Barcelona od sezóny 2014/2015 kúpila až 24 hráčov, no 14 z nich sa v klube už nenachádza. Prestupy sú tak pre Barcelonu bolehlavom posledných rokoch. Odkedy sa Josep Maria Bartomeu stal prezidentom FC Barcelona, v klube pracovali štyria športoví riaditelia. Najväčším fiaskom sú príchody Ousmane Dembélého a Philippeho Coutinha.

V posledných rokoch bol vrcholovým úspechom Barcelony zisk Ligy Majstrov vo finále z roku 2015. Mužstvo v tom roku vyhralo svoje druhé treble v histórii. Klub chcel po spomínanom úspechu posilniť káder a bojovať o ďalšie tituly na európskej scéne, ale ukázalo sa, že to vôbec nebude jednoduché. Katalánci totiž najlepšie prestupy za Bartomeua urobili pred rokom 2015, keď klub posilnil Luis Suarez, Marc-André ter Stegen a Ivan Rakitič.

O všetky tieto príchody sa postaral Andoni Zubizarreta, no zaujímavé je, že stoličku športového riaditeľa Barcelony si do finále Ligy Majstrov v roku 2015 nedokázal udržať. Bartomeu ho prepustil po kríze v klube, ktorá vyvrcholila prehrou s Realom Sociedad na Anoeta. Po víťazstve v Lige Majstrov nad Juventusom začala Barcelona už s novým športovým riaditeľ nakupovať úplne chaoticky. Ďalší športoví riaditelia v tomto trende bohužiaľ pokračovali.

Po Zubizarretovi funkciu športového riaditeľ prevzal Robert Fernández, ktorý v klube pracoval tri sezóny. Jeho miesto potom prevzal Pep Segura a od roku 2018 je športovým riaditeľom katalánskeho klubu Eric Abidal. Francúz je v poslednom čase pod tlakom kvôli konfliktu s Messim, ale predovšetkým kvôli spôsobu výmeny na trénerskom poste prvého tímu. Abidal zároveň nedokázal do mužstva kúpiť hrotového útočníka. Teraz preto musí zúfalo hľadať náhradu za zraneného Ousmane Dembélého, no máme mimo prestupové obdobie a tak sú jeho možnosti významne obmedzené. Ak RFEF vôbec udelí súhlas, že Barcelona si môže do mužstva kúpiť nejakého hráča, musí byť zo španielskej ligy.

To, že športové riaditeľstvo klubu nefunguje vôbec dobre, ukazuje aj štatistika prestupov za posledných 5 rokov. Katalánci do mužstva kúpili až 24 hráčov, no len 10 z nich sa stále nachádza v Barcelone. Ostatní hráči prichádzajú a odchádzajú bez toho, aby po sebe zanechali nejakú stopu a tí, ktorí tvoria jadro mužstva už niekoľko rokov, starnú.

Quique Setién má v súčasnosti k dispozícii len dvoch útočníkov: Lea Messiho a Antoine Griezmanna. Podobné je to aj v zadných radoch: Gerard Piqué nemohol v zápase proti Betisu nastúpiť kvôli suspendácii a tak hrali Umtiti s Lengletom, no druhý menovaný videl červenú kartu, a Ronald Araujo bude musieť zaskakovať ako náhradník aj v nasledujúcom súboji. Setién má v tomto momente k dispozícii len 14 hráčov prvého tímu.

Barcelona sa po zisku treble posilnila o Aleixa Vidala a Ardu Turana. Ani jeden z nich už v klube nie je. Odchod Neymara spôsobil v klube paniku a Bartomeu kúpil dvoch najdrahších hráčov klubovej histórie: Dembélé stál 105 miliónov eur (plus 40 miliónov na bonusoch) a Coutinho 120 miliónov eur (plus 40 miliónov eur na bonusoch). Brazílčan hral v Barcelone rok a pol. V súčasnosti pôsobí na hosťovaní v Bayerne Mníchov a za slabé výkony je kritizovaný aj tam. Potom tu máme aj Antoine Griezmanna, ďalšieho hráča s cenovkou nad 100 miliónov eur, ktorý hrá ako tak dobre. V každom prípade sa od neho očakávajú lepšie výkony. Napriek tomu výkony Barcelony stoja a padajú na kostre tímu, ktorá je už v 'dôchodkovom' veku a mužstvo už dlhodobo nemá nástupcu Luisa Suareza.

zdroj: El Periódico
foto: fcbarcelona.com

Cafu

29
2020-02-10 09:06:08

Tu sa kpupujú hráči tak ako Slovenská vláda robí tendre na štátne zákazky. Čím drahšie tým lepšie , viacej ostane na kávičku.

