Včera sa uskutočnila tlačová konferencia prezidenta FC Barcelona Joana Laportu, na ktorej rázne reagoval na list Josepa Mariu Bartomeu a priblížil aj výsledky auditu v klube. Dnes publikujeme prepis jej druhej časti. Prvú časť si môžete prečítať na tomto odkaze.

[Nacional.cat] Čo si si pomyslel, keď si čítal Bartomeuov list?

"Prečítal som si ho v lietadle a pomyslel som si, že je to klamstvo. Predchádzajúce vedenie sa chce zbaviť zodpovednosti. Samé lži."

Keby si o tom všetkom vedel predtým, kandidoval by si vo voľbách aj napriek tomu?

"Máme vysokú morálku. Sme presvedčení, že sme prijali rozhodnutie, ktoré bolo potrebné prijať. Rovnaké je to v prípade Lea Messiho. Je to smutné, ale nevyhnutné. Klub je ponad všetkými. Sme presvedčení, že túto situáciu zvrátime, už to robíme. Dnešná konferencia nie je o predstavení výsledkov auditu. Len o poskytnutí kontextu a chceme zodpovedať vaše otázky. Nebojíme sa výziev. Tie nás motivujú. Podarí sa nám to. Som optimista, vidím postoj hráčov. Chcú hrať a ukázať svoj talent a oddanosť voči klubu. Bude to už len lepšie. Začína sa nová éra. Ak budeme jednotní, bude plná úspechov."

[Cadena COPE] Povedal si, že odchod Messiho bol nevyhnutný. Ako si prežíval jeho prezentáciu v Paríži? Je pravda, že po oznámení odchodu prišla zo strany klubu ešte jedna posledná ponuka?

Tento článok je exkluzívny obsah ForcaBarca

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte alebo registrovať.
2021-08-17 18:23:21
Až tak nevyhnutný zase nebol, ale to by musel byť Laporta schopnejší. Keby bol taký srdciar,predĺži v júni, berie 50% a tie si zníži ako Piqué.

Toto win-win pre oboch. Vytúžená funkcia a odchod do PSG. Reputačne utrpela vlastne len liga.

S tým Messiho stdcom pre Barcelonu to nebude také horúce, kapitán po Iniestovi mal byť Piqué.

Laportovi neverím ani slovo.
bulldozer Premium 2021-08-17 18:34:15
Ved museli znizit platy o 200 mega. O tolko by nikdy neznizili bez Messiho.
sid1 2021-08-17 18:40:15
Je pekne ked sa o leovi a jeho vztahu k barce vyjadruje clovek zo slovenska co ma vek len o trocha vacsi ako leov cas v barce...
frkmrk 2021-08-17 18:47:22
Chrapun zabudol, po ciom chrbte sa vysplhal na svoj post.
adam25255 2021-08-17 18:52:19
bulldozer do stropu sa berie to, čo ten hráč momentálne berie. Piqué hrá kvôli tomu za symbolickú sumu.

Vraj treba Messimu vyplatiť 39M, som zvedavý, ako to dopadne.(ak je srdciar tak to odmietne)

sid1 prepáč, že od Bayernu mám pochybnosti o Mesiho loyalite. Už 3x chcel odísť. Tak, aby nechcel, mu dal Barto megazmluvu.
Rasto Premium 2021-08-17 23:00:04
Už mi to tu začína pripadať ako hon na čarodejnice. Vinný je Barto, Laporta, Messi, kapitáni, hráči-darmožráči, Tebas, CVC, Superliga, PSG a neviem, kto ešte. Čo tak začať si užívať novú Barcu bez Lea- napr. Pedriho, FDJ, Depaya, Garciu, Demira, mladých z La Masie, ale aj ostatných, ktorí sú ochotní nechať na placi všetko? Je jasné, že v klube nie je všetko ako má byť, ale to nech riešia kompetentní, to, čo sa stalo sa stať nemalo, ale život ide ďalej. My vieme veľmi málo, ako to v skutočnosti bolo, pretože dnešný článok o situácii v klube odporuje včerajšiemu, včerajší predošlému a zajtrajší bude dnešnému, lebo novinári... Kto si bez viny, hoď kameňom! Leo v drese PSG - bude to čudné, ale je to skutočnosť a beriem to tak, že to tak proste je. Bude mi chýbať, ale Barca tu je naďalej a teším sa na novú sezónu bez ohľadu na to, ako dopadne.
adam25255 2021-08-18 04:50:44
Rasto nakoniec to dopadlo tak, že CVC bol pokus Tebasa udržať Messiho, aj keď Laporta už rozhodol.

