Dani Alves poskytol interview pre denník ABC, v ktorom okrem iného tvrdo kritizoval vedenie FC Barcelona. Ponúkame vám to najzaujímavejšie zo spomínaného rozhovoru.

Majú rasistické epizódy vplyv na tvoje myslenie?

"Nie, je to iná téma. Vôbec to na mňa nemá vplyv, keď ma niekto nazve čiernym. Necítim sa iný. Tieto veci majú na človeka vplyv len vtedy, ak to dovolí. Ja nič nenávidím. Preto zo seba nerád robím obeť. Pozornosť musíme sústrediť na veci, ktoré sú dôležité."

Novinárov veľmi nemusíš...

"Nie je to tak. Jednoducho nemám rád, ak sa niektoré veci vymýšľajú, manipuluje sa a tvoria sa zlé vibrácie. Reagujem na športovú tlač v Madride a Barcelone. Upravujem bulvárnu žurnalistiku. Zaujíma ich len čítanosť, ale to nie je hovorenie pravdy. Musia nás rešpektovať. Okrem toho, že sme hráči, mali by sme byť aj ľudia. Nemôžete medzi nami hráčmi vyvolávať nenávisť. Celé to nedorozumenie s Cristianom Ronaldom je vina tlače."

TIP | Ako sa vyvíja boj o Zlatú kopačku?


Čo sa vlastne stalo?

"Kiež by ľudia videli, ako si Cristiana naozaj vážim. Opakujem to, aby to bolo jasné. Cristiana Ronalda veľmi rešpektujem. Rešpektujem aj jeho otca, matku Dolores aj Josého... Všetci, ktorí mi o Cristianovi hovoria, tvrdia, že je to obrovský profesionál. Keď som o ňom povedal, že je ozaj vedúcou postavou a po prehrách sa kritizuje len on, myslel som to so všetkou úctou. To isté si myslím aj o Messim či Neymarovi. Ide o to, že tlač to prezentovala iným spôsobom, písala, že o ňom hovorím v zlom. A Ronaldo tomu uveril. Preto ma na gala Zlatej lopty 2015 nepozdravil. Na to, aby o mne písali v novinách, nemusím hovoriť o nikom. Nemám žiadne ego."

Vyjasnili ste si to?

"Áno. Myslím, že po čase sa na túto vec rozpamätal a dospel k záveru, že moje slová boli zmanipulované a pri prvej príležitosti na spomínanej gala ku mne prišiel a pozdravil sa. Koniec príbehu."

Je španielsky futbal bez Guardiolu a Mourinha pokojnejší?

"Mourinhov Real nedokázal vyhrávať. Hral rozladene."

K tebe sa Barca zachovala ako?

"Páči sa mi, keď ma majú radi a keď ma radi nemajú, odídem. Odísť zadarmo z tejto Barcelony bola veľká lekcia. V priebehu posledných troch rokov som neustále počúval, že Alves odchádza, ale vedenie klubu mi do očí nepovedalo nikdy nič. Boli veľmi falošní a nevďační. Nerešpektovali ma. Predĺženie zmluvy mi ponúkli až vtedy, keď na nich FIFA uvalila sankcie. Vtedy som v podstate na tú hru pristúpil a predĺžil som zmluvu s tým, že o rok budem môcť odísť zadarmo. Tí, ktorí dnes Barcelonu riadia, nemajú ani potuchy o tom, ako sa k svojim hráčom správať."

Prečo si si vybral Juventus?

"Chcel som sa dostať preč zo svojej zóny komfortu a súťažiť na vysokej úrovni v klube, ktorý má víťaznú mentalitu a históriu. Takisto som víťazný typ, ako Juventus. Je to inštitúcia, ktorá vždy môže niečo naučiť. A ktorá vždy bojuje. Som tu šťastný a mám nové a pekné výzvy vo veľkom tíme."

V Barcelone si prežil obdobie, počas ktorého sa Katalánci veľmi horlivo snažili o nezávislosť. Čo si o tom myslíš?

"Pohŕdajú celým Španielskom. Hovorím teraz o obyvateľoch aj politických inštitúciách. Tak som to videl ja počas rokov strávených v Katalánsku. To zapríčinilo, že Katalánci sa zomkli, ale tak by to nemalo byť. Katalánci Španielov prijímajú so sympatiou, hoci k nim pristupujú nedôverčivo. A nemyslím si, že by to bolo dobré. Sú ľudia, ktorí prejavujú túžby po nezávislosti, ale ani nevedia, čo nezávislosť znamená. Idú s davom, pretože sa to patrí. Takisto postoj inštitúcií ako španielskych, tak aj katalánskych, je chybný. Ja osobne budem vždy dávať prednosť dialógu a dohode. Nezávislosť by bola chyba. Pokiaľ k tomu dôjde, obe strany tým stratia. Katalánsko a Španielsko sú silnejšie spoločne."

