Ronald Koeman prelomil v Španielsku mlčanie prvýkrát od svojho odchodu z Barcelony a to počas tlačovej konferencie pre príležitosti konania golfového turnaja Koeman Cup.

Holanďan sa len pousmial nad tým, aký zástup novinárov sa zúčastnil tejto tlačovej konferencie "Určite ste neprišli len kvôli tomuto turnaju." Tréner predstavil svoju verziu o odchode z klubu, porozprával o problémoch Barcelony a ťažkých vzťahoch s Joanom Laportom.

Ako hodnotíš prácu Xaviho Barcelony?

"Pravda je taká, že situácia Barcelony ako tímu a aj klubu je rovnaká, ako keď som tam bol ja. Chcem tým povedať, že výmena trénera nie je vždy niečo, čo zaručí zlepšenie. Nechcem nikoho kritizovať. Žiadam len o podporu pre Xaviho, pretože tréner nie je jediným vinným. Nech mu doprajú podporu, akú som ja nemal. Dúfam, že prezident sa to naučil a podporuje Xaviho. Situácia klubu ma bolí, je mi to ľúto, pretože som culé a naďalej bývam v Barcelone. Žiadam o maximálnu podporu pre Xaviho, pretože je to legenda a veľmi dobrý tréner, a nie je jeho vina, že Barcelona je v takejto situácii."

Samotný Xavi v posledných rokoch tvrdil, že mužstvo stratilo svoj štýl. Považoval si to za určitú narážku?

"Nie je možné obviňovať jednu osobu či trénera. Okrem toho existuje viacero spôsobov ako vyhrávať. Počas mojej éry sme získali Copa del Rey vďaka skvelému futbalu. Pravda je taká, že Barcelona nedokáže podpísať tých najlepších na svete. Všetci sme sledovali zápasy City a Liverpoolu, sú oveľa lepší. Nie je to vina jednej osoby, trénera či prezidenta, dôvodov je veľa."

