Madridský denník Marca analyzoval vplyv Lea Messiho na dianie mimo ihrisko, z ktorého ťaží katalánska Barcelona. Argentínčan totiž neťahá mužstvo len na trávniku, ale aj z pohľadu príjmov, ktoré generuje pre klub.

To, že Messi zostal v Barcelone, je pre klub veľmi prínosné nielen na trávniku. Messi má enormný vplyv aj na klubovú pokladnicu. Marca poprosil Carlosa Cantóa, riaditeľa SPSG Consulting, Luisa Baeza, zakladateľa The Connect a Davida Serrahima, zakladateľa športovej marketingovej agentúry Octagon, aby analyzovali vplyv Argentínčana z pohľadu vplyvu na financie FC Barcelona.

"Pokiaľ ide o otázku vstupeniek, existuje veľa fanúšikov, ktorí sú ochotní zaplatiť aj 200-300 eur za možnosť vidieť najlepšieho hráča na svete. 5 až 10% turistov prichádza do Barcelony z futbalových dôvodov. Leo Messi má vplyv aj na mesto," uviedol Carlos Cantó. Riaditeľ SPSG Consulting si myslí, že možný odchod Argentínca by z hľadiska sponzoringu nebol citeľný okamžite, ale po nejakom čase by sa tento efekt prejavil.

"Časť príjmov Barcelony pochádza z tkz. zápasových dní. Fanúšikovia chcú naživo sledovať najlepších hráčov na svete, preto Messi má určite vplyv. Čoraz väčšiu skupinu fanúšikov tvoria tí, ktorí nemajú permanentky," povedal Luis Baez. "Je potrebné pamätať na to, že predaj dresov Argentínčana generuje zisk dvoch miliónov eur ročne a získať túto sumu po jeho odchode nebude jednoduché," dodal.

"Myslí si, že Barcelona má podpísané zmluvy so sponzormi, ktoré obsahujú aj klauzuly súvisiace s osobou Lea Messiho. Pokiaľ on odíde z klubu, musíte počítať so stratou až 30% z výnosov z tohto typu zmlúv," povedal Baez.

"Globálne značky hľadajú kluby s veľkou prestížou a stabilitou, ktoré dosahujú športové úspechy a majú najlepších hráčov. Barcelona už dávno nedosiahla žiadny výrazný triumf v Európe," dodal David Serrahima.

"Pokiaľ ide o ligu, tak La Liga nezávisí do veľkej miery od jedného hráča. Vidieť to bolo napríklad v ľahkej atletike po odchode Usaina Bolta či v plaveckých pretekoch po odchode Michaela Phelpsa," povedal Cantó. "Barça, Messi a mesto Barcelona si spolunažívajú. Lionel je ambasádorom hlavného mesta Katalánska."

zdroj: marca.com
foto: fcbarcelona.com

Diskusia

4 komentáre
2020-09-09 09:52:32
Takže barcelona zarobi na messiho predaji dresov cca 2 mil. €.. Kde su teraz tí co hovorili ze ked klub da za Messiho 150mil. € tak do roka to ma klub naspäť z predaja dresov? :DDD
2020-09-09 10:21:08
Co sa tyka tej sumy 2 mil. na dresoch. Viete aj kolko z tej ciastky ide priamo klub? Lebo podla mojich info je to maximalne 5-7% takze by to bolo nejakych 100 000 pre klub a zbytok ide znacke.