Bývalý kapitán Brazílie a majster sveta Cafu verí, že Neymar je technicky lepším hráčom ako jeho tímový kolega Leo Messi či hviezda Realu Madrid Cristiano Ronaldo.

Neymar sa v minuloročnom boji o Zlatú loptu musel uspokojiť s tretím miestom, keď skončil práve za vyššie menovanými. Cafu si však myslí, že jeho krajan má v jednom predsa len navrch. "Pri pohľade na jeho technické zručnosti, povedal by som, že Neymar je momentálne silnejší ako Messi a Cristiano."

24-ročný útočník zohrával pri historickej sezóne Barcelony dôležitú úlohu, no na majstrovstvách sveta 2014 či Copa America nedokázal priviesť národný tím k triumfu. Podľa Cafuho je aj tak "Neymar najlepším Brazílčanom. Je na inej úrovni ako ostatní Brazílčania," povedal reportérom. "Brazília však potrebuje jednotný tím viac ako čokoľvek iného. Iba zjednotený tím môže zaručiť silné Selecao."

zdroj: goal.com

jokerito

top komentár
58
2016-02-25 09:27:38

Súhlasím s nim v tom, že Neymar je technicky lepší ako Ronaldo, čo sa týka loptovej techniky celkovo a tiež 1na1. Pri porovnaní s Messim je to komplikovanejšie.Neymar ma typickú brazílsku techniku/ niečo ako mal Ronaldinho, ale dovolím si tvrdiť že na jeho úrovni Ney nie je/, viac efektnú, používa mnoho trikov a Messi má efektívnu techniku a s minimom trikov a dotykov dokáže obchádzat protihráčov. Pre oko fanúšika je Neymar možno technicky lepším pobavením ale pre dosiahnutie víťazstva je účelnejšia Messiho technika.

jokerito

13
2016-02-25 09:31:21

Ešte by som možno dodal, že taký ideál techniky bol možno ROnaldo- Brazílsky. Mal ekivlibristickú techniku, ovládal tiež všetky triky, ale nebolo to až také prekombinované ako je to niekedy u Neymara a bolo to podobne efektívne v obohrávaní protihráčov ako u Messiho. Preto a aj pre jeho skvelé zakončovanie je pre mňa R9 najlepší hrotový útočník histórie./ je to ale len môj osobný názor samozrejme/

Ladislavvs

24
2016-02-25 10:30:17

Ešte by som dodal, že Messi má aj také to oko, ako má Iniesta, vie dať dokonalú prihrávku po zemi ale aj na diaľku behom sekundy. Niekedy z tých jeho prihrávok až nechápem (proste ani sa tam nepozerá, a zrazu ju fikne na 20 metrovú diaľku niekomu presne na nohu a vytvorí akciu doslova z ničoho)... Toto Neymar nemá. Messi je proste kompletnejší, univerzálnejší.

jokerito

13
2016-02-25 10:38:30

Hej jasné. Ja som rozoberal iba techniku. Samozrejme, že Messi má ešte mnohé iné veci ako skvelé zakončovanie, tvorba hry, prehľad, má dlhodobú top formu, diciplínu ,zodpovednosť... a to je práve dôvod prečo je podľa mňa naj hráč historie.

Ladislavvs

8
2016-02-25 10:49:17

Tak tak.

Barsenal

19
2016-02-25 09:35:12

Velmi jednoducha otazka ma velmi jednoduche odpovede.CR ma netrapi.Porovnajme preto Messiho a Neymara.Su 2 sposoby driblingu-ten Messiho-kedy vyuziva nesmierne zmeny rychlosti pohybu,rychly start po otocke 360,klucky do protipohybu,zastane,ked ho hrac dobehne a potom rychlo vystartuje a tym pdom nema sancu ho ten hrac zastavit,nepada,ide ako tank dopredu,vyuziva jednoduche klucky ako napr La Croqueta,ktora je na prevedenie sice jednoduchsia,ale ani ona dokonala nie je nic jednoduche.Neymar naproti tomu vyuziva bicykle,prehadzovacky,paticky,ale taktiez aj zmeny smerov a rychlosti,tiez klame dobre telom.Je to otazka osobnej preferencie,ale ucinnejsi bude asi ten Messiho,pretoze futbal je jednoducha hra.

