při přesunu ztratí kompaktnost a VZNIKÁ PROSTOR. A TO JE PŘESNĚ TO, CO POTŘEBUEJEME. Trošku prostoru ke kombinaci. Pak už to je pár rychlých přihrávek mezi linie a jsme před bránou.

Takže ještě zpátky: několik rychlých přenesení hry za sebou. A to Arthur moc nedělá. Zatím tedy ne. Stejně tak Pique hrozně dlouho drží míč. Takový Umtiti to dával z první, jako i Lenglet. A hned vznikly šance. Proto bylo fajn, že nehrál Pique a Arthur. Tentokrát se to vyplatilo.

PETERKRIZAN

5
2019-11-29 13:50:22

plne suhlas

PETERKRIZAN

1
2019-11-29 13:36:38

si sa priznal

maros1

3
2019-11-29 18:46:35

vidim, že toto bolo diskusne okienko Peterkrižan vs dorast :)

si to na zaciatku presne vystihol, Artur hra efektne, no Ivan efektivne, Včera bolo Rakitiča plne ihrisko / dobre okrem tej chyby na začiatku čo sa da pochopiť po tej ansencii / no bol jednoducho všade. Artur má vynikajuce schopnosti, no nevie poslať klučovú kolmicu ani nabehnuť do 16 ky na tutovku ako Raki . Preto aj ja zdielam nazor, ze predaj Rakitiča je totalna hluposť a on v kombinacii s Dejongom môžu byť vynikajucou klučovou dvojicou pri podpore utoku

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.