Tento článok je exkluzívny obsah ForcaBarca

Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa musíte alebo registrovať.
2022-04-28 16:19:53
Tento ked otvori usta, tak to stoji za to. Uz druhykrat vidim jeho vyrok, kde kritizuje barcelonu a Xaviho a popiera progres, ktory nastal. Ano na Real stracame viac bodov ako pod Keomanom, ale Real zbiera pravidelne body a hlavne vtedy sme boli na deviatom mieste a teraz sme na druhom.
neberiem mu pravo na nazor, ale ako culle by si mal tieto vyplody zraneneho ega nechat pre seba, lebo tie urcite neprospeju k pohode v time.
Freson 2022-04-28 16:26:55
Kde kritizuje Xaviho ??
leonidas129 2022-04-28 18:27:53
ok toto beriem spat, nie je to priama kritika, ale medzi riadkami hovori, ze Xavi dokopy neurobil nic, ze situacia je taka ista, co je hlupost a pride mi to az zlomyselne
Teo07 2022-04-28 18:40:26
Vyplody zraneneho ega? Fiha. Ani jedno slovo nenaznacuje, ze by mal zranene ego. Prave naopak. Je uplne v pohode. Skor si myslim, ze zranena je enklav okolo Xaviho, ktora oznamila utok na titul a su v este vacsej riti, ako bolo muzstvo za Koemana. Napokon to v trenerovi nebolo.
leonidas129 2022-04-28 18:48:38
Koeman niekolko krat vyplakaval, ze ho chudaka vyhodili a hovori, ze barcelona sa pod Xavim nezlepsila. uz tu v diskusii je napisane, ze aka hra a vysledky boli pod nim, tak to nebudem opakovat. hovoris, ze sme v este vacsej riti, ako s Koemanom. Fakt neviem ako si na to prisiel, tak zopakujem aspon ze sme boli na DEVIATOM mieste a tim bol v katastrofalnej forme, a mal katastrofalnu moralku. tak ak je deviate miesto mensia rit, ako druhe, tak neviemus
ved staci si pozriet priemer bodov na zapas u Xaviho a u Koemana. verim tomu, ze rozdiel bude viditelny.
el clasico sme s nim prehrali rekordne vela krat po sebe a nporazili sme ziadneho silneho supera.
Tie reci o titule sa nepacia ani mne, ale toto sa deje v barcelone pravidelne. vyhrame dva zapasy, a uz sme majstri sveta.
CaptainAwesome 2022-04-28 19:13:07
Čo sa tu nedozviem :D Ževraj sme vo väčšej riti ako za Koemana :D 9. miesto za Koemana, 2. miesto za Xaviho. Viac vravieť netreba, ty expert ;)
adam2525555 2022-04-28 20:44:38
CaptainAwesome Koeman mal tiež druhé miesto. Deviate na začiatku sezóny je očividne Laportov podnik.(to že ho podrazil pred každým, nedal mu prachy na nákupy a odchod Messiho)
snapshot 2022-04-28 22:14:59
Adam Prosim ta ked Koeman koncil na ktorom mieste sme boli?
davidak66 2022-04-28 22:19:34
mna udivuje ako niekto dokaze stale obhajovat koemana :D
leonidas129 2022-04-28 22:54:21
akurat som videl na fb meme, ze pri Ronaldovi boli vyhodeni piati treneri za 3 roky. Messi zariadil, ze Koeman vyzeral ako slušný tréner, len pripominam, ze Messi minulu sezonu zariadil 51G/A v 47 zapasoch. Koeman by bez neho nevydrzal ani https://www.facebook.com/...
2022-04-28 16:20:05
Situacia je rovnaka, s malym rozdielom ze sme o 7 priecok v tabulke vyssie
kluc 2022-04-28 16:39:30
Alebo mužstva čo boli pred nami sú o pár priečok nižšie ?
Freson 2022-04-28 16:43:45
Áno ktorú vystrielali januárové posili tak ako Koemanovi rok predtým Messi s Griezmanom a mužstvo dokázalo to na čo malo, rovnako ako teraz. Jedna dobra zimná seria a posledné zápasy predvedena hra zodpovedá priemernej kvalite mužstva. S týmto tímom bude ešte veľa prace a keďže Barca fans sú rozmaznané teľce, Xaviho budú rovnako tak budúci sezónu vyhadzovať, s tým rozdielom že on tu podporu má aspoň od začiatku svojho pôsobenia, kdezto Koeman ju u väčšiny fanúšikov a neskôr aj nového vedenia nemal nikdy čo je fakt.
jano_1987 2022-04-28 17:02:06
Prečo sa pozerá na miesta zrazu? Stráca sa viac bodov na prvého ako keď vyhodili Koemana. To že ostatný súperi stratili výrazne viac ako Barcelona nie je zásluhou Barcelony, ale ich zlej formy.
Cizinkx 2022-04-28 17:43:48
Jaké posily, ještě před 4 měsícemi jste se tu tlemily co je to za shity posily. Auba nula(Tam jsem měl pochybnosti i já) Adamu jste tady buzerovali ještě před příchodem jaká nula to je. A najednou jsou to posily. Hezký. Daniho jste tady odsoudily za minutu. Tak najednou jsou to posily co vlastně Xavimu zaručily uspěch. Který má Ale i Koeman měl posily jak to že z nich nedostal něco? Jak je možné že i z De jonga dostal víc Xavi než Ronald?...Asi takhle od roku 22 Barcelona 35 bodů Real 32(zápas k dobru) takže to není zas tak horké. Ale nee ztrácíme nejvíc bodu :D Ako za Koemana. Jistě za Koemana máme historicky 2x krat nejhorší vstup do sezony. Vypadli jsme díky němu z LM asi ta největší ostuda. Neporazily jsme žádného top SOUPERE protože na to tým nedokázal připravit. I přes to že měl na poměry LALAGY kruci dobrý kádr + Messiho. Celková hra byla naprosto k zblití. Zadny posun tam za rok a kus nebyl vidět, všichni byli psychicky uplně na dně. Tiskovky kde potápěl vlastní tým a hráče o tom ani nemluvím. To se nedalo poslouchat. Ale vlastně je to uplně stejné jako předtím. Kdo tohle řekl tak je u mě naprostý mentoska. Protože kdo nevidí ten posun tak je prostě blb.
