Tento text je komentár novinára Roberta Gomeza, ktorý napísal pre madridský denník Marca.

To, že ste jedným z najlepších futbalistov na svete, ešte nezaručuje, že budete aj skvelým trénerom. Xavi Hernández ako tréner ukázal len málo nápadov, hoci má v Barcelone k dispozícii skvelé mužstvo.

Na tlačových konferenciách a aj na tých po zápase, je Xavi v pohode. Ale v zápasoch v priebehu 90 minút mu chýba veľa skúseností.

Xavi ponúka svoje názory po zhliadnutí zápasu. Najväčší tréneri v histórii športu korigujú počas zápasu. Zároveň sa obklopujú aj asistentmi trénerov, ktorí im radia a poskytujú poznatky, vďaka ktorým sú lepší.

Je pravda, že v klube musel zvládnuť veľmi ťažké obdobie a že vyhrá veľa zápasov s tímom, ktorý mu prezident Joan Laporta zostavil vďaka aktivácii povestných pák, no to, čo môžeme vidieť, je zrejmé. Trénerská lavička v Barcelone môže byť pre Xaviho priveľké sústo.

Samozrejme, to isté sa hovorilo, keď túto náročnú úlohu na lavičke Barcelony prevzali mená ako Pep Guardiola, zosnulý Tito Vilanova či súčasný tréner Španielska Luis Enrique, no potom zmenili históriu Blaugranas.

Budeme si musieť počkať a dúfať, že Laporta a culés nezačnú byť nervózni ak sa nedostavia športové úspechy. Pretože po toľkých pákach sa všetky oči budú upierať na Xaviho a ten bude musieť dokázať, že je viac než pripravený viesť Barcelonu.

zdroj: marca.com
foto: twitter/fcbarcelona.com

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte alebo registrovať.
T0mIO Premium
2022-08-16 17:28:34
Nič prekvapivé
2022-08-16 17:37:35
´´Xavi Hernández ako tréner ukázal len málo nápadov, hoci má v Barcelone k dispozícii skvelé mužstvo´´ - skvelé mužstvo ma len niekoľko zápasov v príprave a Rayo teraz, navyše je tam priveľa nových hráčov, ktorý sa potrebujú aklimatizovať a to chvíľu potrvá. Keby niečo také napísal v polke sezóny dobre, ale teraz je tu nasmiech on asi si tento Gomez potreboval rypnúť do Xaviho.
RonaldinhoFCB 2022-08-16 18:01:53
Treba čítať všetko do konca... Aj to že treba si počkať ako mu to pôjde ďalej. V každom prípade stavila Barca na jednú jedinú kartu a to že Xavi a páky zaručia úspechy... Stačí rok dva bez trofeje a tie prijmi budú tak chýbať že aj Xavi začne byť menej akože klub...
mikimi122 2022-08-16 18:15:35
Prečo usudzuješ, že som do konca nečítal? Páky znamenajú stratu len okolo 40 mega za sezónu, čo nie je až tak veľa. Myslím, že nie je nutné vyhrať úplne všetko v tejto sezóne, aby sa nemuseli brať páky za neúspech. Úplne postačí priviesť nejaké tie ´´základné príjmy´´, ktoré by mali byť pre Barcelonu samozrejmosť ako za postup do vyraďovačky v LM a pod.
mikimi122 2022-08-16 18:18:09
Takéto články sa mi zdá, že sa píšu len z jedného dôvodu. Vytvoriť tlak na Barcelonu, Laportu a Xaviho. Fanúšikovia chcieť vidieť úspech kvôli pákam a taký novinári toho budú využívať.
psg11 2022-08-16 18:18:53
40M za sezonu nie je vela? :D
mikimi122 2022-08-16 18:21:55
Keď máš príjem okolo 800 mega možno aj miliardu dosiahneme, tak to až taká strata nie je.
RonaldinhoFCB 2022-08-16 20:12:14
Mne sa páčia prognózy o ziskoch keď v skutočnosti je to len tip. Stačí vypadnúť v LM v skupine a porovnaj to s finále v LM a už máš rozdiel aj 50 mega... To je rozdiel. Za titul a za 3-4. miesto v lige je tiež rozdiel v miliónoch.. A žiaden prestup ani páka ti nezaručuje tieto príjmy. Plus rátaj s prestavbou štadiónu. V čase najväčšej krízy od 2.sv vojny sa to môže predrazit tak, že to reálne môže položiť klub na kolená plus covid stále nezmizol...
To všetko môže reálne všetko zmeniť.
Áno fandiť treba, ale zas realita a budúcnosť môže byť ešte úplná iná.. Plus nezabúdaj že dlhy sa stále nestratili a neplatili, len sa o rok dlhšie odložili tom čo sa môže o rok vrátiť.
Občas mám pocit, že keď sa zaviedli páky, je všetko za vodou a Barca je späť, ale až po ďalšej výročnej správe sa ukáže pravda.
2022-08-16 17:37:38
Za posledné roky by trénerská lavička Barcy mala mať názov Centrifúga.
2022-08-16 17:40:38
To platí v každom mužstve: vieš - nevieš.
Trofeje, víťastvá, hra mužstva, návštevnosť.
Finančný vklad do klubu, návratnosť investícií.
Uvidí sa, netreba kuvíkať, ja mu verím…
2022-08-16 17:42:02
Čo všetko dokáže vyvolať jedna remíza.
Martin77 2022-08-17 07:31:55
asi tak :D
2022-08-16 17:55:39
Škoda že podobný článok som nečítal po Clasicu 🙂🤫
VtakGabo 2022-08-16 21:17:45
A po clasicu prisla famozna bilancia 6-2-4... to je bilancia hodna Namestova, nie Barcelony... 🤷‍♂️
2022-08-16 17:59:32
Tak jedine s cim suhlasim, je posledna veta.

