Lionel Messi je opäť stredobodom pozornosti po tom, čo denník El Mundo zverejnil zoznam jeho požiadaviek v súvislosti s rokovaniami o predĺžení zmluvy s Barcelonou v roku 2020.

Hoci sa čísla zdajú byť prehnané, pri pohľade na príjmy, ktoré generoval klubu, sú úplne oprávnené. Potvrdzuje to aj prestup Argentínca do Parku Princov, pretože jeho prítomnosť v klube mala na príjmy Paris Saint-Germain obrovský vplyv.

Príchod Lionela Messiho ovplyvnil imidž PSG, rovnako ako príjem a futbalovú kvalitu na ihrisku. Médiá tvrdia, že Messi pre PSG vygeneroval príjmy na úrovni až neuveriteľných 700 miliónov eur.

Argentínsky magazín El Economista uviedol, že Messiho transfer zabezpečil pre PSG zmluvu s 10 novými sponzormi, pričom sponzorské poplatky stúpli z približne 3 miliónov eur na 8 miliónov eur. Ide o známe značky ako napríklad Dior, Gorillas, Crypto.com, PlayBetR, GOAT, Snart Good Thins, Volt, Big Cola, Sports Water a Autohero.

Sponzorská zmluva medzi PSG a NIKE prinesie francúzskemu klubu približne 75 miliónov eur ročne a spolupráca je podpísaná až do roku 2032. Messiho príchod automaticky znamenal enormný nárast počtu predaných dresov. PSG za uplynulú sezónu predal viac ako milión dresov v cene od 90 do 160 eur, pričom až 60% z nich malo Messiho meno.

Marc Armstrong, obchodný riaditeľ PSG, v rozhovore pre madridský denník Marca pred pár mesiacmi vysvetlil, čo pre klub znamenal Messiho príchod: "Dopyt vzrástol o 30 až 40% a jediné, čo ho môže spomaliť, je ponuka. Keď sa uskutoční jeden z takýchto prestupov, ľudia si myslia, že je to kvôli predaju dresov, ale nie je to celkom tak. Nemôžeme vyprodukovať priveľa dresov naraz. Dohoda je uzatvorená tak, aby pokrývala minimum, čo je veľmi dôležité, ale nedokážete uspokojiť všetok dopyt po Messiho dresoch," uviedol.

Messiho príchod mal obrovský vplyv aj na sociálne siete PSG. Klub začalo sledovať viac ako 15 miliónov fanúšikov a Paris Saint-Germain prekonal počet 150 miliónov fanúšikov na všetkých sociálnych sieťach. Armstrong uviedol, že PSG prekonal hranicu 10 miliónov fanúšikov na TikToku a stal sa nasledovanejšou francúzskou spoločnosťou na Instagrame. Tieto čísla jasne poukazujú Messiho hodnotu pre francúzsky klub aj mimo ihriska.

zdroj: marca.com
foto: twitter

Diskusia

6 komentáre
2022-09-23 11:33:07
Tebasov efekt - sam sa strelis do nohy a tvoj nepriatel zarobi 700m.
2022-09-23 12:41:35
No a? Napriek tomu ako dobre, ze sa tak stalo. Treba sa pozerat na to z pohladu Barcy ako klubu, ktory ide novy projekt. PSG by nas nemalo zaujímat. To ako sa to pre Barcu skvele vyvinuli nepreplatís ziadnymi peniazmi..