V roku 2019 v rozhovore pre Sports Illustrated dostal Eddy Cue, senior viceprezident pre služby spoločnosti Apple, otázku, do akej miery vo svojej funkcii v najznámejšej spoločnosti na svete uvažuje o tom, že by sa uchádzal o práva na športové prenosy.

"Úprimne povedané, nie veľmi," odpovedal Cue a potom dodal: "To neznamená, že by sme nikdy nešli do športu, pretože kto vie. Nikdy je dlhá doba, ale nemyslím si, že je to teraz téma."

Váhanie spoločnosti Apple v súvislosti s investíciami do živých športových prenosov bolo zapríčinené rôznymi faktormi. Po prvé, Apple je podľa trhovej kapitalizácie najväčšou spoločnosťou na svete a v júli sa stal prvou spoločnosťou v histórii, ktorá dosiahla hodnotu 3 bilióny dolárov. Pre nové nápady v rámci spoločnosti Apple je to požehnanie aj prekliatie. Požehnaním preto, lebo Apple si môže v podstate dovoliť vyskúšať čokoľvek. A prekliatie, pretože vrhnúť sa na niečo nové v rámci multimiliardovej spoločnosti nie je jednoduché, najmä keď práva na športové prenosy nie sú lacné.

Po druhé, Apple, spoločnosť, ktorá zvyčajne nerobí veci polovičato, bola vždy opatrná, pokiaľ ide o dlhodobý trend športových práv, kde sa zmluvy zvyčajne predávajú podľa územia rôznym partnerom na celom svete. Napríklad anglická Premier League na svojej webovej stránke uvádza 40 spoločností v 97 rôznych krajinách, ktorým predala vysielacie zmluvy na obdobie rokov 2022 až 2025.

Tento článok je exkluzívny obsah ForcaBarca

Diskusia

1 komentár
2023-07-15 18:44:27
Apple vision + nejaké kamery na štadióne (meniť pohľady na tribúne, prípadne pri lavičkách) + bodycam na rozhodcovi = futbal doma naberie úplne iný rozmer