Aktivovali sme privela financnych pak a priviedli privela hracov. Hotovych hracov. Teraz je mozno na case opat pracovat s La Masiou, hracmi z nej a vhodne doplnat do zostavy. Nestaci mat v zaklade Arauja, Pedriho a Gaviho. Pre mna osobne to je malo. Chcem tam vidiet Baldeho ako stvrteho napriklad.

Lebo ak budeme dalej nakupovat, nie sme moc odlisni od City, PSG, Chelsea...
Barco10 Premium
2022-08-16 18:08:36
Tie ma to už napadlo ale na to je ešte skoro
2022-08-16 18:30:22
Snad byli jen unavení po náročné přípravě, protože to byla fakt slabota.
Marian Premium
2022-08-16 18:54:12
Madridské drísty po prvej remíze. Klopp má 2 remízy tiež na to už nemá…
jirkam Premium 2022-08-16 18:58:31
Ale na rozdíl od Xaviho reaguje na vývoj utkání, co on dělá hrozně opožděně. Můžete mě ukamenovat
SpectraLab 2022-08-17 06:45:24
Súhlasím s marianom, liverpool dvakrat remizoval s pomerne slabymi klubmk, a nikto z toho taku dramu nerobi. To len pri barcelone je to furt tak...
cestmir Premium
2022-08-16 19:47:24
staci, aby se zvysila efektivita pri vytvorenych sanci a bude to OK. podivejte se na Real, kam to s jejich hrou dotahl ... ja nejsem anti-Realista ... beru je jako konkurenci a na jejich zapas se i rad podivam ... ale ta jejich hra je proste priserna a jediny snad, cim disponuji, je trpelivost ...
RoAd 2022-08-16 20:31:58
Na zvysenie efektivity cakame uz fakticky od zaciatku roka. S Koemanom tu vacsina nemala ziadnu trpezlivost, a myslim, ze o par mesiacov budeme moct ohodnotit aj Xaviho. Nikto si totizto nezasluzi 100 sanci. A zatial sme so Xavim nic nedokazali. Predtym sme aspon CDR vyhrali, a to za ovela horsich podmienok.
Vladinko 2022-08-16 20:35:46
No, je pravda, že valverde, setien, koeman...všetci títo majú vyššie % výhier v Barcelone ako xavi...valverde dokonca o 20%
CaptainAwesome 2022-08-16 21:14:35
Všetci ktorých si vymenoval mali najlepšieho hráča v histórii futbalu.
CaptainAwesome 2022-08-16 21:15:04
Nezabudni ma dourážať a šíriť o mne ďalšie klamstvá ;)
jano_1987 2022-08-17 00:00:29
Setiena potopil klub. Lebo hráči mali väčšie slovo ako on. A klub podporil hráčov. Koemana potopil klub a hlavne súčasný prezident. Že mal Messiho? Ten pol sezóny bol mimo a chcel odísť. Potom sa nejak pozbieral. V druhej sezóne mu odišiel Messi, pár dní pred koncom prestupáku aj Griezman. Jediná posila čo dostal za 2 roky bol Luuk de Jong, čo chcel. Potom došli ešte Garcia (nič moc, ale bol zadarmo) a Depay (žiaľ zranil sa). A polovica kádra bola zranená snáď pol sezóny 20/21 a aj v čase keď ho vyhodili, tak minimálne 1/3 kádra bolo dlhodobo zranená.