sid1

15
2016-02-25 09:43:15

hlavne messiho klucky su na extremne malom priestore, Neymar predsa len potrebuje trocha vacsi priestor.

tominno9

8
2016-02-25 09:55:46

Má pravdu, z polovice ;)

emiliano

9
2016-02-25 09:56:13

Všetci máte pravdu - Leo je efektívnejší, Ney je efektnejší. Ney rád žongluje a zabáva, preto aj protihráči to berú ako zosmiešňovanie, Leo robí všetko pre účelnosť. Mám rád oboch, futbal oboje potrebuje.Svojho času hral za VSS Košice O. Daňko (Polák, Štafura, Daňko) nikdy neurobil paradičku, ale vždy loptu spracoval jedným dotykom a kopol ju kde chcel.

frkmrk

10
2016-02-25 09:58:09

a aby sa dostal na Messiho uroven,musi rozumofutbalovo dospiet,ale aj tak bude mat problem,aby sa stal takym ako Messi,ktory uz desatrocie patri k najlepsim na svete.

jokerito

11
2016-02-25 10:10:30

Nemyslím to v zlom, ale môže stať že Ney lídrom Barcelony nikdy nebude.Messi sa zmenil z dalo by sa povedať dravého chlapca baviaceho sa futbalom,na vyzretého inteligentného lídra mužstva.Na tejto úrovni a v tejto pozícii môže odohrať ešte niekoľko sezón.Naopak uvidíme ako sa bude vyvíjať Ney,ktovie či bude mať povedzme o 3-4 roky lepšiu alebo aspoň rovnakú úroveň ako má.treba vziať v úvahu že už bolo veľa brazílskych talentov ale jedno čo ich spájalo bolo, že ich top úroveň nebola dlhodobá.

fofo112

10
2016-02-25 10:47:49

Na Messiho úroveň sa Ney nikdy nedostane Leo je tak komplexný,že takýto futbalista sa narodí raz za storočie,je to typický líder ktorý sám dokáže rozhodovať hlavne ťažké zápasy v Neyovom veku už bol v inom hráčskom leveli,ZL,pokora,genialita,žiadne flámy toto všetko z neho robí svetovú topku a ešte dlho bude.

LRDK

5
2016-02-25 11:36:03

Ak (zdôrazňujem ak)sa na Messiho úroveň Ney nedostane, tak len kôli Messimu samotnému. Počas Messiho zranenia to bolo pekne vidieť, že zodpovednosť bola na Neymarovi a zvládal to perfektne. Bol viac zapojený do hry počas jeho absencie a vyhovovalo mu to, tvoril, dával góly, asistoval.
Myslím si že to je problém týchto dvoch velikánov, že kým bude hrať Messi zodpovednosť bude niesť on. Ney bude "len" časť tridente, kým Messi je líder.
Aký je váš názor na toto.

Tom10

5
2016-02-25 11:43:48

maš pravdu, ale tridente nebude stale. to si treba uvedomit. dalšia vec, messi už teraz hra viac v zalohe ako v utoku. možno sa messi raz natrvalo presunie do zalohy a neymar preberie jeho ofenzivne ulohy. a možno sa tak nestane a neymar bude len dalši hrač čo mohol byt legenda. iba keby messi max. v lete 2017 odišiel, čo sa určite nestane.

jokerito

4
2016-02-25 11:52:24

Tiež si myslím, že sa Leo môže presunúť časom do zálohy, Iniesta už tiež bude len starší a časom by sa oni dvaja mohli začať rotovať si myslím. Resp Leo by hral zápasy aj na krídle aj pár zápasov miesto Andresa a uvidelo by sa čo to spraví.