Alexis9

top komentár
63
2020-02-10 09:16:19

Po včerajšku pochybujem aj o Griezmanovy. Celý útok stojí na Messim. On nedokáže poriadne nič vytvoriť vpredu. Dostane loptu a 99% je nahravka na istotu dole. Ten chalan si vôbec neverí na nejaký dribling cez hrača alebo že by niečo poriadne vpredu vytvoril. Dokonca Semedo si viac dovolí v utoku jak Griezi. A to že zabojuje pri bránení je premna malo na utocnika s cenovkou 120 milionov.

rominho

6
2020-02-10 09:43:59

griezman hral dobre hned na zaciatku, ked nehral leo. spolu skratka nemozu hrat, obaja hraju rovnaku poziciu. griez si hlada miesto, beha po celom ihrisku a ked uz konecne ma sancu, tak ju zahodi..trapi sa.

adriano

7
2020-02-10 09:49:34

Tak ale dobre je griezmanovi keď ma plat 45milionov ročne kto by nešiel do Barcelony si prilepšiť.A vedenie dalo ešte zaňho 120milionov.Skoda že tu nieje celý článok o platoch hráčov v Barcelone ale tie sumy sú závratne ale dá sa to pozrieť na stránke mojplat.sk. Žiaľ a keďže klub dáva na platy hráčom z rozpočtu skoro polovicu tak sa nieje čo čudovať že ako safari toto vedenie.

Teo07

-5
2020-02-10 10:03:41

Vedenie!!!

adriano

0
2020-02-10 10:08:02

Nie teo snom podpísal zmluvu.

adriano

2
2020-02-10 10:21:29

Kto kupil dvoch najdrahších hráčov v histórii klubu barto máš to v článku napísané a kto robí chaotické prestupi vedenie na čele s bartom.Tak čo je pre teba nepochopiteľné keď je to popísané v článku.

Teo07

-5
2020-02-10 10:40:27

Každý jeden (!!!) tvoj príspevok za posledné tri roky obsahuje slovo vedenie. Vedenie prehralo zápas v Liverpool. Vedenie si dalo vlastný gól minulý týždeň v Bilbao. Vedenie remizovalo na jeseň s Realom. Vedenie prehralo vo Valencii. Messi nedal už štyri zápasy gól, hoci mal desať šancí. Aj zato môže vedenie. Najdrahší káder sveta a za mizerné výkony a výsledky môže vedenie! Vlastne by som chcel mať Tvoj značne zjednodušený pohľad na svet. :-)

adriano

-5
2020-02-10 12:26:25

Ale iba by si chcel teo.

kov3

-4
2020-02-10 13:44:52

Kašli na toho narcisa, je to starý "ujo". Ale rád by som mu niekedy jednu vrazil do držky, takú drsnú, zjednodušenú...

bulldozer

-3
2020-02-10 10:52:26

Akych 45, ved tu bol clanok ze Grizi ma menej ako 3m mesacne, co je cca 35m. Aj pri prestupe sa hovorilo o 17m v cistom.

Sudruh_Zincica

6
2020-02-10 11:58:02

Bohuzial, Griezmann zaraba skoro 46 milionov v hrubom. Bez akychkolvek vykonnostnych ci motivacnych bonusov.

bulldozer

4
2020-02-10 12:57:30

Sport pise ze Grizi ma 18m cisteho za prve 2 roky a v dalsich rokoch 21m, 23m a 25m. Priemerne teda 21m za 5 rokov. Treba ho cim skor predat teda. https://www.sport.es/...

bulldozer

1
2020-02-10 13:07:46

46 mal v Atleticu, tj. 23 cisteho.

Nalim

2
2020-02-10 13:22:23

Alexis9,
Lukas napísal omyly kúpy Coutinho, Dembelé. Potom ako čítam a súhlasím aj Griezman je totálny omyl, nie lacný.
Navyše Dembelé keď je zdravý hra výborne, zdravý Griezman hra slabúčko...

vondeylen

7
2020-02-10 13:36:56

Ozaj veľké sklamanie Griezmann,je schopný dať gól iba ak mu Messi donesie loptu na zlatom podnose...včera bol ešte aj Roberto o niečo lepší...

tunno

2
2020-02-10 09:18:57

v zaklade su len traja z toho jeden je Griezmann

tunno

1
2020-02-10 09:20:53

ok tak viac semedo, dejong, lenglet, vidal/arthur, griezman

myzuFCB

7
2020-02-10 10:01:42

celé toto vedenie je banda darebákov. Od odchodu Zubiho to išlo pekne dole vodou... Už aby boli voľby a aby skončilo celé vedenie.

Rasto_909

13
2020-02-10 10:03:11

Grizzimu verím, že sa nakopne ale keď si to tak spätne zhodnotím mohol ostať v Atléticu tí sú bez neho tiež odísť slabší .. a keď sme už dali vyze 100 mega tak radšej za toho Lautara .. je choré že sme dali za Demba/Coua/Grizziho cez 400 mil.

