FC Barcelona sa najskôr vyhýbala ďalšej spolupráci so spoločnosťou Rakuten, ale katalánsky denník Mundo Deportivo informuje, že klub v posledných týždňoch obnovil rokovania s japonskou spoločnosťou a nie je vylúčené, že Barcelona hlavného sponzora napokon nevymení.

V klubových kanceláriách na Camp Nou sa tvrdo pracuje na hľadaní nových sponzorov, aby sa mohli podpísať nové zmluvy, ktoré budú pre klub výhodné. Po úspešných rokovaniach so spoločnosťou Chiliz, tvorcami Fan Tokens a platformy socios.com, ktoré sa objavia na rukávoch dresov prvého tímu, nastal čas nájsť hlavného sponzora klubu.

Barcelona už dostala niekoľko ponúk. Ako vysvetlila tlačová agentúra EFE, katalánsky klub odmietol ponuku spoločnosti, ktorá sa zaoberala online kurzami so sídlom v Indii a ďalšej firmy z Blízkeho východu, ktorá podniká  v oblasti kryptomien.

O miesto hlavného sponzora sa uchádzajú aj technologické a poisťovacie firmy. Najnovšie informácie sú však také, že boli obnovené rokovania medzi Barcelonou a Rakuten. Predtým sa písalo o tom, že Barcelona už nemá záujem pokračovať v tejto spolupráci, ktorej zmluva vyprší 30. júna 2022. Nedávno sa však rokovania obnovili a klub nevylučuje, že spoluprácu s japonskou firmou predĺži.

Rakuten však s doterajšou spoluprácou s katalánskym klubom nebol úplne spokojný. Tá začala 16. novembra 2016 s veľkým nadšením a entuziazmom. Viaceré promo akcie sa v každom prípade neuskutočnili kvôli nedostupnosti hviezd prvého tímu Blaugranas, pritom išlo o dôležité body v podpísanej zmluve s cieľom zviditeľniť značku po celom svete. Majiteľ spoločnosti Rakuten si však medzičasom vybudoval s Gerardom Piquém tak dobré vzťahy, že sa stal sponzorom Davis Cupu a sponzoroval aj posledné turné Shakiry.

Barcelona má však jasnú podmienku a chce zarobiť aspoň 55 miliónov eur ročne, teda toľko, čo Rakuten platil od roku 2016. Spoločnosť v tejto sezóne využila možnosť predĺžiť spoluprácu o jednu sezónu, ale katalánskemu klubu vyplatí už len 30 miliónov eur kvôli dôsledkom pandémie. Čas na dohodnutie spolupráce s novým sponzorom sa Barcelone kráti, pretože NIKE tlačí na klub kvôli produkcii dresov na novú sezónu a americká firma chce čím skôr vedieť meno sponzora, aby mohla začať s produkciou.

zdroj: mundodeportivo.es
foto: Shutterstock

Diskusia

5 komentáre
2021-11-25 18:39:04
*zostane
2021-11-25 20:25:30
Treba to nechať na Piquem, ten to vybaví a zároveň prepustiť veľa darmožráčov z vedenia. Piqué je proste zabehnutý obchodník. Mal by sa už skôr pripravovať na rolu prezidenta klubu. Myslím že v tomto období by práve niekto mladý a šikovný ako on mal viesť Barcelónu.