Katalánsky denník Sport informuje, že Barcelona sa musí pripraviť na pokles príjmov aj z predaja licencovaných produktov. Doteraz do klubovej pokladnice z tohto sektora pritieklo približne 63 miliónov eur ročne. Vedenie klubu zatiaľ nie je schopné odhadnúť výšku možných strát.

Barcelona len v lete 2018 získala právo na predaj licencovaných produktov, ktoré predtým viac ako 16 rokov patrilo americkej firme NIKE. Aby Katalánci chránili svoje produkty a zvýšili predaje, rozhodli sa založiť spoločnosť BLM (Barca Licensing and Merchandising), ktorá v súčasnosti spravuje 6 obchodov v meste.

Firma BLM v súčasnosti zamestnáva 330 ľudí a pre stratégiu klubu je kľúčová. Okrem týchto 6 obchodov v meste má otvorených ďalších 11 obchodov a predáva v nich 328 licencovaných produktov. Tieto obchody taktiež ponúkajú ďalších vyše 7000 rôznych značkových produktov.

V dôsledku pandémie koronavírusu a rozhodnutiu španielskej vlády, je však všetkých 17 obchodov Barcelony zatvorených. Predtým ako sa situácia upokojí a obnovia sa futbalové súťaže, istý čas potrvá, kým sa do Španielska vrátia aj turisti, ktorí tieto produkty v prevažnej väčšine nakupovali. Straty v tomto sektore budú značné.

Zníženie miezd, o ktoré sa Barcelona snaží, sa má dotknúť aj zamestnancov BLM. Na stole je niekoľko scenárov, ale konečné rozhodnutie ešte napadlo. Veľa totiž záleží od toho, o koľko si výplaty znížia hráči, na ktoré ide 53% celkových príjmov katalánskeho klubu.

zdroj: sport.es
foto: fcbarcelona.com

Diskusia

Zatiaľ žiadne komentáre. Pridaj komentár ako prvý.