Sevilla po dalším nezvládnutém utkání tentokrát prohru příliš neunesla a médiím si stěžovala, jak byli rozhodčí vůči ní neféroví. Prakticky všechna kontroverzní rozhodnutí ale sudí José María Sánchez Martínez učinil správně.

Ivan Rakitić, Joan Jordán, trenér Julen Lopetegui – ti všichni si po středečním pohárovém utkání stěžovali na rozhodčí a vinili je z toho, že Sevilla nedokázala Barcelonu porazit a postoupit do finále. Když odmyslíme to, že Sevilla byla celou dobu horším týmem a skoro žádné velké gólové šance si nevytvořila, podívejme se nyní pouze na několik sporných rozhodnutí, které vyvolaly tak velké emoce. 

První situace nastala v 73. minutě v pokutovém území Barcelony, kdy se Óscar Mingueza, jenž již měl na kontě žlutou kartu, střetnul s Lucasem Ocamposem. Sudí prakticky ihned nařídil penaltu, druhou žlutou ale stoperovi Barcelony nedal. S tímto verdiktem souhlasil také expert Radio MARCA Juan Andujar Oliver, jenž pravidelně analyzuje rozhodnutí sudích. „Tady to bylo správné rozhodnutí – penalta to byla kvůli postrčení/faulu barcelonského hráče, na žlutou to ovšem nebylo. Přesně to sudí udělal,” uvedl bývalý rozhodčí Oliver. Dodejme, že Ocampos penaltu neproměnil díky dobrému zákroku Marca-Andrého ter Stegena.

Další sporná situace v pokutovém území Barcelona nastala ve 100. minutě, kdy se po ruce Clémenta Lengleta dožadovali hosté penalty. VAR celou situaci prozkoumával a následně se rozhodl pokutový kop nenařídit. Dle Olivera opět správné rozhodnutí. „Rozhodčí tak učinil správně. Míč se nejprve dotknul Lengletova hrudníku a až následně od něj putoval na jeho ruku,” řekl Oliver. V takových situacích, kdy se míč na ruku odrazí od jiné části těla, se penalta nepíská.

Penalty se naopak mohla domáhat spíše Barcelona a opět u toho byl Ocampos. Ten se totiž při jedné z akcí Blaugranas neohroženě vrhnul do střely Lea Messiho. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby však střelu nezablokoval pomocí svých rukou. Barcelonští hráči sice vehementně protestovali, hra ovšem pokračovala dál a posléze se již rozhodčí k velmi spornému zákroku nevrátili.

zdroj: marca.com
foto: twitter.com, marca.com

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte alebo registrovať.
FCBfan2106 Premium
2021-03-04 11:51:43
Ale na tu Ocampusovu ruku si hráči Sevilli nespomenuli :) môžu byť vôbec radi ze z ničoho dokázali vyťažiť za celý zápas aspoň penaltu a keď ani to nepremenili tak co ešte viac chcú neviem :)
Simon16 2021-03-04 11:56:46
Pravda
FCB1933 2021-03-04 13:25:24
Ale sme sa nedozvedeli, čo vraví expert Radio MARCA Juan Andujar Oliver na zákrok Ocamposa. Či radšej nič?
FCBfan2106 Premium 2021-03-04 13:59:58
No to neviem, popravde asi viac by nás to zaujímalo keby sme nepostúpili :D
bulldozer Premium 2021-03-04 15:53:44
Marca o Ocamposovi pise ze v 87 minute sa mu lopta odrazila od hrude do ruky.
Ja mam zaznam v HD a pozrel som si to snimok po snimku a lopta sa odrazila od stehna do zeme, do hrude do ruky a potom na nu spadol a prilahol.
Ziadna penalta to nebola.
leonidas129 2021-03-04 16:14:44
buldozer toto je trosku ina situacia, lebo lenglet sa vyhybal lopte, a lopta takmer nezmenila smer a uz vobec ta ruka nijak neovplyvnila situaciu.
ocampos pri umyselnom obrannom zakroku, ktory dost mozno zabranil golu zahral rukou. keby pique nedal v 94. tak by sme boli ovela nastvanejsi ako sevillania
postni tu prosim ten zaznam akurat som to hladal, ale nemozem to najst
bulldozer Premium 2021-03-04 16:27:13
nepis ked nevies, si pozri tu https://bit.ly/...
leonidas129 2021-03-04 16:38:32
jak neviem? ved som vychadzal z toho, co si napisal ty, ze ako si to videl. a video mi to potvrdilo.
penalta jak bič
to nebola žiadna technicka nedokonalost ale obranny zakrok s obrovskym rizikom ruky.
bulldozer Premium 2021-03-04 16:42:19
ked sa lopta najprv odrazi od tela do ruky tak penalta nie je. v tejto sezone su taketo pravidla a nic s tym nenarobis.
leonidas129 2021-03-04 18:58:04
to by chcelo rozhodcu, alebo konkretne pravidlo cierne na bielom, ale silne pochybujem, ze sa v kazdom pripade nepiskala penalta, ked ide lopta od tela. predstav si situaciu, ze ide strela k zrdi brankar uz nema sancu hrac nastavi nohu stecuje loptu do ruky a ta ruka zabrani golu. stale sa nepiska penalta? silne pochybujem
a vcerajsia situacia bola velmi podobna
bulldozer Premium 2021-03-04 19:02:54
tak to je, ak po odraze od tela mas ruku ktora zabrani golu, tak sa penalta nepiska. si precitaj pravidla, su cierne na bielom.
2021-03-04 15:01:06
O další penaltě pro Barcelonu by se dalo spekulovat i po zásahu do Braitwaiteho obličeje, rovněž v pokutovém území. Pokud by rozhodčí takovouto penaltu odpískal zřejmě by si ji také snadno pravidlově obhájil.