zdroj: ABC
foto: ABC

patrik12

17
2017-02-21 08:11:06

No a mame tu dovod preco hrame tak ako hrame. Postupne to vyplava na povrch. Barto je podnikatel a pripada mi ze klub vobec neriesi. Ziadna aktivita ked nas okato poskodzovali rozhodcovia, ziaden boj za Messiho, Mascheho a Neya pri natahovackach s danami, len pekne ticho, bez akehokolvek tvrdsieho vyhlasenia aby nebol nahodou odstaveny od koryta.

emiliano

5
2017-02-21 08:43:33

Tá jeho prvá veta o pohŕdaní celým Španielskom je nezrozumiteľná, vyzerá tak, že Katalanci pohŕdajú Španielskom. Ďalej už je to povedané inak, že prijimajú Španielov so sympatiami, aj keď nedôverčivo.Osobne si myslím, že má pravdu, nezávislosť Katalanska by bola oslabením Katalanska i Španielska. Tešili by sa Rusi, oni robia všetko pre rozpad záp. Európy na malé štáty, vtedy bude Rusko dominovať a diktovať.Chráň nás boh.

Fluxor

-7
2017-02-21 09:15:29

rozumný názor

Federer

-1
2017-02-22 16:31:32

Absolútny súhlas

naqiria

9
2017-02-21 08:48:48

Konecne si niekto dovoli povedat na plnu hubu co za ludi je vo vedeni barcelony. Neustale tu pocuvame ako je vsetko idealne, Bartomeu je spokojny so vsetkym, vsetci su spokojny s bartomeu. aspon pekne vidno co za (dovolujem si povedat) amaterov su miestami na svojich miestach.

fofo112

8
2017-02-21 09:24:48

ako je možné,že nechali svoje hviezdy Messiho, Neya, Mascheho grilovať za daňové podvody,nadávate na Pereza,počuli ste že by sa niečo dialo okolo CR7,ktorý má toho na rovaši viac ako títo traja dokopy ja nie.Myslím, že týchto pánov drží len jedna vec a to prachy.Už mi je úplne jasné,že chcú ešte zarobiť na Messim,takto sa odvdačia hráčovi ktorý za dvanásť rokov urobil pre barcu to čo žiadny iný hráč v historii klubu.

Fluxor

7
2017-02-21 09:11:41

Další článek v průběhu několika dní, kde někdo kritizuje vedení barcelony - a ne jenom to současné,a le i to před 10 lety, a to o něčem asi vypovídá.... Kde je kurva chyba? neslyšel jsem, že by si bývalé HVĚZDY Realu stěžovaly na vedení apod.. Tu se to objevuje nějak moc často

Fluxor

7
2017-02-21 09:14:45

Jinak líbí se mi jeho názor na nezávislost - na rozdíl od drtivé většiny zde rádoby katalánských vlastenců si já v žádném případě nezávislost nepřeju.

Jestper9

7
2017-02-21 11:23:26

tu si nemá nikto čo priat. je to vec katalancov a spanielov a neviem čo sa tu na čo hra? fanušik FCB je jedna vec, ale to hranie sa a boj za Katalansko je trápne!!!!

Jestper9

0
2017-02-21 11:23:32

tu si nemá nikto čo priat. je to vec katalancov a spanielov a neviem čo sa tu na čo hra? fanušik FCB je jedna vec, ale to hranie sa a boj za Katalansko je trápne!!!!

Jhonys

-14
2017-02-21 09:34:11

Tak já se nedivím, že na vedení nadává, když chtěl obří plat a vedení si s ním hned nepodalo ruku..

petrarcha

-4
2017-02-21 10:12:05

Média písali?

Jhonys

-4
2017-02-21 10:53:03

Jeho agentka a ex se tak vyjadřovala? :) jinak smutný fun fact, díval jsem se na staré články o Danim a ti lidi, kteří teď dávají Danimu za pravdu a nadávají na vedení, tak to dělali před rokem/dvěma přesně naopak :D :D

petrarcha

2
2017-02-21 11:17:59

Vedel by si aj najst zdroj? Nevadi ked nie, len ma to zaujima, kedze sa mi tento rozhovor s Alvesom pozdava a to ho moc z jeho prejavu na ihrisku moc nemusim.

A ano, vacsinou ludia pisu podla toho ako im to vyhovuje alebo ako hovori dav :)

fantomas

5
2017-02-21 14:25:35

Daniho z prejavu na ihrisku niekto nemusí? Povedal by som, že jeho prejav je ešte viac sympatický ako prejav Marcela (porovnávam ho s ním preto, lebo je technický krajný obranca, plus Brazilec).

petrarcha

-3
2017-02-21 18:05:08

Hovorím len za seba, čiže je to absolútne subjektívna záležitosť. Nepáčia sa mi hlavne jeho simulácie a nekonečne rozhovory s rozhodcom(o čom mimochodom hovoril aj Turan v jednom s rozhovorov).

petrarcha

-2
2017-02-21 18:05:37

*z

Jhonys

-3
2017-02-21 15:16:32

no, tak tu první vlnu trucování z někdy z roku 2011 (i když to už si tady asi stejně nikdo nepamatuje, podle toho, jak si tady někteří lidi nemapatují ani události z před dvěma roky...) už asi nenajdu, ale bylo to hodně podobné tomu, co bylo před touto sezónou. Už tehdy se mu dal poměrně velký plat a on na něm chtěl zůstat + chtěl dlouhodobou smlouvu, což k jeho věku a klesající výkonnosti vůbec nešlo dohromady. Těch článků je plno, třeba jeden tady:

Jhonys

-3
2017-02-21 15:16:50

http://www.goal.com/...

petrarcha

0
2017-02-21 18:07:40

Díky. Každopádne ako aj ty píšeš, išlo tam podla mna hlavne o tu dlhodobejšiu zmluvu a nie len na rok ked ho práve vtedy potebovali lebo ved ban....

