Dnes sa konalo zhromaždenie socios compromisarios, na ktorom bola schválená zmluva so spoločnosťou Spotify. Na hlasovaní sa zúčastnilo 701 socios a 625 z nich súhlasilo s prijatím tejto dohody. Predstavitelia Barcelony však podrobnosti o tejto spolupráci nezverejnili.

Ako už na týchto zhromaždeniach býva zvykom, ako prvý sa slova ujal prezident FC Barcelona Joan Laporta, ktorý privítal všetkých účastníkov zhromaždenia a v krátkosti zhrnul zmluvu so Spotify: "Ďakujem všetkým za účasť na mimoriadnom zhromaždení socios compromisarios, ktoré sa prvýkrát koná na diaľku. Dni ako tento posilňujú jedinečnosť nášho klubu. Dnes opäť prijmeme dôležité rozhodnutie, ktoré zvážia socios compromisarios, ktorí reprezentujú socios klubu. Tento model vlastníctva je niečo, na čo môžeme byť hrdí, bez toho, aby sme patrili štátu alebo skupine oligarchov. Pokiaľ budem prezidentom, môžem ubezpečiť socios, že vždy budeme majiteľmi klubu. Keď sme prišli, prevzali sme klub vo veľmi delikátnej situácii, ktorú meníme takými dohodami, ako je tá, o ktorej sa dnes bude hlasovať. Pre klub je dôležité, aby nabral smer, ktorým chceme zlepšiť finančnú situáciu, ale aj športovú a inštitucionálnu. Keď sme prišli, natrafili sme na sezónu, kedy sme museli schváliť najhoršie účtovníctvo v histórii klubu. Barcelona sa nevzdáva, aj napriek problémom a vďaka nášmu úsiliu sme opäť prinavrátili radosť barcelonismu. Teraz to treba udržať. Využijem túto príležitosť, aby som vyjadril podporu občanom Ukrajiny, ktorí čelia ruskej agresii," povedal Laporta.

"Dosiahli sme dohodu so Spotify, najsilnejšou hudobnou platformou na svete. Je to strategické partnerstvo. Spotify sa bude nachádzať na prednej strane dresov mužského a ženského tímu od nasledujúcej sezóny na nasledujúce štyri roky a počas nasledujúcich troch rokov aj na tréningových dresoch. Názov Spotify sa bude spájať aj s našim štadiónom minimálne najbližších 12 rokov. Spotify prekračuje akékoľvek čísla finančnej dohody, ktoré mala Barcelona na svojom drese. Je to najlepšia sponzorská zmluva na dresoch v celej histórii Barcelony. Existuje klauzula o dôvernosti, kvôli ktorej nemôžem hovoriť o presných číslach. Spotify nás sprevádza v našej túžbe stať sa globálnym referenčným bodom. Zhodnotili sme citlivosť firiem z pohľadu nášho spôsobu bytia. Citlivosť, ktorú majú voči heslu 'viac ako klub'. Spotify ju mala a môžem s hrdosťou oznámiť, že spoločnosť čoskoro predstaví svoju aplikáciu aj v katalánskom jazyku," uviedol prezident.

Slova sa potom ujal Juli Guiu, viceprezident FC Barcelona pre oblasť marketingu: "Socios budú môcť využívať zľavy na predplatné a umelci z celého sveta sa budú môcť spojiť s Barcelonou. Dohoda so Spotify je inštitucionálnym záväzkom na vysokej úrovni. Camp Nou bude viac ako štadión, bude kultovým miestom. V najbližších týždňoch predstavíme dres na budúcu sezónu, je úžasný. Zmluva je zároveň skvelá spolupráca vzhľadom na medzinárodnú projekciu kultúry, športu a zábavy," povedal.

Josep Cubells, tajomník predstavenstva, predstavil závery finančnej komisie FC Barcelona: "Podmienky sú považované za priaznivé pre záujmy klubu. Prínosným prvkom je možnosť disponovať príjmami z názvu štadióna, najmä ak ten bude uzatvorený z dôvodu prestavby. Komisia je názoru, že je to dobrá zmluva a je potrebná pre obnovenie finančnej rovnováhy," dodal.

Na začiatku sa vyskytli rôzne technické problémy, ale hlasovania sa napokon zúčastnilo 701 socios compromisarios. Pripomíname, že na podujatie bolo pozvaných 4 478 socios. Na schválenie dohody bola potrebná väčšia hlasujúcich a za jej prijatie hlasovalo 625 socios, takže zmluva bola prijatá. Proti boli 49 socios a 27 socios sa zdržalo hlasovania, keď odovzdali prázdny hlasovací lístok.

zdroj: fcbarca.com
foto: twitter/fcbarcelona.com

Diskusia

1 komentár
2022-04-03 18:34:45
Tie cisla musia byt urcite vyssie ako su prezentovane denikmi, kedze to malo takuto velku podporu:)