jokerito

4
2016-02-25 11:47:38

Ja si dovolím nesúhlasiť. Nebol to až zasa tak dlhý čas aby sa dalo 100% povedať, že Neymar dokáže Mesiiho nahradiť.ano vyšlo mu pár zápasov perfektne ale aj pár v ktoých to nebolo super/ napr zápas s Leverkusenom doma, ktorý sme v podstate zázračne vyhrali/. Tiež si myslím, že v tejdobe tam neboli také náročné zápasy aké bý vajú skôr na jar/ vyraďovačky, rozhodujúce zápasy na ktorých s láme kto získa trofej./

jokerito

6
2016-02-25 11:49:47

Ešte by som dodal, že práve to čo zatiaľ je Neymarovou slabinou je nestabilita jeho top formy. Má zápasy kedy si poviem- ten človek si už zaslúži zlatú loptu, ale má aj také kedy mi lezie nanervy čo robí. Po pravde aj teraz s Arsenalom asi 3-4 situácie riešil tak , že ma išlo poraziť ale potom to vynahradil tou prihrávkou na Messiho.

fofo112

5
2016-02-25 14:05:11

to je u brazilčanou v europe typické,zahrať pár zápasov a potom mať šnúru ktorá ich dostáva mimo hru skratka nemajú stabilné výkony,je to ich typickým naturelom,že majú veľa mimofutbalových aktivít kde sa radi predvádzajú,potom samozrejme trpia ich výkony všetci vieme ako dopadol Ronaldino a to tiež bol pán hráč.Preto nikdy Ney nebude Messi ktorý je pravý opak u neho je na prvom mieste futbal a rodina.

Tom10

1
2016-02-25 11:46:49

ano, neymar je najlepši brazličan, ale willian a douglas costa su neni daleko za nim. v zalohe je coutinho, teraz sa začal chytat firmino, je tam lucas moura, oscar. ofenzivu nemaju zlu.

jokerito

4
2016-02-25 11:55:37

Nechcem hejtovať Brazíliu ani hráčov ktorých si spomenul, určite potenciál majú ale proste bol som zvyknutý na mužstvo Brazílie iného levelu. Čo sa repre futbalu týka som fanda Brazílie a prajem im vrátiť sa späť na vrchol ale neviem neviem či je to možné s týmto mužstvom.

Tom10

0
2016-02-25 14:08:26

tak nejaka zmena generacie prebehnut musi. ti hrači možu byt raz take legendy jak ronaldinho alebo fenomeno alebo rivaldo, ze roberto a neviem kto ešte

jokerito

0
2016-02-26 08:50:01

hráči ktorých si spomenul také legendy nebudú, to by už mali inak našliapnuté, predsa len už nejaký čas v Europe hraju

Tom10

-18
2016-02-25 11:47:43

a posledna vec, neymarov dribling je momentalne lepši. messi už nema tu rychlost a vybušnost ktoru mal ked bol mladši. neymar skôr prejde cez troch ako messi.

jokerito

11
2016-02-25 12:18:16

Messi možno nie je taký rýchly ako býval ale je ho oveľa ťažšie odstaviť od lopty ako Neymara. Ten je možno rýchlejší ale stráca viac lôpt. Navyše na môj vkus často padá a simuluje, aj keď uznávam , že už o čosi menej. Messi toto nepotrebuje.

Tom10

-5
2016-02-25 14:15:53

vobec nesuhlasim s tym že často simuluje. praveže sa mi zda že sa snaži za každu cenu udržat na nohach ked sa to da. podla mna messi straca pri driblingoch tych lopt viac a že je jednoduchšie mu ju zobrat ako kedysi. samozrejme, futbalovym myslenim na neho neymar nema, ale ten dribling ma už lepši a rychlejši. zaujimave, že všetci tu pišu o tom že vek sa zastavit neda ale aj tak si myslia že messi je rovnako dobry, ak nie ešte lepšie ako bol ked mal 23-24 rokov.

majo111

4
2016-02-25 14:15:38

tom prosim ta neblazni niekedy je lepsie premyslat ako napisat takuto blbost. neymar ma casto neucelny dribling od lea ale skoro vsetko vyriesi genialne s prilepenou loptou na nohe a z protihracmi robi co chce

majo111

2
2016-02-25 13:34:30

boze moj brazilcania uz sa nezhadzujte pred svetom neymar nema na messiho ani fotbalovo ani technicky o tom netreba ani debatovat ved to aj slepy vidi!!!

Váš účet je zablokovány! Nemôžete pridávať komentáre do:
Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť.