Ďalšie predsezónne turné je už minulosťou a americkí fanúšikovia si mohli vychutnať sledovanie FC Barcelona naživo v troch zo štyroch plánovaných zápasov. Zápas s Juventusom bol bohužiaľ zrušený kvôli žalúdočným problémom viacerých hráčov Blaugranas. Klub uvádza, že turné ukončil s 20% nárastom čistého zisku v porovnaní s minuloročnou návštevou tej istej krajiny a realizoval intenzívny inštitucionálny a obchodný program, ktorý pomohol upevniť značku FC Barcelona v USA.

Z finančného hľadiska, napriek zrušeniu zápasu s Juventusom v Santa Clare a z toho dôvodu nezískanému honoráru, FC Barcelona ukončila tohtoročné americké turné s vyššími príjmami ako v minulej sezóne, keď odohrala 4 zápasy. Približne o 20% vyšší zisk možno okrem iného vysvetliť vyššími príjmami z predaja vstupeniek, ako aj znížením výdavkov.

Priemerná návštevnosť zápasov bola 63 745 divákov: Na štadióne SoFi Stadium proti Arsenalu bolo 70 223 divákov, na štadióne Allegiant Stadium 38 986 divákov (Barça proti Milánu) a na štadióne At&T 82 026 divákov, čo je rekordná návštevnosť na El Clásico hranom v Spojených štátoch a najvyšší počet divákov, aký bol kedy zaznamenaný na futbalovom zápase v USA.

Aj mimo ihriska sa uskutočnili rôzne strategické aktivity a stretnutia s cieľom posilniť prítomnosť Barçy v tejto krajine v digitálnej, obchodnej a inštitucionálnej sfére.

Inštitucionálna a sociálna oblasť

Na turné zastupovali klub na inštitucionálnej úrovni prezident Joan Laporta a 9 členov vedenia, ktorí sa zúčastnili na mnohých podujatiach a stretnutiach týkajúcich sa mnohých oblastí FC Barcelona. Okrem uvedených osôb, ako aj hráčov, trénerov, vedúcich pracovníkov a ďalších zamestnancov sa cesty Barçy zúčastnilo celkovo 44 ďalších osôb (24 sprevádzajúcich členov vedenia a 20 sprevádzajúcich členov tímu), ktoré si hradili cestovné náklady a ubytovanie z vlastných zdrojov.

Pokiaľ ide o sociálnu oblasť - klub zorganizoval štyri stretnutia s fanklubmi. Zúčastnili sa na nich zástupcovia týchto združení: Peña Blaugrana Los Ángeles, Peña LA Soccer Foundation, Peña Barça Austin, Peña Blaugrana Houston, PB Dallas a PB Las Vegas.

Obchodná oblasť

V komerčnej oblasti bolo turné skvelou ukážkou pre sponzorov, ktorí mohli využiť svoje prepojenie so značkou FC Barcelona. Spoločnosť Spotify, hlavný partner klubu, uskutočnila na štadiónoch a v nahrávacích štúdiách rôzne aktivity, na ktorých sa zúčastnili rôzni hráči a hviezdy z hudobného sveta, ako napríklad Daddy Yankee, skupina Fuerza Regida a brazílska speváčka Anitta.

Spoločnosť Nike, ďalší významný partner, zorganizovala návštevu hráčov v štvrti Los Angeles, kde organizuje športové aktivity pre mladých dospelých a deti.

Aktivity sa uskutočnili aj s ďalšími sponzormi, ako sú Scotiabank a Estrella Damm, a pred zápasom s Arsenalom sa uskutočnilo podujatie s ACCIÓ a Katalánskou agentúrou pre cestovný ruch, na ktorom sa zúčastnili členovia vedenia a zástupcovia amerických nadnárodných technologických spoločností, aby sa zvýšila prezentácia Katalánska ako centra investícií a firemnej turistiky.

Obchodný a sponzorský tím spolu s členmi manažmentu absolvoval aj niekoľko súkromných stretnutí, napríklad v Crypto Arena, domovskom stánku Los Angeles Lakers a Los Angeles Clippers, aby sa dozvedeli, ako sa v komerčných priestoroch implementuje technológia Just Walk Out, ktorá umožňuje ľuďom platiť priamo z mobilného zariadenia, a vyhnúť sa tak čakaniu pri pokladniach.

Pokiaľ ide o oblasť zapojenia fanúšikov, turné sa využilo na rôzne návštevy a workshopy s niektorými poprednými svetovými platformami sociálnych médií v USA, ako sú YouTube, Google, Meta, Facebook, Instagram, WhatsApp, TikTok, Twitter (X) a Snapchat.

Espai Barça

Spojené štáty sú domovom špičkových športových zariadení, ktoré sú vzorom riadenia a komerčného využitia. Vedenie a vrcholový manažment klubu počas turné absolvovali rôzne návštevy, aby sa z prvej ruky dozvedeli, ako tieto štadióny fungujú, s cieľom zopakovať niektoré nápady pri využívaní budúceho Spotify Camp Nou, najmä v oblasti pohostinstva a VIP. Medzi miesta, ktoré zástupcovia klubu navštívili, patrili štadión SoFi v Inglewoode (domov tímov LA Rams a LA Chargers z NFL), štadión AT&T v Arlingtone v Texase (domov tímu Dallas Cowboys z NFL), štadión The Star vo Friscu v Texase, firemné zábavné centrum tímu Dallas Cowboys, a štadión Sphere v Las Vegas, otvorený len od septembra, ktorý je považovaný za jedno z technologicky najvyspelejších zábavných centier na svete.

zdroj: fcbarcelona.com
foto: twitter/fcbarcelona.com

Diskusia

Zatiaľ žiadne komentáre. Pridaj komentár ako prvý.