Koeman to neměl lehké je mu třeba díky za Gaviho, Nica, Oscara který vytáhl. Frenkie pod ním hral dobře.. Nebudu mu děkovat za Pedriho protože za prvé to nebyl jeho přestup a za druhé ho utápěl na křídle, takže jsme viděli jaký plány s ním měl. Až když neměl jinou možnost ho dal tam kam patří. A tím to hasne.
Iceman666 2022-04-28 19:21:56
Cizinkx súhlas, akurát by som podotkol že mladých vytiahol len preto lebo už nemal koho postaviť kvôli zraneniam, inak neverím že by ich skúšal dávať hrať.
kluc 2022-04-28 19:33:04
Tak Pedrimu sezónu predtým dôveroval od začiatku sezóny a miesto neho mal koho dávať hrať, takže s tými mladíkmi že by im nedal šancu by som nepovedal...tak isto mohol využívať Puiga ale rozhodol sa pre mladšieho Gaviho...
Cizinkx 2022-04-28 20:57:44
Pedriho ze začátku, když měl zdravého Coutse odsoudil jezdit lajnu na levu kde byl uplně šílený. Však jsme si tady na to stěžovali všichni že mu akorát zazdí kariéru jestli plánuje Pedriho stavět na levo takhle dál. Pak se zranil Couts. Puigovi nevěřil, Pjanič byl odepsaný, tak tam nasadil Pedriho a voala on vykvetl . Pak už by bylo uplně blbost kdybyho stavěl jinde když viděl že v záloze je Pedriho flek. Proto mu to ani nedávám nějak k plusu protože ten manevr co s ním chtěl dělat prostě ukázal na začátku. Bůh ví kde by ted byl kdyby se Couts nezranil. Jasný pak pod ním hrál skvěle. Ale mám pocit že by vykvetl i kdyby tam seděl od krav nebo Nosáč. Všechn ostatní mladíci jsou díky němu za což má velké díky a je to hlavně jeho práce :)
kluc 2022-04-28 21:06:26
Coutinho sa zranil až v decembri, Pedri dávno hral základ v tom čase...a hádam si nečakal že od prvého zápasu bude hrávať Pedri základ
mito669 Premium
2022-04-28 17:19:45
Povedzme si pravdu keby neprišli v januári posily boli by určite mimo top 4… áno tréner sa zmenil ale žiadna oslniva zmena nenastala. Som zvedavý na tu letnú revolúciu ale aj v tomto som skepticky a v prvom zápase novej sezóny vidím zase všetkých kamosov v základe
AndreasGerardi Premium 2022-04-28 17:21:53
Jak zmena nenastala ? Prišli posily ktoré si vybral Xavi. Koeman tu mal Griezmanna a Messiho a aj tak sme nemali viac ako 3 strely na bránu. Ak nepočítam posledné 4 zápasy tak od Xaviho príchodu je priemer 6 striel v zápase na bránu a 11 mimo. To je radikálne zlepšenie. Už len toto veľa vypovedá .
davidak66 2022-04-28 22:23:30
zbytocne sa tu hadas xavi je tu ani ne polrok ale uz mal vsteko vyhrat inac to neni posun lebo 2 zle zapasy :D
2022-04-28 18:03:11
Ja myslim, ze v podstate ma pravdu. Tie problemy sa skladali desat a viac rokov. Rovnako sa to tyka kvality hracov. Xavimu drzim palce no myslim ze efekt novej metly pominul a opat nastupila realita. Neklamme si tu , ze s tymto kadrom mame nejake nadeje v europskej dpicke. Este dlho nie
2022-04-28 18:34:38
Koeman skratka este stale nedokazal stravit vyhazov a tie jeho reci to len dokazuju....moj nazor je, ze keby tu este bol, tak sme v strede tabulky a o druhom mieste by sa nam ani nesnivalo...
maros1 2022-04-28 19:30:22
Ja s tebou suhlasim ale tato uroven hry nie je mèta
LaBrie 2022-04-28 22:54:52
Xavi tiez nie je spokojny momentalne, ani fanusikovia....snad to buducu sezonu bude po uprave kadra a letnej priprave uz to prave orechove ?
2022-04-28 20:02:38
Chudák Koeman keby vedel koľko rozhorčenia vyvolá na ForcaBarca tak sa určite radšej ani nevyjadrí :). Ja som nikdy nebol jeho velký zástanca ale to čo tu je zopár jedincov schopné vyplodiť to je tiež extrém. Na začiatku to bolo samé "ňuňuňu Koeman dáva klubu všetko dokonca raňajkuje v klube" a už v minulej diskusii som si všimol z toho zrazu bolo "Koeman ani nebol tréner".
Koeman nepovedal nič zlé a ani nejako neklamal. To že sme sa vyšplhali v tabulke je krásne a nič ma nepoteší viac ako že sme sa dostali pred giganta akým je nepochybne Osasuna keď však na Real strácame ešte viac bodov ako predtým je otázkou či je to vďaka nám alebo slabej forme klubov ktoré sú teraz už pod nami. Neviem ako vy ale ja by som radšej súperil s klubmi ako je Real ako s klubmi ktoré majú ročný rozpočet ako Dembele. Koeman určite nie je najlepší tréner na svete ale keď tu bol musel doslova "variť z vody". Treba si uvedomiť že pod Xavim sme dostali kompletne novú trojicu útočníkov - možno až štvoricu keď zvážime že Dembo aktuálne azda ťahá prvú sériu keď bol schopný odohrať 5+ zápasov bez zranenia od... jeho príchodu k nám. Náš útok pod Koemanom na tom bol tak že sme na krídle museli hrať strateného Depaya a na druhom Desta ktorý je rovnako dobrý útočník ako S. Roberto obranca.

