FC Barcelona neustále hľadá nové zdroje financovania, ktorými by navýšila svoje príjmy , aby zlepšila ekonomickú situáciu klubu. Ako informoval denník Mundo Deportivo, klub v tejto súvislosti seriózne analyzuje možnosť reklamy niektorej spoločnosti na zápasových šortkách prvého tímu.
Táto možnosť, ktorá sa doteraz nikdy nevyužila, by znamenala nielen priamu finančnú injekciu, ale aj zlepšenie situácie v oblasti finančného fair play. Šortky z tohto hľadiska použili iné kluby, aby poskytli priestor inzerentovi. Príkladom je Malorka, ktorá sa v minulej sezóne spojila so značkou Specialized, producentom špičkových cestných bicyklov, a Espanyol, ktorý propagoval spoločnosti Gro a Crypto Snacks.
Barça dostala niekoľko ponúk v súvislosti s prednou časťou dresu a jeho rukávom, kde sa predtým nachádzalo logo Beko. Niektoré spoločnosti zvažovali aj priestor na prednej časti šortiek. Ak by sa klub dohodol s nejakou firmou, preferuje umiestniť reklamu na zadnú časť šortiek. Na prednej strane by bol zobrazený klubový erb, logo Nike a číslo hráča. Niektoré kluby si však vyberajú len prednú časť šortiek, pretože zadná časť je niekedy zakrytá dresom.
KLIKNI SEM a vyber si svoje tričko!
Pokiaľ ide o rokovania týkajúce sa reklamy na rukávoch - v súčasnosti prejavuje najväčší záujem holandská technologická značka Philips, ktorá chce byť tiež určitým spôsobom spojená s Espai Barça. Ak by sa dohoda uzavrela v tejto sezóne, klub by zarobil približne 2 až 3 milióny eur. Potom by to mohlo byť približne 8-9 miliónov za sezónu. Reklama na šortkách prinesie ďalších 5 miliónov.
Marketingový tím pod vedením Jula Guiu nestále hľadá nové zdroje financovania - okrem šortiek existujú aj ďalšie nevyužité možnosti, napríklad oficiálna letecká spoločnosť klubu.
zdroj: mundodeportivo.es
foto: twitter/fcbarcelona.com
Diskusia