FC Barcelona včera zverejnila výsledky prieskumu Observatorio Blaugrana, v ktorom socios aj fanúšikovia Barcelony z Katalánska odpovedali na rôzne otázky súvisiace s katalánskym klubom. Zároveň boli zverejnené aj výsledky prieskumu, z ktorého sme sa dozvedeli, odkiaľ vlastne socios Barcelony čerpajú informácie o klube.

V ankete na otázky odpovedala vzorka opäť 1000 socios. Pokiaľ ide o tlač, najväčšiu skupinu tvoria socios, ktorí čerpajú informácie z katalánskeho denníka Mundo Deportivo (58,7%) a na druhom mieste sa ocitol katalánsky denník Sport (56,7%). Mundo Deportivo pritom takýto dobrý výsledok nikdy predtým nezískal. Doteraz získal denník najviac hlasov v prieskume z júla 2017 a to 58,1%.

Na pódium sa dostal aj denník La Vanguardia, ktorá podobne ako denník Mundo Deportivo, patrí do mediálnej skupiny Grupo Godó. Na ďalších miestach sa nachádzajú Marca (12,8%), Ara (7,9%), As (6,2%), El Periódico (6,0%), El Punt Avui (2,7%), L’Esportiu (2,35%), Vilaweb (1,3%), El Mundo (1,1%) a El País (1,1%). Okrem toho 6,2% respondentov uviedlo ďalšie novinové tituly a 11% tvrdí, že tlač nečíta.

Pokiaľ ide o rozhlasové stanice, najviac socios počúva rádio RAC1 (57,3%), ktoré takisto patrí Grupo Godó. Na pódiu sa ocitli Catalunya Radio (42,8%) a Cadena SER (5,2%). Ďalšie pozície si medzi sebou rozdelili Radio Marca (3,9%), COPE (1,8%), RAC 105 (1,4%) a Catalunya Informació (1,1%). Len 1,9% socios poukázalo na iné rozhlasové stanice a až 19,5% účastníkov prieskumu rádio vôbec nepočúva.

Socios odpovedali aj na otázky týkajúce sa čerpania informácií o klube z televízií. Najväčšiu popularitu medzi socios má televízia TV3 (65,7%) a na ďalších miestach sú Barça TV (41,3%), Esports3 (24,4%), Movistar+ (7%) či Cuatro (5%). O tom, ktoré médiá v španielsku patria do akej mediálnej skupiny a ktoré sú do akej miery dôveryhodné, sme písali v tomto článku.

zdroj: mundodeportivo.es, fcbarcelona.com
foto: facebook

Komentáre

Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.