leonidas129 2022-08-17 01:40:03
oni tak hrali celu minulu sezonu. prehravali a boli aj herne horsi vo vsetkych zapasoch vyradovycky LM a aj tak to vyhrali, a v lige spustukrat prehravali ale na konci dokazali urvat vitazstvo ako teraz v prvom kole. toto my buhuzial zatial nemame
Vladinko 2022-08-17 07:53:13
Úplne súhlasím s Janom, Messi bol pod setienom a koemanom už iba tienom toho slávneho hráča s občasnými zableskami geniality.
CaptainAwesome 2022-08-17 09:59:08
Messi v sezóne 19/20: 31 gólov, 27 asistencií.
Messi v sezóne 20/21: 38 gólov, 14 asistencií.
Messi vyhral v roku 2021 zlatú loptu, ale bol len svojim “tieňom”. Musel sám ťahať Barcelonu, pritom mal pri sebe neschopných hráčov ako Lenglet, Braithwaite, atď a neschopných trénerov ako Setién a Koeman, ktorého vyhnali pomaly z každého klubu ako psa. A tu sa niekto opováži povedať že Messi bol len tieňom, len kvoli tomu, aby mohol nesúhlasiť so mnou, je neviem či na smiech, alebo na zaplakanie.
leonidas129 2022-08-17 11:10:19
CaptainAwesome . budu nazyvat tienom hraca, ktory vyhral za vykony v tom case zlatu loptu. co kua viac by chceli? bez neho by Koeman nevyhral pohar a tazko by bojoval o ucast v lige majstrov. Leo v tom case potiahol tim tak, ako to Ronaldo v Manchesteri nikdy nedokaze
takyto fanusikovia si miesto neho zasluzia Dembeleho, ktory zahra dobre dva zapasy v priprave a uz ho oslavuju a ani im nevadi 5 rokov chabych vykonov
keby sme mali jeho, tak ziadne 0:0 by v prvom zapase nebolo
jano_1987 2022-08-17 11:54:13
Ronaldo ťahal United čo sa dalo. Žiaľ United majú otrasný káder. Navyše je rozdiel hrať hrot v 4-2-3-1 alebo hrať niečo medzi krídlom, či podhrotom a mať okolo seba ako pomerne schopný tím.
leonidas129 2022-08-17 12:16:44
hej, ale rozdiel je, ze Messi to tahal aj asistenciami a tvorbou hry, zatial co Ronaldo "len" golmi
jano_1987 2022-08-17 13:42:22
Porovnávaš 2 rôzne posty, kde mal každý inú úlohu. Ronaldo by mal tiež asistencie, ale Rashford by sedel aj v 3. amglickej lige, Sancho hral mizerne, Greenwood nehral. Nemal tam s kým hrať. Celý tím hral mizerne.