Neberte to ako Xaviho kritiku ale ja tam žiadne zlepšenie zatiaľ nevidím - verím však že to príde. Určite to bude závisieť aj od toho čo klub predvedie počas prestupového. Ak pôjdeme cestou že celý náš rozpočet vyhodíme na 8 priemerných futbalistov namiesto toho aby sme priviedli 2 čo majú kvalitu na to aby nastupovali v našom drese tak je úplne jedno či bude trénerom Xavi alebo Koeman či Guardiola...

Xavi má pred Koemanom veľku výhodu v tom že patrí k tej novšej generácii našich legiend a veľa ľudí tu má ešte stále vyvešané jeho plagáty nad posteľou a má tu istú "nostalgickú imunitu" zatiaľ čo pri Koemanovi mám pocit že veľa ľudí aj zabudlo že aj on si u nás čo to odohral.
leonidas129 2022-04-29 03:55:28
preco si tak vela fanusikov barcelony pamata len posledne dva zapasy?
s poslednym odstavcom suhlasim a to nielen u fans, ale aj u hracov
Amater 2022-05-02 23:19:23
Koeman nemal podporu vedenia,ani hráčov ani fanúšikov. A to preto ,že ako tréner a motivátor je nulový. Kvalita našich hráčov nebola za Koemana ,ale aj teraz na dostatočnej úrovni. Ale teraz bojujú a makajú. Za Koemana bol ten team bez života a pán manažér tam len stál a pozeral ako keby išiel náhodou okolo.
A vy čo ho to vychvalujete mi vysvetlite prečo sa oňho nikto netrha a ani nebude.