NAMOR3101

-1
2020-02-10 10:07:26

Messi je bez pochyb nejlepší hráč na světě,ale muj nazor je, že s Messim Barca jiná nebude,vše se točí ( a je to i logické ) kolem něho, at to je výběr hráčů,trenéra,taktika,at prijde sebelepší hráč, tak se bojí vystřelit a každá přihrávka směřuje na Lea a to si myslím, že je špatně.Když jsem ted videl jak hraje Real bez Ronalda, tak je to o 100% lepší hra, hrají rychle,prostě pekný fotbal a to za Ronalda ( ikdyž dával spoustu golu ) nebylo .

bulldozer

4
2020-02-10 10:54:39

Videli sme kombinacnu hru Suareza s Grizim, bolo to niekolko zapasov, priemerne sme dali 0 golov na zapas.

Federer

0
2020-02-10 19:59:40

100% súhlasím.

FCBarcelona2018

19
2020-02-10 10:13:20

V názve by som opravil: Najväčším fiaskom sú príchody Ousmane Dembelého, Philippeho Coutinha a Antoina Griezmanna!!!.

Teo07

2
2020-02-10 10:41:13

Presne tak.

naqiria

6
2020-02-10 10:59:23

Ja by som prichod Dembeleho ako fiasko nenazval. Pred prichodom do Barcy mal ci uz v Renne alebo v Dortmunde paradne statistiky a takmer ziadne zranenia. To co sa mu deje tu v je divne, kedze nikdy nemal ziadne svalove tazkosti. Suma za prestup bola urcite vyssia, ale zato moze prestup Neymara, ktory rozvratil cely prestupovy trh. To, ze bude konstatne zraneny nikto nemohol vediet, kedze s tym nikdy problem nemal. A ked u nas nastupil, tak statistiky mal dobre.

LM10

10
2020-02-10 10:41:37

Žiaľ, bol by som rád, keby to tak nebolo, ale v útoku sú iba dvaja hráči, ktorí za niečo stoja a to je Suárez s Messim. Fati ešte má svoj čas. Musí sa spraviť čistka. A taká na spôsob Guardiolu, vyhodiť všetko, čo výkonnostne podlieza latku a kúpiť hráčov(samozrejme nie všetko naraz, to žiaľ nejde), ktorí zase majú potenciál a pracovať trpezlivo s nimi.

bulldozer

-14
2020-02-10 10:59:17

Trochu ma pobavilo ze medzi najlepsimi prestupmi je Rakitic, pricom on mal u nas jednu dobru sezonu, potom jednu priemernu a potom zacal 4 slabe.

naqiria

11
2020-02-10 11:00:33

Ale prd. Rakiticovy isla forma dole jedine tak tuto a minulu sezonu. Predtym hral paradne

bulldozer

-9
2020-02-10 11:03:02

Tak paradne ze sme aj s trojzubcom v utoku dostavali naklad v LM, lebo nas vzdy rozbili v zalohe.

Koeman1993

-7
2020-02-10 12:42:58

Prečo kritizujete Griezmanna? Treba si uvedomiť koľko dal gólov a to aj napriek tomu, že pre Messiho neexistuje! Drží loptu a tvorí hru, ale Griezmanna si nevšimne... Zato on maká, aj sa vracia a ani sa nečudujem, že si neverí, keď poriadne sa v zápase nedostane do šance... Už by ho mali spoluhráči viac zapojiť do šancí a potom bude mať mužstvo z neho osoh...

Nostradamus99

-4
2020-02-10 13:35:05

Treba si uvedomit jedno. Griezzman hra mimo poziciu. Jeho uloha v atleticu bola ta ktoru ma u nas Messi. Naco sa kupoval backup za Messiho a potom ho pchame na kridlo alebo na hrot? Ako by asi dopadlo keby suareza dali do zalohy? Ak ma Griezzman podavat dobre vykony na hrote, mal tam byt pravidelne rotovany so suarezom. Ale nie. Saso valverde svojho nedotknutelneho predsa neposadi

Federer

-1
2020-02-10 20:01:53

Ja Ti dávam PLUS. Veľké. Niekde tu je príspevok že dokedy hrá Messi iný systém nebude. Jasné že takú hviezdu nehejtujem ale systém LENON je zlý. nemá variantu. A bez variant ani Barca nemá šance.

Nalim

-3
2020-02-10 13:14:39

Lukas píšeš že teraz má Setien k dispozícii len dvoch útočníkov, Lea. Griezmana. A kde je ten veľký objav Fati, toho už nerataš?
A hráčov Coutinha a Dembeleho považuješ za omyly kúpy.
Je zaujímavé, že Títo dvaja patrili v predošlých mužstvách za hviezdy a v Barci ich doje.ali a dalších iných.
Každý má svoj názor !!! Ty preferuješ návrat Neymara, chceš ďalšieho skleneného v Barci?
Vidíš, názory sa dajú prekrúcať ako paragrafy, čo komu vyhovuje......

Nalim

-1
2020-02-11 13:25:38

Lukas admini sa vyburili, v minuskach...

Koeman1993

-1
2020-02-10 15:12:40

Mínusky.. Nič iné som nečakal! A za pravdu... Už to niekto písal, že Barca nehrá ako kolektív, ale každý za seba. Nemusí Messi chodiť s Griezmannom na večeru, ale 90 minút na ihrisku by ho mal akceptovať a kto to nevidí, nech ide na očné..

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.