Ale od odchod Messiho nezmyselne hodil na ligu ako správny politik.(oficiálne stanovisko klubu)
Rasto Premium 2021-08-18 08:00:57
No asi to bude takto, keď si tak rozhodol...
emiliano 2021-08-19 07:32:26
Rasto súhlas, treba si užívať nový káder. Nebolo možné Lea udržať, aj keď si znížil plat o polovicu, nakoniec vieme, že aj bez jeho platu ešte treba znižovať platy iných. Nie pocity, ale fakty sú dôležité a tie sú také, že máme obrovský dlh a na platy ide 110% príjmov, to nemožno udržať v žiadnej firme, iba tak v štátnom podniku. Toto sú fakty a nie je to o viere. Ak sa však niekto rozhodne pre niečo a ignoruje fakty, potom mu niet pomoci. To je ako s antivaxermi. Hovorí sa tomu aj konfirmačné skreslenie - hľadám len fakty, ktoré potvrdzujú moje vopred prijaté rozhodnutie, ostatné ignorujem. Už treba prestať s tými špekuláciami. Leovi budem držať palce, nech bude kdekoľvek, vždy sa budem pozerať na jeho zápasy, dal nám všetko, čo mohol, ale raz sa to muselo skončiť tak, či tak.
Rasto Premium 2021-08-20 20:30:06
Ja osobne sa na novú Barcu teším a neriešim problémy, na to sú tam iní.
2021-08-17 18:35:04
Myslíš ten jún kde kvôli izolácii copa americi nemohol opustiť celý mesiac hotel nie to si odskočiť podpísať zmluvu na druhý kontinent?
Ale tak čo čakať v dnešnej "konšpiračné" dobe, kde su ľudia schopny spochybniť aj to ze ten nos medzi ich očami není ich..
adam25255 2021-08-17 18:44:36
Ale to, že o 2 dni po neúspešnom podpise zmluvy je dohodnutý s PSG je úplne normálne.
Mody 2021-08-17 18:51:49
Čo je na tom? Vyjednávania trvajú dlho kvôli klubom ktoré si dohaduju peniaze a bonusy. On išiel ako voľný hráč, do klubu do ktorého chcel ísť, nemal dôvod to zdržiavať. Ale tak asi si nájdeš vždy niečo.
frkmrk 2021-08-17 18:55:34
adam25255,Leo priletel podpisat dohodnutu sumu ktora platila az pokial nezobral Messi pero do ruky a okamzite ho spinavec zradil, tak uz nebud taky sprosty a nedristaj somariny,bolo lahke podrazom sa zbavit Messiho, ale teba sa tak lahko tu nezbavi nik.Tak ak mas len stipku rozumu, tak rozmyslaj, no ale na druhu stranu ti neprajem aby si takto dopadol ak raz dospejes a budes zamestnany.
adam25255 2021-08-17 18:55:47
Mody ale veď bol vraj úplne psychický zdevastovaný, alebo že by nie.
Oleguer23Legend 2021-08-17 19:01:16
Mody - pred izoláciou mal kopu času - keď niekto chce silou mocou ostať v klube, tak podpis zmluvy vybaví rýchlo aj počas sezóny - má na to agenta aj - otca, nemusí všetky detaily riešiť Messi sám...