Ale ak použijem tvoju logiku, taký Modrić najlepší záložník La Ligy a člen TOP3 záložníkov sveta za poslednú sezónu vlastne Realu nepomohol, lebo v La Lige mal 2+8 v poslednej sezóne. Čo to je? Nič. Ako ho vlastne niekto môže porovnávať s KDB?

leonidas129 2022-08-17 14:19:46
Messi mal vecne zraneneho Dembeleho, ktory stratil 20 lopt za zapas a bez formy hrajuceho Griezmana a smozrejme este Goatweita.
kto da tolko golov z podhrotu? tolko daju top hroty ked maju zivotnu sezonu. + asistencie a tvorba hry. simply Messi
CaptainAwesome 2022-08-17 19:27:43
Vďaka leonidas za podporu, súhlasím som všetkým čo si napísal 👍
leonidas129 2022-08-17 19:42:56
vobec nieje zac. vzdy ma vie neprijemne prekvapit ako vedia fans barcelony nedocenit Messiho, ktory bol aj v jeho priemernych sezonach najlepsim hracom, ktory behal po travnikoch a fanusikom Barcelony dal tolko radosti ako nikto
na to sedi vyrok, ze Messi je obetou svojich vlastnych standardov
2022-08-16 20:57:10
No po prvej vete som to už ani nečítal ďalej. Stačilo mi posledné slovo...Marca...
Rasto Premium
2022-08-16 22:47:02
ManU už vypadáva, Lpool už stratil šancu na titul, Barca už odvoláva Xaviho. Drísty fanúšikov, hlúpych bývalých hráčov a novinárov nemajú konca a to sa odohrali 1 až 2 kolá. Smutné... Úprimnú sústrasť vám pesimistom, asi si budete musieť nájsť nový klub.
2022-08-17 01:25:26
Faktom je ze nas sposob hry a jej ponimanie su prezite
jirkam Premium 2022-08-17 06:51:16
Stačí si vzpomenout jak hrálo City v pondělí,dosadit .je misto Barcy. Máme vizitku Xaviho a Kllopa
tunno Premium 2022-08-17 07:04:51
City je najlepsi tim sucasnosti a hraju to co my. Len maju odost kvalitnejsiu zakladnu zostavu a piluju to roky.
jano_1987 2022-08-17 07:26:55
Len s tým rozdielom, že u City je to pár zlých zápasov. Kým v Barcelone sa stále pokračuje v tom tej hádzanej a milión prihrávkach dozadu čo aj minulý rok. Progres nejak vidno nebolo.
jirkam Premium 2022-08-17 07:33:04
Přesně
tunno Premium 2022-08-17 07:42:30
A to je dosledok toho co som napisal. K tomu v PL sa ina hracia doba, ked v la lige polovica timov taha cas od prvej minuty. Uvidime tak o rok, co dokaze Xavi s timom spravit. Dufam ze sa mu podari ziskat Bernarda nech má to co si zaziadal, mne sa niektore posily nepozdavaju.
tunno Premium 2022-08-17 07:43:19
*je ina hracia doba
jano_1987 2022-08-17 08:20:10
Samé výhovorky tunno. Kto chce byť úspešný, tak si s tým musí vedieť poradiť.
tunno Premium 2022-08-17 08:26:46
Poradit s cim ? V niektorich veciach vidiet progres a vo februari a marci sme videli progres jak hovado. Ani tento zapas s Rayom nebola tragedia, Rayo zahralo moc dobre a nam niekedy chybali detaily na to aby sme skorovali a zlomili ich. Lenze chybaju nam rozdielovejsi hraci, aspon jeden dvaja a bolo by to ine. Nevravim, ze Xavi je zarukou uspechu, ale zatial som s nim vcelku spokojny.
jano_1987 2022-08-17 08:49:25
Skôr ako progres je to efekt nového trénera. Po vyprchaní sa hrá zase to isté.
tunno Premium 2022-08-17 13:38:50
To iste to nie je to za prve, pressing je dost inde a aj niektori hraci pod xavim urobili krok vpred. Ci bol feb-marec nahoda alebo na to dokazeme nadviazat sa ukaze behom dalsich par mesiacov. Teraz su to len unahlene hodnotenia. Uvidime ako to bude vyzerat trebars v novembri