Jestper9

-1
2017-02-21 11:27:59

Už dlhšie si všímam, že máš tu najobjektívnejší pohľad a vacsinou s tebov suhlasim. Zial inak je tu vacsina naivných fans s detským štýlom fandenia. Ked sa darí každý je boh a bez chyby ( hoci mnoho hráčov aj ked su vysledky su slabí , vid. Budquets) a ked sa nedarí, tak vsetko je zlé.

Jestper9

1
2017-02-21 11:31:02

* Busquets samozrejme. A hlavne nikto nechape, ze nedá sa roky rokuce byť na vrchole. Z dnesnej základnej zostavy už iba Neymar, Roberto a Umtiti sa môžu zlepšovat. Samozrejme Ter Stegen. A vlastne ani nie zostavy. Z celeho teamu + Digne. Zvyšok už len horšie bude hrat. A ano. Aj Messi. Stiahne sa do zálohy? možno pod utočníkmik tesne, ale ako Xavi a Iniesta v tom fachu nikdy nebude a hlavne záložník musí makat makat a makat :) To nie je Messiho parketa

fantomas

4
2017-02-21 14:31:50

Si absurdný. Najprv napíšeš, ako si vážiš Jhonysovu objektivitu a následne kritizuješ väčšinu tímu, že stagnuje a rovnako už len bude stagnovať. Navyše si pekne mimo.

Jestper9

0
2017-02-21 21:33:07

Nekritizujem Hovorím fakt. A na viacerých miestach píšem, že nedá sa stále mať super sezóny a toto ej normálne. Pokles formy myslím. Zažil som to u Barcelony už viac krát, za roky čo jej fandím a myslím, že každý fanúšik aj iných teamov.

Jestper9

0
2017-02-21 21:36:20

A pekne mimo? Toto som už počul a okrem vecí v minulosti sa mi potvrdili aj veci čo som vravel v októbri napr. Predpovedal som, že Gomes a Alcacer sa nechytia. Busquets sa nespamatá a jar bude ťažká. Euforici povedali, že som mimo a ako som povedal: príde február ( hoci som dufal, že neskôr) a zrazu tu bude panika! A je to tu. Takze mimo je niekto iný.

Jestper9

0
2017-02-21 21:37:58

Samozrejme som aj vravel, že treba záložníka iradneho, leob momentálne nikto! nikto! nie je top záložník. Ani Iniesta už kvôli veku. Ale pred pár mesiacmi záloha pre mnohých nebola problém! Busquets a Rakitič chytia formu ( v Rakitiča som dôfal) Gomes sa rozohrá a pecka. NO... nevyšlo

majo111

4
2017-02-21 15:45:16

jhonys boze ty si chmulo!!!dani si zasluzil kazdy cent co dostal inde by mozno bral raz take peniaze bol to srdciar jak hovado a neskutocny technik v rychlosti jeho vplyv na leovu hru bpl obrovsky!!! tak si tu hubu o neho neobtieraj lebo neviem ci este budeme mat takeho beka a to co predvadza sergio to by dani uhral lavou zadnou. a v juve dlhsie nehral lebo mal zlomenu nohu aby si nemudroval ze ani tam nehra dani bol a je superhvizda!!!!

Jhonys

-4
2017-02-21 17:28:20

opět pro obezřejmení, jsem Daniho velký fanoušek, hubu si o nikoho neotírám. Nenapsal jsem nic, co by nebyla pravda :) navíc jsem o Juventusu neřekl ani slovo, tak nevím, proč tady vytahuješ naprosto nesmyslné věci. Pokud byl takový srdcač, tak nevím, proč měl jeden z největších platů (větší než třeba Puyol nebo Piqué..) v klubu a nechtěl se ho vzdát. A když už jsme u toho, zkus si přečíst ty staré komentáře, divil by ses, kdo všechno Daniho vyhazoval :)

mikimi122

4
2017-02-21 09:46:47

Mam rovnaký názor na Katalánsko a Španielsko.

Vendeta

6
2017-02-21 10:29:46

Juventus som mal velmi rád už od malička. Po barcelone moj druhý najoblubenejší klub. Tam si hráčov važia

BarcaFan4502

3
2017-02-21 16:15:00

konecne to niekto povedal, u nas prestupova politika funguje nachuja,vo vedeni su hajzli prizivujuci sa na uspechoch hracov pritom oni neurobili nic

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.