...a mimochodom, niektoré konšpiračné teórie sa nakoniec potvrdili ako pravdivé... tvrdíš, akoby len oficiálne verzie boli pravdivé a treba len tomu veriť - a to nemyslím len vo futbale ale celkovo... ja som napríklad v F1 hneď po pretekoch prekukol čo sa dialo v Singapúre 2008 - málokto veril, ale o rok sa to potvrdilo :D
Eli_vantha Premium 2021-08-17 19:04:55
Oleguer- hej a v nevadskej pusti kedysi davno havarovalo UFO a americania tajne kopiruju mimozemsku technologiu a skumaju mrtve telo mimozemstana
adam25255 2021-08-17 19:05:18
frkmrk Laporta nie je svätec, ale Messi ho za vinníka neoznačil. Celé je to také… divné.
Oleguer23Legend 2021-08-17 19:25:33
Eli-vantha - jasné, vytiahneš tie najabsurdnejšie konšpirácie aby si dal akože víťazný argument :D...
Toto s Messim je aspoň dosť možné a pravdepodobné, vylúčiť sa tú možnosť nedá.
Eli_vantha Premium 2021-08-17 19:39:00
Vies co? Bodaj by si mal pravdu lebo by sa mi ovela lepsie dychalo keby som vedel ze messi chcel odist a nie ze musel
Serunato 2021-08-17 20:15:09
Adam, Messi smlouvu nepodepsal v červnu protože nevěděl, že to může skončit takhle. Laporta to krutě podcenil, nechápu proč mu to pořád dáváš za vinu. To čekáš,že týden před začátkem sezóny řekne "promiňte, ale já teď hrát nemůžu protože budu půl roku plakat? Musel to vyřešit takhle rychle protože mu nic jiného nezbývalo,tak se o něj pořád neotírej!
adam25255 2021-08-17 20:57:13
Serunato ale vieš. V Paríži je až príliš šťastný na to ako odchádzal. Takže si nemyslím, že to, že nemohol zostať v Barcelone je pre neho taká prehra.(z toho čo hovoril v Paríži sa mi chcelo zvracať)

Keď mu Barto prekazil s Tebasom odchod, tak bol očividne deprimovaný do zimy.(aj výkony trpeli) Teraz proste pôsobí príliš šťastne, aby som mu tú tlačovku uveril.(poplakal si a o pár dní s úsmevom do Paríža)
snapshot 2021-08-17 20:57:35
MOdy ty si fakt myslis, ze to je v dnesnej dobe take tazke podpisat zmluvu s hracom, ktory je na druhej strane zemegule? Ako fakt?
Serunato 2021-08-17 21:30:32
Pokud se rozejdeš s ženskou a ona má druhý den chlapa,je to divný, ale tohle je fotbal,on přece nemůže přiletět do Paříže,tvářit se jak boží umučení a říkat, že tam být nechce, ale musí. Hlavně chce hrát a užívat si fotbal, tak prostě musí hodit za hlavu to co bylo a soustředit se na to co je teď
Streak 2021-08-17 22:20:57
Adam to sa sproste očakáva od nového hráča že sa bude usmievať atď. Ako by to vyzeralo keby prišiel a by bol zdrveny a pod. Čo by si pomysleli ty fanúšikovia? To že sa usmieval je skôr povinnosť.
bendo 2021-08-18 10:29:31
vždy ide len o peniaze
2021-08-17 19:01:58
Po troch rokoch píšem prvýkrát a to že odchod Lea bol ním a Kelafínom upečený už dávno a servíroval sa v posledných týždnoch. Ziadna LL, CVC, Florián Perverz, FFP usw. Bolo sa na čo vyhovorit. Kto vie byt líder ukázal pri remontade Ney. A nie Leo. Ani nikdy nebol. V Lpoole či u Bavorov hral pštrosa. Odchod som už zmetabolizoval a teraz som velmi zvedavý ako nabudí chalanov z liahne a predražených nákupov absencia Parížana. Ale pri puritánskom flámovi to asi sláva nebude. A teraz do hejtu, fandovia. Hlavne ponovembroví. Fandím Barce od čias Johana a bola to dobrá Barca vtedy, teraz a bude vždy. Barca má historiu , PSG petrodoláre
Tiamo 2021-08-17 19:06:56
Nikto ti tvoj názor neberie, len je potrebné si uvedomiť kde by bola Barca nebyť Messiho ?
arogantaldo 2021-08-17 19:35:16
Bola by na Camp Nou, v Barcelone,Katalánsku, La Lige, vítazná či porazená.Real, Atleti , Bavori, Fergusonovci, Pepovci, Abramovičovci či Kloppovci vyhrávali tituly aj bez neho
SpectraLab 2021-08-17 20:32:48
Ked hovoris ze od cias johana... Myslis od cias zalozenia konta na tomto fore s menom johan? Alebo od cias cruyfa? :D
arogantaldo 2021-08-18 17:01:25
od čias Cruyffa
Eli_vantha Premium
2021-08-17 19:06:55
Hej Laporta to si kedy zistil ze messiho odchod bol nevyhnutny? Minuly tyzden alebo este pocas predvolebnych slubov? 🤡
2021-08-17 20:25:47
Ahojte,dasa najist na nete tato Laportova tlačovka cela takto v pisanej forme ? Kludne v hocijakom jazyku ? Moc sa mi to nedari nikde najist.

Rad by som podporel tuto stranku a stal sa "premium"..:D ale žial tento mesiac to este nepôjde :/
2021-08-17 20:26:48
Takze Laporta po hre s fanusikmi nazvanej udrzim tu Messiho, ktora vobec nedopadla, rozohral dasliu hru, kde sa tvari, ze vsetko je ako ma byt. Aby mu to cele nespadlo na hlavu ako Bartovi.
RoAd 2021-08-18 09:01:34
Praveze naopak: aby mu to cele spadlo na hlavu! Myslim tym jeho biznis a osobne ciele, nie Barçu.
2021-08-18 11:18:11
Neviem, či niektorí pisatelia boli vo vážnej riadiacej funkcii, kde museli prijať rozhodnutie s dopadom na prežitie spoločnosti, ktorú riadili. Ja z vlastnej skúsenosti viem, že niekedy je nutné urobiť niečo nepopulárne za čo vás budú všetci kritizovať, ale urobíte to pre záchranu spoločnosti. To je teraz Laportov prípad. Samozrejme, keď sa chcel stať prezidentom klubu sľuboval, že udrží Messiho. Po oboznámení sa s financiami klubu pochopil, že to nie je možné. Stačí si porovnať aktíva a pasíva a vec je jasná. Messi mal ísť už vtedy, keď o to žiadl klub a ten mohol na ňom aspoň niečo zarobiť. Jeho výkonnosť už bude len klesaťm taká je neúprostná logika stárnutia. Klubu odovzdal to najlepšie čo dokázal a nám prinášal radosť. Vždy je to tak, že keď sa zodpovednosť prenesie na mladších, tí sa ukážu ako noví lídri. A nečudujte sa Messimu, že o dva dni podpísal novú zmluvu. Jeho otec zrejmé chápe čo to je exit stradegy aa zrejme mal pripravený náhradný plán. Netreba zabúdať, že futbal je business a o prachy ide až v prvom rade. Messi nie je výnimka!
RoAd 2021-08-18 13:12:38
Suhlasim so vsetkym az na to, ze Laporta "len zistil aka je realita a sa podla toho zachoval". Treba si spomenut na to, ze do poslednej chvile tvrdil vsetkym (aj Messimu), ze je vsetko v poriadku. A ked Messi a jeho otec prisli do Barcelony na hotovu vec a podpis, vtedy sa to uz nedalo, lebo "Laporta to zistil na poslednu chvilu". To predsa neznie ako rozumne a efektivne riadenie spolocnosti, alebo?